Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPad

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 21:03   #1
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Stort smil

iPad

Kindle?

http://www.apple.com/ipad/

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:04   #2
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: iPad

Har Lyst På!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:07   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad

Vil ha!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:09   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.882
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: iPad

Jeg også

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:17   #5
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: iPad

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 23:08   #6
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPad

Skeptisk, og ikke fordi jeg har en Kindle; nøyaktig den samme skepsisen rammer den. Jeg tviler på at europeere kommer til å få tilgang til nok interessant innhold. Vi får ikke det i iTunes eller til Apple TV, og Jobs annonserte ingenting positivt om det i dag. Star Trek og Up? TV-serier? Neppe for oss. Det samme vil nok gjelde for mange bøker og tidsskrifter. Jeg har amerikanske kontoer både her og der, men det er ingen brukbar løsning, det er tungvint, risikabelt, kan være dyrt og burde være unødvendig.

Det er klart en 9.7" multi touch-skjerm hadde vært fint, men hvis den ikke kan erstatte hverken en iPhone (for stor) eller en laptop (begrenset utvalg av programvare), så blir det mye å bære på. Mulig den kan erstatte en bok eller en Kindle i sekken, men til det ser den for meg ut til å være litt for dyr og litt for stor.

Jeg har naturligvis lyst på en, men jeg vil jo ha alt som er nytt og blankt.

Ben "sure does look shiny" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 23:17   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: iPad

I henhold til Kindle tror jeg ikke iPad blir like behagelig å lese på. "Tradisjonell" skjerm er mer krevende å lese større mengder tekst på.

Ellers blir det irriterende at de eneste programmene som kan multitaske vel fortsatt kun er Apples programmer. Skulle gjerne også sett en USB-port. Flash-støtte mangler også fortsatt og er noe herk når man da nå har mulighet for "mer seriøs surfing" enn på en iPhone.

Videre er denne såpass stor at jeg vel ikke helt ser behovet hvis man uansett har en 12" pc, som klarer mer til langt bedre....

Videre ikke akkurat noe stor fan av at Apple skal få bestemme hva som er passende programvare etc. for folk, og at så lenge de har noe som ligner (eller liker en ide og vil lage det selv i stedet), så får man ikke godkjent applikasjonen.

Slik iPhone/iPad-plattformen er, kan jeg ikke tro det tar så lang tid før EU begynner å snuse på det konkurransevridende i dette, som i høy grad overgår det Microsoft har blitt funnet skyldig i av EU...

BTW - iPad er ikke noe nytt:


(Kilde: youtube.com)
;-)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:08   #8
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPad

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

I henhold til Kindle tror jeg ikke iPad blir like behagelig å lese på. "Tradisjonell" skjerm er mer krevende å lese større mengder tekst på.

Jeg leser mest på vanlig skjerm (iPod + Macbook), og liker det. Så for meg er det er stort pluss at lesebrettet ikke bare imiterer en papirbok.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Ellers blir det irriterende at de eneste programmene som kan multitaske vel fortsatt kun er Apples programmer.

Så langt, ja. Det går rykter om at det blir en endring, og når neste generasjons iPhone får Apples chip så er den kanskje kraftig nok til å håndtere godkjente bakgrunns-prosesser? Jeg savner det ikke på iPhonen.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Skulle gjerne også sett en USB-port.

Adaptere kan kobles til dock-porten, Apple har vel lansert 2 ulike kamerakoblinger (en kortleser, og en USB), og de har (med iPhone OS 3) åpnet for at 3-parts utviklere kan lage egne.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Flash-støtte mangler også fortsatt og er noe herk når man da nå har mulighet for "mer seriøs surfing" enn på en iPhone.

Jeg har fjernet Flash fra datamaskinen min også. Flash suger, og når nå youtube mfl. har lansert HTML5-videoer, Canvas og @font-face støttes i flere og flere nettlesere så er Flash helt unødvendig, til seriøse ting i alle fall.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Videre er denne såpass stor at jeg vel ikke helt ser behovet hvis man uansett har en 12" pc, som klarer mer til langt bedre....

Det er ikke en dings som skal erstatte en laptop. Når det er sagt så vil en 10-12" Netbook aldri dekke inn det jeg bruker Macbooken min til.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Slik iPhone/iPad-plattformen er, kan jeg ikke tro det tar så lang tid før EU begynner å snuse på det konkurransevridende i dette, som i høy grad overgår det Microsoft har blitt funnet skyldig i av EU...

