Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 12:50   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klesvask

(skjønner fortsatt ikke at Mim vasker bare EN maskin pr uke )

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:14.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 12:55   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klesvask

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

(skjønner fortsatt ikke at Mim vasker bare EN maskin pr uke )

Ikke EN maskin, men EN gang pr. uke, og da ca 4-5-6 maskiner i slengen. :har vaskeri:

Det er lurt å ikke vaske halvfulle maskiner hele tiden. Det er sjelden noe tar skade av å ligge noen dager før det vaskes. Og det er ingen vits å vaske ting som ikker er skittent. :miljøvennlig:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:14. Årsak: Endret overskrift
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 12:56   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.137
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi blir veldig strukturerte av å ha fast vaskedag. (Lørdag formiddag eller en formiddag mannen har fri). Vi samler omm en diger skittentøyskurv, det blir ca to IKEA-poser i uken, også vasker vi en 90, en eller to 60 og to 40. Kanskje en 30. da vasker jeg alt som er lyst sammen og alt some r mørkt/kulørt sammen,

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

(skjønner fortsatt ikke at Mim vasker bare EN maskin pr uke )


Ikke jeg heller. Jeg teller 4-5 ut fra det hun sier. Men bare én dag, da.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:15. Årsak: Endret overskrift
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:01   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ikke EN maskin, men EN gang pr. uke, og da ca 4-5-6 maskiner i slengen. :har vaskeri:

Det er lurt å ikke vaske halvfulle maskiner hele tiden. Det er sjelden noe tar skade av å ligge noen dager før det vaskes. Og det er ingen vits å vaske ting som ikker er skittent. :miljøvennlig:

Åh.. da er jeg med
Da kan jeg skjønne det går..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:15. Årsak: Endret overskrift
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:02   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask

Men hvor henger du / tørker du alt? :under:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:17. Årsak: Endret overskrift
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:08   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.137
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men hvor henger du / tørker du alt? :under:

Jeg er ikke Mim, men vi vasker bare klær én eller to ganger i uken vi også (4-5 maskiner til sammen, tipper jeg). Det aller meste går i tørketrommelen; de få plaggene som ikke tåler det, henger på tørkestativ i stuen over natten. :har_også_fellesvaskeri:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:15. Årsak: Endret overskrift
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:10   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er ikke Mim, men vi vasker bare klær én eller to ganger i uken vi også (4-5 maskiner til sammen, tipper jeg). Det aller meste går i tørketrommelen; de få plaggene som ikke tåler det, henger på tørkestativ i stuen over natten. :har_også_fellesvaskeri:

Her vaskes det kanskje 3 maskiner tilsammen i uka. Over 1-2 dager. Men jeg bruker tørketrommelen lite jeg. Prøver å være litt økonomisk der og. Men slår til innimellom.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:16. Årsak: Endret overskrift
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:12   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.645
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv:

Og jeg er så glad at det ikke er vasketider her vi bor, med en jente som i perioder spyr hver natt så måtte vi hatt mange flere dyner enn det vi har nå. *Prøver å se lyspunkter*


Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:16. Årsak: Endret overskrift
annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:15   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.137
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Vi har bare reserverte vasketider frem til åtte om kvelden; etter åtte er det fritt frem, så vi vasker stort sett bare sent på kvelden.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:16. Årsak: Endret overskrift
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:17   #10
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv:

Vi vasker underveis. Når det er behov. Men alltid full maskin. Bruker tørketrommelen minst mulig. Brukes mest til sokker, vaskekluter og slike småtterier.


Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:16. Årsak: Endret overskrift
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:19   #11
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ikke EN maskin, men EN gang pr. uke, og da ca 4-5-6 maskiner i slengen. :har vaskeri:

Det er lurt å ikke vaske halvfulle maskiner hele tiden. Det er sjelden noe tar skade av å ligge noen dager før det vaskes. Og det er ingen vits å vaske ting som ikker er skittent. :miljøvennlig:

Her i huset vaskes det aldri halvfulle maskiner, men jeg sorterer på farger og temperatuerer. Med to unger så tar det dessverre ikke lange stunden før det blir nok til en maskin... Vasker hvit kokvask og kullørt kokvask (så Iset hadde et rosa håndkle som aldri sluttet å farge av, jeg har en rød vaskeklut....). Så har jeg sort, rød, hvit og noen ganger blå finvask (alt etter hvor mye dongri som er skittent). Vasker en gang pr uke, og samler opp etter hvert. Fuktige klær tørkes før det går i skittentøyskurven, og da gjør det ikke noe om det ligger noen dager.

