Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp med fargevalg

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-17, 14:39   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjelp med fargevalg

Vi driver og gjør klar leiligheten for salg.

Vi skal male veggene på kjøkkenet, og muligens gulvflisene også.
I tillegg skal vi legge gulvlister og male innvendige dører og dørkarmer.

De fleste av veggene våre er malt i chi, i stua som er delvis åpen mot kjøkkenet er alle veggene unntatt en chi, "fondveggen" er malt i gråfargen tidløs.

Nå undrer jeg meg på hvilke farge jeg skal velge på kjøkken og lister. Jeg heller mot grå, men usikker på hvilken. Kjøkkeninnredningen er høyglans hvit.


Har skjønt det sånn at standard gulvlister er eggehvite/bomull, men at jeg og kan få tak i mer rent hvite? Og at standard ser gult ut opp mot chi?

Jeg er helt noob på dette og rimelig stressa og får helt beslutningsvegring. Noen som har peil?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-17, 11:18   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.807
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp med fargevalg

Du får ihvertfall lister i klassisk hvit, mange har det i sortimentet sitt. Fargen tidløs passer jo best til egghvit egentlig, men Chi gjør det jo ikke, så sånn sett er vel klassisk hvit å foretrekke.

Hva med å prøve noe mørkere på kjøkkenet? Hvor mye lys har du der? Personlig syns jeg grått kan bli litt kjedelig og kaldt, men det er jo smak og behag. Hva med grå skifer, green leaf evt green harmony for en lysere grønn farge. De passer i hvert fall til tidløs.

__________________
95, 99, 04

Sist redigert av Erica : 05-11-17 kl 11:36.
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no