Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #16

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-23, 08:56   #21
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Eneste stedet jeg kan huske jeg ikke følte meg vel på hvis jeg måtte gå der på kveldstid, var området rundt Anker og legevakta. Var aldri usikker hvis jeg måtte gjennom Oslo S, og var heller ikke noe problem den perioden jeg bodde på Holmlia.
På Lambertseter følte jeg nesten at jeg bodde på landet. (Vi bodde vegg i vegg med de gamle trygdeboligene i Marmorveien)

Kan vel huske at jeg et par ganger følte meg litt utrygg hvis jeg skulle alene hjem fra Potta i 2-3 tiden på natta, men ikke verre enn at jeg kom meg greit hjem. Men det er jo over 20 år siden.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 07-09-23, 09:55   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Det kan være litt utrivelig rundt pappa sin gamle (han har flyttet) t-baneholdeplass på Haugerud også. Jeg har aldri følt meg truet der, men har vært vitne til en del truende adferd internt i, eller mellom (hva vet vel jeg) ungdomsgjenger på kveldstid. Og det har vært episoder med knivstikking etc. Ikke mot tilfeldige forbipasserende selvsagt, men likevel skummelt nok hvis man er ung selv, og tilfeldigvis kommer forbi. Så jeg har ikke likt at ungene mine har beveget seg noe særlig rundt der etter mørkets frambrudd. Men slik er det vel i alle større byer, det er vel ikke noe særegent for Oslo, sammenlignet med andre hovedsteder i verden. Ut over det har jeg ikke hørt noen snakke om at de mener det er farlig i Oslo, bortsett fra muligens min mor tilbake på åttitallet. Mitt inntrykk er tvert om at de fleste synes Oslo er stas å besøke, selv om de ikke kunne tenke seg å bo der.

Men tror ikke jeg kjenner så mange FrP-velgere, så jeg vet ikke hva som motiverer dem til å stemme det. Mange jeg kjenner på små steder er heller positive til asylsøkere, fordi det bidrar med flere barnefamilier, og minsker sjansen for nedleggelse av skoler og barnehager, men det er sikkert begge deler. Men mange er mot klimatiltak (vindmøller, kostråd som går på mindre kjøtt, elbiler, avgifter på diesel etc), så det kan nok være grunnen til at mange i distriktene stemmer FrP (eller SP).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-09-23 kl 10:16.
My er ikke aktiv  
Gammel 07-09-23, 10:14   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

"De fleste" her synes jeg har minst en elbil. Vi er jo tross alt sunnmøringer, og det er langt billigere. Vi har jo fått bomring også, og dessuten har vi langt billigere strøm enn diesel. Vi var rent treige som ikke kjøpte elbil før i år.

Og ja, Oslo er "stas å besøke". Men innvandrere, de har vi ikke så mange av. Altså utenom arbeidsinnvandring, polakker og sånn. Også et økende antall ukrainske barnefamilier da, merker jeg på skolen. Mistenker at disse oppleves som mindre "skumle " enn "Oslo sine innvandrere". (dog mye misnøye med tidlige spor etter at polakkene sitter på uteskolen og drikker da...Men verftet tar mye ansvar der. )

Helt hvorfor så mange av de rundt meg synes frp er det rette er det nok mange grunner til.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 07-09-23, 10:26   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Ja, på den kanten av landet er kanskje de "nye" FrP-velgerene mer i den liberale enden av partiet, heller enn i den lengst til høyre. Og jeg tror kanskje det handler om en kombinasjon av lakseskatt, vindmøller og samferdsel. Og mindre om hva som er skummelt i Oslo.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-09-23 kl 10:32.
My er ikke aktiv  
Gammel 07-09-23, 10:29   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Og bompenger.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 07-09-23, 11:15   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Mine sønners far har, for noen måneder siden viser det seg, spurt min yngste sønn om han vil flytte sammen med dem til Bali for et år. Det er selvfølgelig greit å spørre om, men det hadde jo vært greit om tanken også hadde blitt luftet med meg først, sånn med tanke på at ungen bor 100 % hos meg og ser sin far fire ganger i året ellerno. Men neida.