Snuse gjør de nok allerede, men ift. bøker så bruker iBooks ePub-standarden, Amazon kindle er også tilgjengelig på iPhone/iPad, så det er ikke snakk om noe monopol. AppStore er en annen ting, men om noen forbrukermyndighet presser i gjennom noe der er jeg redd Apple heller vil stenge den ned enn å gi slipp på kontrollen. Store deler av nyeste iTunes er et "nettleservindu".

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det samme vil nok gjelde for mange bøker og tidsskrifter. Jeg har amerikanske kontoer både her og der, men det er ingen brukbar løsning, det er tungvint, risikabelt, kan være dyrt og burde være unødvendig.

Det blir litt spennede å se hva som skjer; for meg virker det litt som at Apple har gitt opp å forhandle med de store aktørene, og heller satser på mindre; noe som vil love godt for at også Norske forlag vil kunne få bøkene sine inn der.

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er klart en 9.7" multi touch-skjerm hadde vært fint, men hvis den ikke kan erstatte hverken en iPhone (for stor) eller en laptop (begrenset utvalg av programvare), så blir det mye å bære på. Mulig den kan erstatte en bok eller en Kindle i sekken, men til det ser den for meg ut til å være litt for dyr og litt for stor.y

Den skal jo være noe mellom en iPhone/telefon og en laptop. Prismessig så er den rimeligste modellen bare litt dyrere enn en KindleDX(?), og en får mer enn noe som kvakker som en bok.

For meg ser jeg ingen nytte for en iPad i jobb-sammenheng (utover testing og utvikling for plattformen), men privat til surfing, eposter, lesing, og ikke minst alle de kule applikasjonene i AppStore så vil den være genial. Jeg vurderer nå faktisk seriøst å anskaffe en iMac i stedet for bærbar til hjemmebruk, bruke iPad der laptoppens mobilitet er god å ha, og ha skikkelig maskinvare til bilder, video og oppgaver laptoppen uansett ikke er behagelig å ha i fanget når jeg jobber med.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:15   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad

Nah, skeptisk...
Det blir litt for "sjempestor IPhone" for meg, uten at jeg helt ser hva som er så annerledes i forhold til det jeg får på MacBook Pro-en min i kombinasjon med IPhonen. Altså bortsett fra at jeg kan lese bøker med mye bilder og sånn på Ipaden da - på bedre vis.

En annen ting med tablet-maskiner, som jeg merker veldig godt med lillegutts to:
Nå veier IPaden i underkant av 700g et sted, og lillegutts maskin 1.5 kg, men problemstillingen blir litt av den samme.
Når man skal bruke den må man alltid holde eller støtte den med én hånd, såframt man setter den i en holder på bordet (og da er jo litt av vitsen borte, sånn egentlig). For det første får jeg krampe i hånda - inni håndflaten - etter en liten stund. Istedet for at den "ligger på hånda" som en iphone, må man holde den aktivt med hånda med et grep i siden - og det er krøkkete i lengden. Det er forsåvidt krøkkete i lengden å holde den "fra baksiden" som en iphone også altså. Samme hvis man sitter i sofaen, en stol, påflyet uten å bruke klapp-ned-bordet og holder, og skal bruke den. Laptopen holder jo skjermen oppe av seg selv - her må man holde skjermen med en hånd. Kanskje ikke så krøkkete? Tenker enkelte. Tenk litt praktisk rundt hva du gjør hvis du skal strikke mens du surfer (!), drikke en kopp kaffe, dra hånden gjennom håret eller noe annet, eller rett og slett ikke gidder niholde på dingsen. Og selv om man legger seg ned/lener seg tilbake og lener den mot de oppbøyde knærne blir det for krøkkete vinkel, man trenger en pute for å holde den i riktig vinkel osv.

Dessuten - hvis du vil skrive på det famøse on-screen tastaturet det ble snakket om, har du én hel hånd å gjøre det med. Og det er også litt krøkkete, dog ingen showstopper, å holde en såpass stor skjerm med én hånd mens du dytter på den med fingeren. Man må "holde igjen" og gi litt mottrykk. Nå tror jeg at man må trykke hardere på lillegutts tablet enn på denne, men allikevel - det krever en mer "aktiv rolle" for hånda som holder paden. (og igjen en grunn til at jeg får krampe etter kort tid). Om man lener den mot en oppbøyd fot eller mot knærne uten å holde den vil den bevege seg og "tippe" litt sidelengs når man trykker på den, noe som er irriterende og gjør at man ønsker å holde den fast allikevel.

Nå så jeg at hva-han-nå-heter-han-sjefen på filmen gjorde dette temmelig problemfritt på den filmsnutten, men altså - det tar på å sitte å holde oppe 0.7 kg med en hånd mens du trykker på den med den andre

(aner jeg et nytt produkt? Fang-holde-dings?)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:09   #10
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPad

Gode poenger fra m^2. Jeg har jo også kjøpt en Kindle 2 og ikke en DX. Et lesebrett med 10" skjerm må enten være betydelig lettere enn iPad og DX, eller man må kunne rulle eller brette det, og det er nok et stykke frem.

