Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan pynter du til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-17, 10:27   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan pynter du til jul?

Kjører du enkel og minimalistisk stil med trollhassel og julerose, levende lys og noen hvite kuler eller er det full nissefest i stuen din? Har du sort trendy julepynt, tar du frem Kahlerhusene, Hadelandnissene og gullpynten fra Georg Jensen eller sverger du til hjemmelaget pynt fra barna?
Jeg har nok litt av hvert i en salig blanding. Dog ikke sort pønt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 10:36   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Salig blanding her også. Men siden jeg har kjøpt det meste selv så har jeg jo stort sett bare ting jeg liker, og det betyr vel at det meste passer sammen til en viss grad, og dermed kanskje kan kalles en stil. En stil som nok er mest preget av nostalgisk tradisjon og traust husflid (smijern, tre, spon, keramikk, ull, granbar, rødt og natur), framfor stram design, rent hvitt eller eklektisk glitter og stas. Selv om det er innslag av dette også. Levende lys er det mye av da.

Jeg har også noe hjemmelaget, barnehage- og skolelaget, og noe jeg har fått, som jeg aldri hadde kommet på å kjøpe selv. Like glad i alt sammen!

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-12-17 kl 10:42.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 10:38   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Her er det nissebonanza og discolys. If you can't beat them - join them, osv.

Jeg vil jo helst ha det pent og elegant med blomster, hvite lys, og noen gammeldagse nisser. Men det er det ingen andre som vil.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 10:40   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.730
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Jeg sauser sammen ulike ting vi har samlet opp gjennom årene. Noe barna har laget, noe vi har arvet, noe vi har kjøpt etc. Til ungenes store fortvilelse setter jeg ikke tingene samme sted hvert år.

Vi pynter mer og mer tidlig i desember, siden ingen av oss er særlig begeistrede for mørketiden. Da er det fint å kunne glede seg over nisser på koppene, engler i blomsterpottene og lys i vinduene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 10:43   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

En blanding rett og slett, men mye rødt, og ja, vi har nissebonanza. Minimalisme liker jeg ikke hverken til hverdag eller fest. Jeg har aldri forstått de som innreder hjemmet sitt nesten blottet for farger.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 10:46   #6
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Vi pynter i nytt og større hus i år, så med mindre vi får kjøpt mer pynt blir det minimalistisk pynting.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 10:52   #7
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Vi har delt huset i to. I den ene delen er det nisser & pønt galore, i den andre er det mer tekkelig med lys og blomster, og der går pynten i hvitt og sølv.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 10:58   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Ja, nei, altså. Samboeren min er (blant annet) lysdesigner, så han plukket frem noen ledkastere og tok seg av hagen. Det er visst på langt nær ferdig.



Hvis jeg hadde visst hvordan man limer inn video fra face skulle jeg vist dere de projiserte dansende lyssnøkrystallene også.

Vi går åpenbart for "more is more" i år.

(Ellers har vi røde stjerner i tre vinduer, og en del lyslenker og slikt. Og så kommer det et tre som blir forholdsvis pålesset.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 11:00   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.730
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Åh, jeg skulle skaffet meg en lysdesigner! Får sende han jeg har på kurs, det der er helt fantastisk!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 11:03   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Åh! Jeg vil ha, Mave! Send han hit også!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 11:08   #11
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Maverick:

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 11:11   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Jeg kan sende ham på julepynteturné neste år.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 11:19   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Jeg er veldig julerød, og absolutt ingen hvitt og sølv-type. Rødt, hvitt og grønt på treet, rød julegardin på kjøkkenet, enkle røde løpere og et passelig utvalg av nisser etc. klæsja litt rundt omkring.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 11:24   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Jeg er, selvsagt, more is more. Men vi bor jo forholdsvis trangt, så vi har egentlig ikke sånn veldig nye pynt. Juletreet består av masse ulik julepynt som er kjøpt rundt i verden. Det er fargerikt, glossy og glitrete. I tillegg har jeg en hel liten landsby av porselensjulehus som min svigermor har malt til meg. Balkongen er pakket inni lysranker, men jeg har rett og slett ikke hatt tid til å få dem opp ennå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 11:38   #15
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Juletrepynten har jeg to sett av, et sett med røde julekuler i massevis og røde, skinnende perlebånd. Det andre settet er masse forskjellig pynt i hvitt, sølv, krystaller, bling og fjær og fjas.
Jeg liker selv den hvite best, og vi har beinharde forhandlinger hvert år om hvilken som skal benyttes. Yngstebarnet på 22 truer med å ikke komme hjem om det ikke blir rødpyntet tre, så da blir det vel det.
Ellers er det en salig blanding av arvet, gammel, halvgammel og ny julepynt.
Jeg har bl.a en samling med sikkert 100 smånisser i forskjellig materiale, og jeg blir egentlig litt sliten av å se på den, men barnebarna synes det er så stas så det blir vel til at den kommer frem i år også.
Jeg tar i grunnen frem mindre og mindre pynt for hvert år, jeg synes det blir så visuelt støyende med all julepynten.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 11:39   #16
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg er veldig julerød, og absolutt ingen hvitt og sølv-type. Rødt, hvitt og grønt på treet, rød julegardin på kjøkkenet, enkle røde løpere og et passelig utvalg av nisser etc. klæsja litt rundt omkring.

Eg gjer det som Bluen

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 11:43   #17
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Jeg HATER all den utebelysningen som dukker opp i desember. Det er et mareritt fordi det kommer fra alle retninger og er nesten umulig å beskytte meg mot. Særlig ille er det hvis de blinker i tillegg. Å gå tur i nærområdet uten solbriller på mørke kvelder betyr fravær fra jobben dagen etterpå. Og før dere sier noe om gatelys så kan jeg fortelle at det lyset kommer ovenfra og takles helt fint, f. eks. med en caps. Grmph.

(Men det er jo pent da. På lang avstand. For eksempel i et annet land. Eventuelt på et bilde. )

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 11:44   #18
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Jeg er veldig julerød, jeg også. Røde gardiner, masse juleputer i sofaen, røde håndklær over alt, røde ovnsgreier og lys i alle vinduene og nisser i rødt og grått over alt. Vi har ikke juletre, da, men vi har julestol. Pyntet med glitter, lys og røde julekuler,

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 11:49   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Vi pynter med masse lyshus, gjerne hvite, og med røde og grå nisser og en drillion glassengler. Vi har hyller over vinduene på stua og kjøkkenet og mange av nissene sitter oppå dem og ser ned på oss. Juledukene og juleløperne er stort sett julerøde, noen er grå med rød pynt. Juletreet har både pynt fra sekstitallet, inklusive sånne fugler som er så populært igjen, og ganske blanke kuler i gull, svart og hvitt. Flagg må vi også ha, vi har bl.a. en remse fra medio 60-tallet med FN-flagget og flagg fra land som ikke finnes lenger. Det er kjempestas syns jeg. Selv om Guttungen må belære meg om hvilke flagg som tilhører hvilke land.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 11:51   #20
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Julepynten hos oss er en salig blanding av arvet, laget og kjøpt i forskjellige stilarter. Mer engler enn nisser, men begge deler er representert.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no