Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-17, 17:01   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Telefonen min syng på siste verset og eg må kjøpe ny. Eg har eigentleg ikkje råd til ny iPhone, og ser nå på ulike Android-telefonar. Men eg er ofte i dårleg form og bruker telefonen mykje til både surfing og skriving, når eg ligg i senga. Eg har iPad og Mac utanom, og bruker både iCloud, Pages og GoodReader på tvers av alle dingsane mine. Eg veit at eg kjem til å sakne denne saumlause overgangen mellom iPhone/iPad/Mac, dersom den blir borte.

Spørsmålet mitt er eigentleg er det andre som har gjort seg erfaringar med å bytte ut ein iDings med Android? Fungerer desse appane på tvers av ulike OS eller blir det slik at telefonen då blir adskilt frå dei andre dingsane mine?

(Alternativet til å kjøpe ny Android-telefon er å gå for ei eller anna avbetalingsløysing med bindingstid, men det har eg eigentleg lite lyst til, fordi det er fleire faktorar som gjer at økonomien min er usikker framover).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 22:38   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Goodreader funker sikkert på tvers, men ikke de typiske Apple-greiene som iCloud og Pages tror jeg.

iPhone SE er forresten mye rimeligere enn de nyeste iPhonene, ligger på rundt 3000 (har akkurat sjekket, vi vurderte den i gave til en av ungene nå nettopp, men endte opp med batteribytte på 5s i stedet). Tror den fortsatt er ganske kurant?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 00:36   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Jeg har akkurat bytta fra iPhone til en Huawei honor 9, og er virkelig latterlig fornøyd. Jeg har hele veien brukt Dropbox i stedet for iCloud, det skal sies, men jeg digger at honoreren var en splitter ny modell med all the trimmings for godt under halv pris av tilsvarende eple.
Bra kamera også, og så mange flere innstillingsmuligheter!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 11:54   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Goodreader funker sikkert på tvers, men ikke de typiske Apple-greiene som iCloud og Pages tror jeg.

iPhone SE er forresten mye rimeligere enn de nyeste iPhonene, ligger på rundt 3000 (har akkurat sjekket, vi vurderte den i gave til en av ungene nå nettopp, men endte opp med batteribytte på 5s i stedet). Tror den fortsatt er ganske kurant?

Joa, men det er vel ei nedgradering frå ein iPhone 6 til ein SE?

Nei, eg må nok bytte ut Apple-appene. Det er dei eg bruker mykje. Så eg er litt usikker.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 12:05   #5
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Iphone SE har samme innmaten som iPhone 6S, faktisk, så den er bedre enn iPhone 6.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 02:49   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Oppfølgingsspørsmål: Kva med Apple-TV (1. gen.) og apper som Fjernkontroll, vil den fungere på Android?

Alt anna ser det ut til å finnast gode alternativ tll.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg har akkurat bytta fra iPhone til en Huawei honor 9, og er virkelig latterlig fornøyd. Jeg har hele veien brukt Dropbox i stedet for iCloud, det skal sies, men jeg digger at honoreren var en splitter ny modell med all the trimmings for godt under halv pris av tilsvarende eple.
Bra kamera også, og så mange flere innstillingsmuligheter!

Etter ein del googling ser det ut som om det er denne eg kjem til å gå for.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 09:22   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Jeg tror du må innstille deg på at ikke noe av Apple-appene kommer til å fungere hvis du bytter til Android. Har du sjekket Fikn for gode Iphone-kjøp?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 09:35   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Nå går vel gjerne prisene på 7'ern også ned, så mulig du snart kan gjøre et godt kjøp der.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 12:14   #9
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg tror du må innstille deg på at ikke noe av Apple-appene kommer til å fungere hvis du bytter til Android. Har du sjekket Fikn for gode Iphone-kjøp?

Finn? Eg er skeptisk til å kjøpe brukt elektronikk.

Nei. Eg rekner ikkje med at Apple-apper skal funke. Men finst det noko som tilsvarer fjernkontrollen til Apple TV og går det an å kombinere ein Apple TV med Android?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 12:16   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Nå går vel gjerne prisene på 7'ern også ned, så mulig du snart kan gjøre et godt kjøp der.

Ja, eg har tenkt tanken. Og eg drøyer så lenge eg kan. Men eg må ha telefon, så viss han krasjer fullstendig før eg finn ein rimelig 7-er, må eg ha noko anna.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 12:21   #11
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Men altså: Eg følgjer med og sjekker for tilbud på iPhone. Men eg bruker telefonen såpass mykje og kam ikkje klare meg med ein med 16 GB lagring. Uansett - spørsmålet er ikkje "Kor får eg tak i billig iPhone?" Spørsmålet er: Korleis er overgangen til Android, når "alt anna" er frå Apple?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 13:16   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Uansett - spørsmålet er ikkje "Kor får eg tak i billig iPhone?" Spørsmålet er: Korleis er overgangen til Android, når "alt anna" er frå Apple?

Kjip.

Nå er det omtrent 6 år siden jeg konverterte, men den gangen måtte jeg kjøpe alle apper på nytt. Jeg tviler på at Android støtter Apple TV , men men det vet sikkert Google.

Det er innmari kjipt at det er så tungt å bytte.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 22:48   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Android støtter ikke Appleprodukter, Appleprodukter støtter ikke Android. Enkelt og greit, det er liten vits i å håpe at det skal gå skikkelig bra.

Kan du bytte ut batteriet og håpe at den holder noen år til, eller bytte til SWAP-abonnement så betaler du pr måned.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 22:54   #14
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Android støtter ikke Appleprodukter, Appleprodukter støtter ikke Android. Enkelt og greit, det er liten vits i å håpe at det skal gå skikkelig bra.

Kan du bytte ut batteriet og håpe at den holder noen år til, eller bytte til SWAP-abonnement så betaler du pr måned.

Det er liksom det eg og frykter.

Batteriet er fint. Det er er kontakten i lightning-inngangen som krangler, så den skrur seg ofte av når eg lader den.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 23:08   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det er liksom det eg og frykter.

Batteriet er fint. Det er er kontakten i lightning-inngangen som krangler, så den skrur seg ofte av når eg lader den.

Du kan ikke få en ny inngang installert? Det er kjipt når sånne ting ikke kan repareres når alt annet virker.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-17, 00:39   #16
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Jo, eg kan kanskje det. Eg tenker eigentleg at eg må begynne å sette av pengar til ny telefon, så bruker eg den eg har til han tar kvelden for godt. Han er tre år i romjula, så eg veit eigentleg ikkje kva som er forventa levetid på slikt.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-17, 01:08   #17
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Apple-TV funker ikke med android, men kjøp Chromecast. Den funker på både Apple og sndroid og er like lett å bruke.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-17, 08:29   #18
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Apple-TV funker ikke med android, men kjøp Chromecast. Den funker på både Apple og sndroid og er like lett å bruke.

Jeg bruker forresten stort sett bare fjernkontrollen til Apple Tv, så da betyr det ikke noe hvilken mobil jeg har. Blir noe annet om du trenger Airplay.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-17, 08:49   #19
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Jeg har ikke Apple-tv, men syns fjernkontrollen på Honoreren er god til alt annet. Den funker utmerket på både tv-en og get-boksen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-17, 09:22   #20
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kombinere iOS og Android på ulike dingser?

Jeg tenkte AirPlay, siden det omtrent bare er det vi bruker det til.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no