Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-09, 14:27   #1
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Jeg har IKKE oversikten over alt som skal gjøres, og når.
Planlegging av alt, handling, pynting, gaver, bakst, julekort osv.
NÅR gjør dere hva? Noen som har lyst til å forbarme seg her og lage en huskeliste med dager ting skal gjøres?
Det vil si, når gjør du dine forberedelser?

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 14:31   #2
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Jeg kan jo trøste deg med at du egenlig ikke har så mye å gjøre, sånn sammenlignet med meg I tillegg til alt som har med julehøytiden har jeg 3 individuelle oppgaver, 1 gruppeoppgave og 2 eksamener som alt skal være i havn før 14 desember. Så noe veldig julestemning i heimen før den tid tror jeg neppe det blir.

Min liste:
- spis og sov
- overlev
- senk kravene

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 14:38   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Jeg finner frem "Juleboken" som er ajour med de fire siste årene, og kikker over. Den ble tatt frem for første gang for over en måned siden.
Der har jeg oversikt over;
Hvor var vi.
Julekort.
Gavelister. - Hva fikk alle i fjor og årene før
Ønskelister. - Hva vi ønsker oss og om vi har fått ønskeliste fra andre familiemedlemmer.
Handlelister.
Har vi bakt eller hva skal vi bake. - Det varierer litt fra år til år. Blir det mye stress og mas får bakeren et besøk før jul og baksten ordnes der.
Julekalender.

Vi er alt fra seks til fjorten her juleaften(vi har vært invitert bort en gang, men i år blir vi hjemme).
I år blir vi helt sikkert sju, men kan bli ni eller ti, eller tolv.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 14:40   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Ah, jeg må finne bilde til å bruke som julekort. *noterer* og kjøpe inn til julekalendern.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 14:55   #5
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Du velger selv hvor mye du vil gjøre av juleforberedelser og om det skal være en rolig periode eller ei. Hvis du MÅ bake alle kakene selv og MÅ ha gavekalender og en rekke andre MÅ-er er det ikke rart at perioden blir stressende. Jeg tror veldig mange lager seg MÅ-er fordi de tror det er nødvendig for å få en rolig tid.

Jeg lager en plan som begynner en uke før første søndag i advent. Jeg har en A4-blokk der jeg bruker en side per uke og en side for gaveforslag, både som vi ønsker oss og som vi kan gi til andre. Øverst på hver side skriver jeg uketall. Under har jeg et felt til ting som skjer av avtaler, avslutninger, fritidsaktiviteter osv. Et felt under der skriver jeg oppgaver som skal gjøres i løpet av uken. Da får jeg oversikt over det som skal gjøres og når uten at det blir veldig mye på en dag.

Siste uken av november finner jeg fram adventsduken og stryker den (hvis den er for krøllete), lager pepperkaker og pynter dem (familieaktivitet). De neste to ukene finner jeg ut om alle har penklær, evt skriver liste over hva vi trenger, evt stryker klærne, finner ut hva alle skal ha i gaver, ordner bilder til julekortene og diverse andre småting. Den siste uken før jul bakes det og så tett opp mot jul lager vi marsipan og konfekt. Lillejulaften leverer vi gaver og kaker til Røde Kors, kjører evt ut gaver til folk i nærheten og pynter treet. Det jeg ikke rekker eller orker det er helt greit. Å bruke seg opp/hause opp stressnivået er bortkastet energi. Jeg har ikke noe stort must på noe, det vi rekker rekker vi.

Når jeg skriver "jeg" er det i betydningen familien, jeg kjøper ikke alle gavene, bare dem jeg kommer over hvis jeg er i en gavebutikk. Ellers kjøpes gavene samlet etter liste eller på nett slik at vi bruker minst mulig tid på det.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 15:15   #6
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Her er min liste, den samme hvert år, og som du ser så er det i november jeg stresser.
Jeg vasker jevnlig og rydder over hele huset året rundt så noen stor julevask blir det aldri her, her er stort sett alltid rent i alle rom. Litt sparer jeg og tar i november.

