Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefalinger til kjøkkenvifte ønskes!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-17, 11:01   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefalinger til kjøkkenvifte ønskes!

Vifta vår fikk seg en smell da den ble montert, og siden det var bare kosmetisk så har den fått stått sånn, men nå begynner skaden å sprekke opp, så jeg vurderer en ny vifte, omsider (14 år etter...).

Er det noen som har noen anbefalinger? Steketoppen er midt på kjøkkenbenken og mot vegg. Dersom steketoppen ryker en gang så vurderer jeg å kjøpe en på 90 cm, så vifta bør ta høyde for det.

Den vi har nå er av hodeskalleskadetypen, så en som er mer inn mot veggen hadde vært fint. Men jeg tror ikke vi skal ha en som vi må fysisk dytte inn og ut ved bruk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 16:03   #2
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefalinger til kjøkkenvifte ønskes!

Vi kjøpte jo nettopp ny, endte med denne: https://www.elkjop.no/product/hvitev...ator-lc97gb532



Har hatt den oppe i noen uker, er så langt veldig fornøyd, selv om den nok er noe risikabel for pannebrasken, særlig for meg som har kanten i tinning-høyde. Den suger bra, er relativt støysvak og har veldig godt lys.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 17:11   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalinger til kjøkkenvifte ønskes!

Har en som lissom skal fungere på automatikk, den er jeg ikke venn med. Røroshetta (men andre modeller kan jo være tipptopp). Hadde også en oppvaskmaskin som liksom skulle regulere seg etter oppvaskens skittenhet, den ble også byttet ut her i gården.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 17:55   #4
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefalinger til kjøkkenvifte ønskes!

Jeg ønsker meg skråstilt ventilator, de skal visst være effektive og hodeskallevennlige. Den mest aktuelle nå er fra Witt, men jeg har ikke konkrete planer om å kjøpe ny.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 17:55   #5
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefalinger til kjøkkenvifte ønskes!

Hvis jeg skulle ha valgt igjen ville jeg uansett ha gått for en som står i vinkel oppover, jeg er drittlei av å kræsje panna i den, og ikke minst av at det havner så mye «skal bare legge denne på plass senere» der.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-17, 17:18   #6
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Anbefalinger til kjøkkenvifte ønskes!

Pass på å få en type som er koblet til avtrekket i huset. De som bare sirkulerer luften er ikke i nærheten så god. I fjor sommer fikk vi og nytt kjøkkenviften er i merket Witt, veldig fin og regulerbar, men det helt umulig å få på plass kullfiltrene. Like umulig er hjelp og info fra selger og produsent. Velg en vifte som er utstilt hos selger og de kan vise hvordan den fungerer. Vi kjøpte en litt annen variant fra en katalog, fordi kun noen av modellene var utstilt.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-17, 17:25   #7
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefalinger til kjøkkenvifte ønskes!

Vi har skråstil vifte og er veldig fornøyd. Den trekker lufta rett ut gjennom ytterveggen. Eneste er at vi har vist valgt for kraftig motor for kan bare ha den på trinn 1

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-17, 23:22   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger til kjøkkenvifte ønskes!

Takk!

Vis gjerne litt modeller!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no