Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tromsø - tips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-08, 19:47   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Tromsø - tips?

Jeg skal til Tromsø i slutten av oktober og lurer på om noen kan fortelle meg:
- Hvor drikker man god kaffe latte?
- Hvor spiser man god mat (er åpen for alt)?
- Hvor kjøper man camper-sko?
- Hvor finner jeg body shop?
- Andre gode tips?

Jeg er ikke kjent i Tromsø og skal bo på sas-hotellet. Regner med det er relativt sentrumsnært?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 19:55   #2
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tromsø - tips?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg skal til Tromsø i slutten av oktober og lurer på om noen kan fortelle meg:
- Hvor drikker man god kaffe latte?
- Hvor spiser man god mat (er åpen for alt)?
- Hvor kjøper man camper-sko?
- Hvor finner jeg body shop?
- Andre gode tips?

Jeg er ikke kjent i Tromsø og skal bo på sas-hotellet. Regner med det er relativt sentrumsnært?

SAS-hotellet er midt i byen. Kaffe Latte på Aunegården, god mat på BlåRock, Yonas og Emmas Drømmekjøkken, Body Shop er på Nerstranda senter.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 20:07   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tromsø - tips?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg skal til Tromsø i slutten av oktober og lurer på om noen kan fortelle meg:
- Hvor drikker man god kaffe latte?
- Hvor spiser man god mat (er åpen for alt)?
- Hvor kjøper man camper-sko?
- Hvor finner jeg body shop?
- Andre gode tips?

Jeg er ikke kjent i Tromsø og skal bo på sas-hotellet. Regner med det er relativt sentrumsnært?

Kaffe latte på Kaffebønna, enten på Stortorget eller på Strandtorget. Godt bakverk ved siden av, eller deilig konfekt, eller italiensk iskrem. namnam.

God mat finnes i alle prisklasser. Blårock har byens beste burgere, må nytes med husets råstekte poteter. Ellers Emmas drømmekjøkken (dyrt) la dem lage en treretter eller femretter til dere. Eller Arctandria for god fiskemat.
Campersko tror jeg du får på Gerhard Holte, rett ved Stortorget, i Storgata.
Bodyshop har du allerede fått svar på.
Liker du retro, kan du prøve å ta turen innom Bess, i bakgården bak Krane galleri. Mas er en kurant klesbutikk i øvre prisklasse. Ligger også på Strandtorget (rett ved kaffebønna).

  Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 19:23   #4
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tromsø - tips?

Takk for mange gode tips, mye skal testes ut!

Lurer forresten i samme slengen på om det finnes noen gode spesialforretninger for undertøy i byen?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 19:35   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tromsø - tips?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Takk for mange gode tips, mye skal testes ut!

Lurer forresten i samme slengen på om det finnes noen gode spesialforretninger for undertøy i byen?

Trenger man sånt da? Er jo snart vinter så er bare å sy seg noe av ullpledd :Knegg:

Skulle bare ønske deg godt tur og si at jeg ikke er minunnelig i det hele tatt.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 19:38   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tromsø - tips?

Jeg har bare vært i Tromsø en gang (for noen få uker siden), så jeg er kanskje ikke den rette til å tipse. Men jeg vil likevel si at det er kjempegod mat, vidunderlige kaker og fantastisk kaffelatte på Emmas Drømmekjøkken. Jeg var bare på den nye kafeen i første etasje, og ikke i restauranten i andre etasje.

Vi bodde også på sas-hotellet, og det er rett ved alt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 20:06   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tromsø - tips?

Ingen gode spesialforretninger for undertøy her i byen, nei.
Det er mulig at de har en del på "Hans og Hennes" som ligger i Grønnegata, rett ved polet, men det er egentlig en brudebutikk, altså. Det er en til spesialforretning rett over gata for posten, rundt hjørnet forbi Emmas drømmekjøkken, men den er ikke veldig spennende.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no