  1. Jeg tømmer og tørker støv i alle klesskap og kommoder. Dette tar meg ikke mer enn et par timer siden det alltid er ryddig i skapene.
  2. Pusser alle vinduer.
  3. Rydder kjellerboden så jeg får frigjort et par hyller til julegaver og innpakningsstæsj.
  4. Handler inn kalendergaver og alt jeg trenger for å pakke de inn.
  5. Skriver julegaveliste og julekortliste.
  6. Jobber med å få knipset et ok bilde til julekort og bestiller disse.
  7. Mesteparten av julegavene handler jeg og strikker i november.
  8. Jeg går over og sjekker at alt pentøy er i boks, at det passer og er klart til bruk. Mangler vi noe handler jeg inn det i november.
Desember måned er bare kos. Julegardiner, utebelsyning og litt adventspynt blir dratt frem til første advent.

De to første helgene i desember baker vi. Pepperkaker og to andre sorter. Resten kjøper jeg.

På Luciadagen baker vi lussekatter, koser oss og skriver julekortene. De blir postet dagen derpå.

Resten av julegavene blir handlet i løpet av måneden og det synes jeg er bare kos.

Juletreet og huset ellers blir ferdig pyntet ca 14 dager før julaften. Dette gjør vi en lørdag etter at vi har tatt normal husvask.

Tredje helgen i desember har vi alltid juleverksted med ungene.

En uke før jul pakker vi inn alt av julegaver sammen med alle ungene våre. Dette setter vi av en hel kveld til. Og det er den ene dagen i året mor fortærer litt alkohol, ett glass med champis mens vi holder på. Jeg feirer nemlig at huset er klart og at det endelig er jul.

Og siste uka før jul bare smiler jeg og nyter og gjør absolutt ingenting annet enn det.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 15:15   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Tar det ganske rolig selv om vi blir rundt 20 personer her på julaften.
Gaver handles alltid i god tid før jul.
Julekort lages enten nå snart dersom vi sender med bilde, dersom det kun er julekort med hilsen dette året skrives de i begynnelsen av desember.

Mat handles inn rundt fra nå.
Jeg har kjøpt ribbe og medisterdeig.
En helg snart lager jeg medisterkakene.

Pinnekjøtt skal straks handles inn.

Jeg har en perm hvor jeg har lister helt tilbake til 1991.
De er til veldig god hjelp. En ting er hvor mye mat jeg skal handle inn, for jeg har også handlelistenemine her. En annen ting er hva jeg har gitt i julegaver og hva de forskjellige sparer på.

Tidlig på høsten lager jeg gave-,kort-og matlister.
Etterhvert som jeg handler , krysser det ut på listene i permen.

Mannen min er baker, så julebaksten tenker ikke jeg på , heldigvis.
Det vi baker her hjemme er pepperkaker.

Jeg har deilig senkede skuldre i hele desember, for jeg virkelig hater stress, særlig å stresse rundt i butikkene i desember, spesielt slutten av desember.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 15:19   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Listegærninger.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 15:25   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Listegærninger.

Min eldste datter bare rister på hodet av mine lister. Men jeg syntes de er veldig kjekke jeg.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 15:25   #10
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Rundvask i huset skal være ferdig før 1 des.
gaver prøver jegšå handle inn før 1 desember
Julekort skal alltid være bestilt til 1 des.
Maten kjøper vi inn like før jul

Baking tar vi i desember nå vi har god tid-

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 17:50   #11
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Nin og Angelique:
Julevask: det gjør vaskedama.
Gaver: prøver å bli ferdig november/tidlig desember.
Bakst: en helg eller to. Skal vel bake 3-4 slag. Pynt: først må jeg rydde i boden.
Og sist men ikke minst: ikke stress, det blir jul uansett.


Sist redigert av Trixie : 12-11-09 kl 21:02.
Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 20:03   #12
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Jeg elsker lister.
Og skal ikke stresse, jeg liker juleforberedelser jeg.
Var et lurt tips å gjøre seg ferdig med mye i november, skal sette i gang nå så fort ungene er tilbake i bhg og jeg og minstemann er friske igjen!