Jaja. Om ikke annet er det jo en mulighet for at dette blir en av de siste frustrasjonene derigården!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 07-09-23, 11:31   #27
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

"Veit du, ho Sylvi, ho e den einaste som tør å seie det slik som det faktisk e."

Det argumentet har eg høyrd ein del, men eg har for å vere ærlig ikkje fulgt opp med spørsmål om kva ho faktisk seier. Dette for å verne om mi eiga mentale helse og blodtrykk.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 07-09-23, 11:54   #28
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.


Jaja. Om ikke annet er det jo en mulighet for at dette blir en av de siste frustrasjonene derigården!

Kjente jeg ble nysgjerrig hva du mente med dette.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 07-09-23, 11:57   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Kjente jeg ble nysgjerrig hva du mente med dette.

Den yngste er snart 18.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 07-09-23, 12:01   #30
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Den yngste er snart 18.

Ok!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 07-09-23, 12:17   #31
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Hvor mange ganger man kan dra ting gjennom retten, selv om msn taper hver gang.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 08-09-23, 11:00   #32
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Kjæledyr på jobb, herlighet! Vi er mange på et arbeidsrom og de siste årene har det vært valper og katter med over en lav sko. Det skaper uro og mye støy i rommet, og det blir umulig å jobbe.

Samtidig er det noen som slipper (stor og litt leken) hun løs i friarealer, hvor det oppholder seg ansatte og elever med svært ulik holdning til hund. Jeg når ikke frem og blir sett på den sure. Samtidig forventes det at jeg skal synes det er dødskoselig, fordi jeg har hund selv.

Bah!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 08-09-23, 11:31   #33
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Jeg blir litt grinete over kolleger som tar med babyene sine på jobb, og man forventes å stå i evigheter og stirre på den mens man aller og hvor søt den er og hvor mye den har vokst siden sist, også ligner den jo sååååååå mye på forelderen sin. Koselig om de kommer i lunsjen altså.

Hunder og katter hadde jeg virkelig hatt null tålmodighet med. Det er virkelig galskap.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 08-09-23, 11:49   #34
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

For øvrig gruffer jeg over å sitte i et overfylt og varmt venterom, med stanken av mange forskjellige parfymer og røyk blandet sammen. Kan ikke folk droppe slikt før de vet de skal sitte og vente?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 08-09-23, 11:58   #35
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Jeg synes det er skumlere å gå alene i skogen i mørket, enn i Oslo sentrum på kveldstid. #storbyjente

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 08-09-23, 11:59   #36
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Men litt gruff: jeg har da lest flere ganger at reiselivsnæringen mangler folk. Hvorfor tar da ikke hotellene her inn vgs-elever på praksis noen timer i uka? Da har de jo en ypperlig anledning til også å få ekstrahjelper og etterhvert erfarne ansatte!

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 08-09-23, 12:16   #37
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Jeg har, ikke overraskende, null tålmodighet med barn/babyer heller. Jeg vil helst jobbe på jobb og det er komplett umulig i dette kaoset.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 08-09-23, 12:19   #38
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Enig egentlig med kjæledyr på jobb. Min kollega har med valpen som er snill og god bevares, men det er tyggeleker,bein og slepebåndslyder over alt. Jaja, godt det er takhøyde på arbeidsplassen. Er heldigvis ikke plaget med allergi, og bikkja er jo nydelig,så jeg lever fint med det. Har kontor og kan lukke døra om det blir too much.

Mamari er ikke aktiv  
Gammel 08-09-23, 12:20   #39
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Har også null tålmodighet med barn og babyer, har liksom blitt værre med alderen akkurat der merker jeg.

Mamari er ikke aktiv  
Gammel 08-09-23, 12:21   #40
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Hadde jeg hatt eget kontor, hadde det vært noe annet. Da kunne jeg jo bare gått inn dit. Resultatet av ukas kattevirak her, er at jeg må jobbe mye mer hjemme i helga. Jeg må rett og slett ta igjen tiden hvor jeg har blitt forstyrret.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 08-09-23 kl 12:49.
Blondie er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no