Man må bare sørge for å ha nok av alt til at man ikke må vaske så ofte .

__________________
Now it's nothing but MY way!

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:17. Årsak: Endret overskrift
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:21   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men hvor henger du / tørker du alt? :under:

Vi har et gigantisk tørkerom med vifte, det er uttrekksribber som man (logisk nok) trekker ut, fyller med tøy og dytter inn i tørkerommet. Jeg tørker håndklær i trommel. Om sommeren tørker jeg det meste ute på det store tørkestativet ute.nfor vaskeriet. Sengetøyet, kjøkkenhåndklærne og dukene har jeg et par minutter i trommel, ruller det nesten tørt og tørker ferdig i tørkeskapet.

Jeg vasker alltid sengetøy, duker, håndklær og sånn først, så jeg kan rulle, tromle og dille mens jeg vasker resten.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:17. Årsak: Endret overskrift
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:30   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Vasker hvit kokvask og kullørt kokvask .

Digresjon: Er kokvask egentlig nødvendig? Jeg kokvasker en gang hvert fjerde skuddår, eller noe slikt. Jeg nekter å tro at jeg er uhygienisk av den grunn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:17. Årsak: Endret overskrift
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:31   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Blir med på digresjon - jeg kokvasker alltid alt av håndklær og kluter. Som oftest kokvaskes også sengetøy.


Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:18. Årsak: Endret overskrift
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:33   #15
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Digresjon: Er kokvask egentlig nødvendig? Jeg kokvasker en gang hvert fjerde skuddår, eller noe slikt. Jeg nekter å tro at jeg er uhygienisk av den grunn.

Jeg kaller 60 grader for kokvask. Skikkelig kokvask tar jeg også en gang per fjerde skuddår eller sjeldnere.

__________________
Now it's nothing but MY way!

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:18. Årsak: Endret overskrift
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:35   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Jeg vasker på 95C så ofte jeg har en vask med bare håndklær eller sengetøy. Det er mange som får soppvekst i maskinen om de aldri kjører kokvask, og det vil jeg ikke ha.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:18. Årsak: Endret overskrift
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:39   #17
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Kokvask tar jo heller ikke så mye lenger tid enn alminnelig 60 grader, så hva er grunnen til at dere ikke kokvasker? Bare nysgjerrig, altså.


Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:18. Årsak: Endret overskrift
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:40   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.137
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Kokvask tar jo heller ikke så mye lenger tid enn alminnelig 60 grader, så hva er grunnen til at dere ikke kokvasker? Bare nysgjerrig, altså.

Det meste vi vasker på 60 grader er merket med at det tåler 60 grader, og jeg regner med at det ville slite mer på tøyet å vaske det på 95 (i tillegg til at det ville trekke mer strøm, naturligvis).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:19. Årsak: Endret overskrift
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:47   #19
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv:

Hos oss er det mannen som kokvasker . Han vasket, som jeg har nevnt her inne 100 ganger, mitt kjære nøstebarnteppe på 90 grader.

Nå kokvasker han innimellom gulvkluter , kjøkkkenkluter og den slags. Det andre tar vi på 60 grader.


Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:19. Årsak: Endret overskrift
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:52   #20
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv:

Det hender jeg kokvasker sengetøy og/eller håndklær, men det er nærmest bare "for syns skyld", ikke fordi jeg tror at det egentlig spiller noen rolle. Jeg vasker stort sett alt på førti grader. Har jeg en egen maskin med bare sengetøy eller håndklær, vaskes det på 60 grader. Eller 40. Pytt sann.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Adrienne : 12-04-07 kl 14:19. Årsak: Endret overskrift
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no