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 20:10   #13
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Det jeg har lært av denne tråden er at jeg bør lage meg en juleplanleggingsbok...

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 21:02   #14
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Jeg er også en som kan trøste deg med at du nok ikke har halvparten så mye å gjøre som meg ...vi overtar nytt hus om en uke og hvordan jeg skal få alt på plass til jul og lage et hjem innen den tid kombinert med full jobb og en tilværelse som gressenke, er meg komplett uforståelig!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 21:05   #15
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Det jeg har lært av denne tråden er at jeg bør lage meg en juleplanleggingsbok...

Den kan jeg signere på. Det var faktisk en ganske god idé

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 21:36   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Hmmm, jaa - juleplanleggingsbok høres ganske kjekt ut, får sette opp en god ukesplan kanskje og følge den så slavisk som det lar seg gjøre!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 22:34   #17
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

-Få tak i noen som kan vaske huset til jul
-kjøpe ferdig pepperkakedeig og la ungene leike seg
-sette seg med datamaskinen og bestille julegaver til alle over nettet.

Det eneste som blir litt stress, men også veldig kjekt, er et kombinert juleverksted og barnebursdag vi skal ha i begynnelsen av desember.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 22:40   #18
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

1. Lille julaften, hvis julaften er en søndag: Kjøpe gaver
2. Julaften, hvis ikke søndag: Kjøpe gaver
3. Julaften: Dampe pinnekjøtt og lage avsindig god stappe
4. Julaften: Spise pinnekjøtt, drikke øl & akevitt

Alt annet er forholdsvis uvesentlig og SEP.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 07:41   #19
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Opprinnelig lagt inn av Kumilla, her.

Jeg elsker lister.

Jeg og.

Jeg har juleplanleggingsexcel bok jeg da. Der har jeg oversikt over hvem vi pleier å kjøpe gaver til, hvem vi sender julekort til + adresser, hva vi må huske på av innkjøp og gjøremål. Legger til og trekker fra etterhvert som ting forandrer seg. Jeg beholder sånn sett ikke historikken, men så langt har jeg ikke hatt behov for det.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:16   #20
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!

Dette er en tråd jeg må følge med på og lese i kveld for å få litt tips. Selv har jeg egentlig lite planer, særlig ang. matinnkjøp og rengjøring.

Det jeg gjør er:
* I helga kommer jeg til å henge opp alt av lys vi skal ha ute, for da er de klare til og tennes første søndag i advent. Ikke godt å si om det er et forferdelig surt vær den helga, så da er det greit at det står klart.
* Julekort er bestilt inn allerede og ligger klare. Kan jo skrive adresser på også i god tid, og de sendes 10. desember.
* Jeg har liste over hvem som får julekort hvert år og liste over hva allevi ga gave til fikk i gave året før og alle andre år.
* Julekalenderene til ungene gjøres klare i god tid. Blir pakket inn helga.
* Begynner og kjøpe inn julegaver tidlig. Nå har jeg bare igjen noen få gaver, og alle gavekort eller evnt. el.artikler som skal kjøpes inn blir handlet litt ut i desember. Alt annet av gaver er klart før desember.
* Ang. julekaker så handler jeg på bakeren en del, samt smultringvogna handles det inn fra. Bakeren nærmere jul, men smultringvogna så fort den kommer for de putter jeg i fryseren. Kransekake bestiller jeg og det er en mann som kommer på døra med den, og den kommer også i god tid og blir puttet i fryseren. Vi baker 2-3 slag med kaker selv sammen med ungene. Pepperkakedeig kjøper vi ferdig.
* All gjærbakst som skal bakes til jul kan gjøres i god tid og puttes i fryseren. I helga skal jeg bake en stor porsjon Nennes rundstykker av både fine og grove.
* Pentøy til ungene blir handlet inn så fort juletøyet kommer i butikkene om det er noe vi trenger av det, for det blir fort utplukket på størrelser en del. Så det er ferdig allerede.
* Husvasket en vi ikke så nøye på, men prøver og rydde litt ekstra fremover mot jul. I år er planen og kunne bruke loftstua også, så der er det en stor ryddejobb.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no