Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Haster: Chiffon med flekker

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-17, 13:25   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Haster: Chiffon med flekker

Hjelp! Min nyanskaffede penkjole viser seg å ha mange flekker bak. Lyse flekker, ikke støv, jeg mistenker at noen rett og slett har tråkket rundt på den med sko.

Festen er i morgen, så jeg rekker ikke å rense den. Er det noen som har erfaring med å vaske chiffon selv? Det store internettet sier at rensing er eneste trygge alternativ. Risikerer jeg flekker hvis jeg prøver å vaske med vann? Kjolen er mørkeblå, tolags.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 01:45   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haster: Chiffon med flekker

Med forbehold om at vi prater om samme type chiffon, så har jeg vasket jentenes penkjoler i vaskemaskin flere ganger, og det har gått aldeles utmerket. Jeg har vasket kjolene med vranga ut for å skåne den, og jeg har aldri opplevd at det har blitt ødelagt.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 01:59   #3
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Chiffon med flekker

3-åringen her går helst i chiffon dagen lang, hver dag... senest i går vasket jeg hennes rosa chiffonkjole på 60 grader i maskina etter at hun hadde brukt den en dag på stranda -null problem. Vasker den sikkert minst en gang i uka.
Ville tatt kjolen på 40 og vært snill med sentrifugen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 07:42   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Chiffon med flekker

Siden det er en voksen selskapskjole går jeg ut i fra at det er silkechiffon, og ikke polyesterchiffon, slik det er i min kjole, og i barnekjoler?

Jeg maskinvasker nemlig også chiffon, men håndvask burde ikke være noe problem for silkechiffon. Pass på samme temperatur på vaske- og skyllevann, og sakte bevegelser. Jeg ødela en silkekjole på ullvask fordi skyllevannet var så kaldt i forhold til vaskevannet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 09:57   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Chiffon med flekker

Takk for svar, dere. Jeg vet ikke hva slags chiffon det er, men kanskje silke siden det er selskapskjole. Jeg tørr ikke å gjøre noe før dagens fest, satser på at ingen skal studere meg bakfra , men etter bruk så får jeg prøve å vaske den.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 10:16   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Chiffon med flekker

Det står vel materiale og vaskeanvisning på lapp inni?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no