Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 00:35   #21
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Tror ikke jeg hadde tenkt så mye over det. Hadde sannsynligvis regnet med at det var alkoholfritt.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 04:24   #22
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg koste meg med noen slurker vin innimellom da jeg var gravid med lillegutt, så jeg er ikke av den fordømmende typen. Jeg drakk ikke vinlignende substanser ute på byn mot slutten av svangerskapet, tror ikke jeg hadde giddet blikkene, dessuten foretrakk jeg brus. Men jeg husker jeg var på omvisning og prøvesmaking på Ringnes da jeg var høygravid, og da drakk jeg alkoholfritt. Fikk mange "vittige" kommentarer av folk som sa de ble overrasket av at jeg drakk øl, før de så hva slags øl det var. Så mitt inntrykk er at dette er noe folk er opptatt av, ja.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 08:50   #23
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg ville tenkt at det sikkert og forhåpentligvis var alkoholfritt.

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Ang. angående dette og "bare" drikke et glass: Hva skyldes det at enkelte synes det er greit at et bittelite foster som produserer flere hundre celler i timen, skal drikke fostervann med alkohol? Dere er klare over at alkoholen er teratogen? Altså, den dreper celler i vekst. Foster i en så ekstremt viktig utviklingsfase bør slippe alkohol, samme om det gjelder et glass eller hundre.

Helt enig. Jeg synes ikke man bør drikke et helt glass vin mens man er gravid.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 09:09   #24
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg tenker ikke noe spesielt. Jeg tenker ikke noe spesielt når jeg ser en ikke fullt så ung, gravid dame med et vinglass i hånden heller.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 09:15   #25
Solregn
Aktiv
 
Solregn sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 291
Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Hadde nok regnet med at det var uten alkohol jeg også ja

Solregn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 09:17   #26
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Hadde håpet at du drakk alkoholfritt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 09:31   #27
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Mnja ... Skeptisk! Jeg hadde av hele mitt hjerte håpet at det var alkoholfritt, for jeg synes ikke noe om drikking under et svangerskap - uansett mengde. Hadde nok ikke sett stygt på deg, men som sagt, hadde nok tenkt mitt, ja.

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 09:45   #28
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Mnja ... Skeptisk! Jeg hadde av hele mitt hjerte håpet at det var alkoholfritt, for jeg synes ikke noe om drikking under et svangerskap - uansett mengde. Hadde nok ikke sett stygt på deg, men som sagt, hadde nok tenkt mitt, ja.

Det er vel her jeg også er.

Vi hadde nettopp en forelesning fra Borgestadklinikken hvor de tvangsinnlegger gravide som ruser seg, blandt annet på alkohol. Da fikk vi opplyst at ingen vet nedre grense for hva et foster tåler og derfor anbefaler de helt totalavhold under hele svangerskapet. De anbefalte også at mor og far også var avholdende før unnfangelse - fordi det visstnok var forsket på at fars alkoholforbruk før unnfangelse kunne påvirke fostret!

Dette hørtes veldig skummelt ut synes jeg. Og ved fremtidige svangerskap kommer jeg til å bli enda strengere med meg selv, og det har mannen min også fått beskjed om å måtte være i forsøksperiodene.

(har jo desverre ikke referanser på dette, annet enn hva de på Borgestadklinikken sa. http://www.borgestadklinikken.no/ )

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 09:58   #29
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg hadde tenkt at "damen" vet hva hun gjør og at det finnes alkoholfrie viner.Jeg har ikke noe med å stikke nesa mi andres saker.

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 10:07   #30
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Det er vel her jeg også er.

Vi hadde nettopp en forelesning fra Borgestadklinikken hvor de tvangsinnlegger gravide som ruser seg, blandt annet på alkohol. Da fikk vi opplyst at ingen vet nedre grense for hva et foster tåler og derfor anbefaler de helt totalavhold under hele svangerskapet. De anbefalte også at mor og far også var avholdende før unnfangelse - fordi det visstnok var forsket på at fars alkoholforbruk før unnfangelse kunne påvirke fostret!

Dette hørtes veldig skummelt ut synes jeg. Og ved fremtidige svangerskap kommer jeg til å bli enda strengere med meg selv, og det har mannen min også fått beskjed om å måtte være i forsøksperiodene.

(har jo desverre ikke referanser på dette, annet enn hva de på Borgestadklinikken sa. http://www.borgestadklinikken.no/ )

Hvis du søker på Ann Streissguth eller Ann Mari Brubakk så finner du mange kilder på det du skrev over.

I fjor arrangerte Borgestadklinikken et kurs som het "Barnet og rusen". Hvis du er interessert i temaet og de gjentar lignende kurs, så vil jeg på det varmeste anbefale alle i helse - og utdanningssektoren til å dra på det kurset. Mange forelesere fra forskjellige land som delte mye av sin forskning.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 10:09   #31
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.745
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg synes ikke man bør drikke et helt glass vin mens man er gravid.

Jeg synes man skal holde seg helt borte fra all alkohol i svangerskapet, jeg. Så utrolig unødvendig det er å ta sjansen...

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 10:24   #32
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg hadde sansynligvis ikke fått med meg at du satt med et vinglass. Om du røykte, der i mot, hadde jeg blitt forbanna. Kvinner som røyker i svangerskapet er noen store egoister.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 10:25   #33
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes man skal holde seg helt borte fra all alkohol i svangerskapet, jeg. Så utrolig unødvendig det er å ta sjansen...

Helt enig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 11:20   #34
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.510
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Hadde tenkt følgende: Får håpe hun ikke er med på sm, for da får hun pepper da!

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 14:36   #35
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg hadde tenkt at det var mozell eller eplejuice/most.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 16:50   #36
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg hadde ikke tenkt noe spesielt. Hadde vel bare antatt at det var alkoholfritt. Jeg var stadig vekk og se på byen som gravid med ett ølglass eller vinglass i hånda. Alltid alkoholfritt, og tenkte ikke noe over at andre kunne reagere på det på noen som helst måte.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 16:59   #37
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg hadde sansynligvis ikke fått med meg at du satt med et vinglass. Om du røykte, der i mot, hadde jeg blitt forbanna. Kvinner som røyker i svangerskapet er noen store egoister.


Håper du blir like forbannet når noen drikker i svangerskapet også da, siden det tross alt er mye verre og drikke i svangerskapet enn og røyke.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 17:04   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Håper du blir like forbannet når noen drikker i svangerskapet også da, siden det tross alt er mye verre og drikke i svangerskapet enn og røyke.

Et glass rødvin en gang i måneden kan neppe være verre enn ti sigaretter hver dag.

For ordens skyld har jeg nulltolereanse for alkohol, røyk og andre rusmidler i svangerskapet. Man tar tross alt valg for andre enn seg selv.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 17:56   #39
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Tror ikke jeg hadde gitt deg noe stygt blikk,
men jeg hadde undret litt og håpt på at det var alkoholfritt.

Jeg har null toleranse overfor alkohol og røyk i svangerskapet.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 22:01   #40
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg må ærlig innrømme at jeg hadde lurt veldig på hva som var i glasset. Rett og slett fordi jeg syns alkoholfri rødvin er så vondt at jeg aldri vurderer å drikke det selv nå som jeg er gravid.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no