Det skal bli spennende å få prøvd en iPad da. Enn så lenge får denne gjøre nytten:


Ben "but still:Want!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:24   #11
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPad

Det jeg syns er mest spennende med iPaden er alle mulighetene innen utdanning, feks prosjekter som dette: http://www.inkling.com/

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:29   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPad

Jeg kunne hatt en iphone nano.
Den her vil jeg ikke ha. Jeg vil generelt ikke ha ting med epler på i det hele tatt jeg.

  Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 19:35   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: iPad

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Det jeg syns er mest spennende med iPaden er alle mulighetene innen utdanning, feks prosjekter som dette: http://www.inkling.com/

Problemet kanskjei henhold til en del slikt bruk kan være prisen. Og skjerm med bakbelysning er ikke godt å lese mye tekst på...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 19:45   #14
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPad

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Problemet kanskjei henhold til en del slikt bruk kan være prisen. Og skjerm med bakbelysning er ikke godt å lese mye tekst på...

Syns ikke ~4.000,-/stk er en problematisk pris (iPod touch 64GB til $399, koster NOK 3.290,-, så det skulle gi en iPad startpris på rundt 4.000,-), det er vel heller å få utviklere og designere til å lage gode programmer på Norsk som er problemet. Jeg finner (som tidligere nevnt) skjerm med bakbelysning bedre enn type Kindle (spesielt til interaktivt stoff), så der er vi nok forskjellige. Video og bilder blir også litt kjedelig på en Kindle-type-skjerm.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 19:56   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad

Jeg synes den er kjempelekker, som alt annet fra Apple. Grunnen til at jeg likvel foretrekker Kindle-en min, er prisen og amazonkontoen, og prisen på bøkene. Jeg skal like å se den norske boken på iPad som kommer under 100 kroner. Og ryktene sier at lesekomforten er signifikant bedre, særlig over lengre tid, i hvert fall for oss som ikke liker flimmer. Jeg er definitivt blant dem. Selv om jeg holder ut en bitteliten stund foran iMac-en, da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:03   #16
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPad

Amazon Kindle inkl. bøkene er tilgjengelig for iPhone/iPod og dermed også iPad.

Nå ser det ikke ut til at Apples iBooks blir tilgjengelig utenfor USA med det første, men det hindrer jo ikke norske forlag å lage en egen leser og bokbutikk.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 10:46   #17
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPad

Det ser for meg ut som en utrolig dyr og unyttig sak. Hva skal man egenlig med den?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 10:52   #18
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: iPad

Denne skal jeg ha ! Og den nye iPhonen, om den kommer som antatt til sommeren
Hva man bruker den til? Tja, se film, bilder, lese bok ++++ på toget. Slippe å dra med laptop, kabler, eller bruke iphonen til det? Dyr sak og leketøy ja - men unyttig? Ikke i mine øyne !

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 10:57   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad



Jeg liker ikke ting som begynner med liten forbokstav.
Jeg kjøper heller en bærbar pc med vridbar skjerm.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 14:33   #20
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: iPad

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Denne skal jeg ha ! Og den nye iPhonen, om den kommer som antatt til sommeren
Hva man bruker den til? Tja, se film, bilder, lese bok ++++ på toget. Slippe å dra med laptop, kabler, eller bruke iphonen til det? Dyr sak og leketøy ja - men unyttig? Ikke i mine øyne !

Se film er på sett og vis ganske begrenset. Det blir ofte tungvindt hvis man må drive å konvertere video - og ikke bare konvertere, kanskje også skalere ned - dette er operasjoner som tar skikkelig lang tid selv på en kraftig pc. Du kan f.eks. ikke få denne til å spille av en 720P x264/MKV-fil. Og også en rekke andre formater støttes ikke - det som er støttet ser i utgangspunktet ut til å være bare de formatene Apple vil skal være støttet, knyttet opp til hva de ellers har som primærformater for Quicktime/iTunes.

Kan også blir interessant å se hvor raskt den er på å hente inn f.eks. 12 Mpix-biler.

Dra med laptop tilsier jo ikke at man trenger å dra med en 15"-sak på 2,5-3Kg. F.eks. en 11,6" CULV-maskin blir da en løsning som koster omtrent det samme og får flere bruksområder. Slike maskiner til ca. 4000-4500 kr kan gjerne ha over 8 timers batteridrift også.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no