Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-12, 21:28   #41
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Fascinerende tåpelig. Enda mer fascinerende tåpelig om de tror de kan fortsette denne praksisen etter å ha gått ut i media med den.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 21:31   #42
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Ja, hvis de hadde tenkt å fortsette med dette burde de definitivt holdt det helt, helt for seg selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 21:32   #43
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Talentløst.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 21:37   #44
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage


Dette er virkelig noe av det dummeste jeg har hørt!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 21:46   #45
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Kanskje jeg skal gi beskjed på jobben om at jeg holder meg for god til å bytte diarebleier, og tørke opp oppkast, jeg har jo tross alt høyere utdannelse.
Det tenker jeg kommer til å bli godt mottatt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 21:48   #46
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Jeg ønsker bare å møte brukere med god personlig hygiene. Herreminhatt, har jo tross alt gått mange år på universitetet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 21:49   #47
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

For dumt, ja.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 21:50   #48
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Jeg rister oppgitt på hodet over slikt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 21:50   #49
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Jeg liker ikke helt tanken på at noen som reserverer seg mot bleieskift skal ivareta ungene mine heller. Jeg vet ikke helt hvorfor, det føles på et vis ikke som de ikke har bakkekontakt nok hvis de ikke håndterer den delen av jobben.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 21:53   #50
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg liker ikke helt tanken på at noen som reserverer seg mot bleieskift skal ivareta ungene mine heller. Jeg vet ikke helt hvorfor, det føles på et vis ikke som de ikke har bakkekontakt nok hvis de ikke håndterer den delen av jobben.

Noe av det samme tenkte, jeg uten å klare å formulere det. De ansatte er omsorgpersoner, da må de takle denne delen av barna også. De trenger ikke like det, det gjør ikke alltid jeg heller, men de må tåle det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 22:20   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Nå kommer det flere utspill på dette her i media, og godt er det.

Dette er absolutt en svært viktig ting å ta hensyn til i denne saken, og noe pedlederen i denne barnehagen umulig kan ha tenkt over:

Sitat:

- Dette sender noen uheldige og sterke signaler til barna i denne barnehagen. Det er svært uheldig at barna får så stereotypiske rollemodeller i en norsk barnehage i dag. Det er i barnehagen vi legger mange av forestillinger hos barna om hva gutter og jenter kan gjøre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 22:45   #52
Silje sol
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 292
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Kanskje flere menn blir hjelpepleiere/sykepleiere og tar jobb på sykehjem, om de får fritak på der også?

Nei, det var tull.
Det er jo helt idiotisk??!

__________________
Jente 07 & gutt 09.
Du kommer sikkert til å gjøre mye dumt, men gjør det med begeistring!
Silje sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 22:51   #53
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Jeg kjenner en mann som har jobbet mange år i barnehage og han har til dags dato aldri byttet en eneste bleie. Skryter av det til og med.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 23:00   #54
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg tenker at det er bra med flere menn i barnehagen, virkelig. Og det trenger vi.
Men om det er sånn at det står på om de slipper å skrifte bleie eller ei, så synes jeg i utgangspunktet at de kanskje ikke uansett har funnet sin hylle i arbeidslivet.

Det var et eneste godt poeng i galskapen denne dama kom med, og det er at det er bra med flere menn i barnehagene. Men for min del foretrekker jeg altså færre menn i barnehagen framfor flere hvis det er dette med bleiene som liksom stopper mannfolk ifht. å jobbe i barnehage. (Noe jeg ikke har noe som helst tro på.) Hva slags signaler sender man til barna, når de ser at bare de kvinnelig ansatte skifter bleier!? Jeg blir uvel av å tenke på at barna mine skulle ha gått i en slik barnehage. Hvor menn skal være morsomme og maskuline lekeonkler (slik de i følge damen genetisk er skapt for ), og ikke i stand til å ta vare på barnas mest grunnleggende behov i livet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 23:07   #55
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Jeg kjenner forresten ekvilisten i meg får lyst til å rope. Mannfolk, kom igjen! Kan dere ikke protestere på sånt pisspreik!? Gå i fakkeltog eller noe? Dette er nedlatende kjønnsdiskriminering på høyt nivå.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 23:28   #56
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

For all del, man kan fint jobbe i barnehage og aldri skifte ei bleie, det kommer helt an på aldersgruppa man jobber med. Jeg skifta ei bleie her om dagen, da var det vel borti et år siden sist. Det var ikke "mitt" barn, men jeg kom forbi, fant henne våken, plukket henne opp, og ble den lykkelige finner av ei bæsjebleie i samme slengen. Men ja, det går an å unngå bleieskift, om man absolutt vil.

Men takler man ikke bleier, syns jeg ikke man har noe med å jobbe i barnehage å gjøre. Dessuten, og takk og lov, når vi først er inne på bleieskift og mannfolk i barnehage, alle fem mennene jeg jobber med ser verdien av den gode samtalen/kontakten man kan ha når bleia skiftes.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 23:36   #57
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

At det var?!?



Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Mener hun kanskje personer som ikke helt klarer å skifte bleier, eller er det bare menn....?

Tøysejente, det er jo samme sak. For alle jenter klarer jo å skifte bleier. Det er jo det vi er SKAPT for.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 23:38   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Det mest provoserende her er uttalelsen hennes om at "menn må få være menn". Jeg brekker meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 00:05   #59
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det mest provoserende her er uttalelsen hennes om at "menn må få være menn". Jeg brekker meg.

Jepp, og vi kvinner må få holde på med det som VI er ment for. Håndtering av tiss og bæsj ligger jo i vår natur.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 01:33   #60
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Dette er jo så dumt, at det nesten er umulig å ta det seriøst.
Nei, eg har ikkje ord...

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no