Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-12, 14:15   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel ned

Menn slipper å skifte bleie i barnehage



http://www.adressa.no/nyheter/innenr...JstS0.facebook

Pedagogisk leder i Sporvongane private barnehage, Tone Elin Grønstad, er for likestilling, men samtidig imot at menn tvinges til å skifte bleier.
Hun synes det er helt greit om menn i barnehager slipper å skifte bleier om de ønsker fritak.

- Jeg er selvfølgelig for likestilling, men om fritak fra bleieskift fører til flere menn i barnehagen så mener jeg at vi kvinner godt kan gjøre akkurat den jobben, sier hun.


Jeg trodde da virkelig vi var kommet lenger i 2012?

Litt sånn «menn må få være menn» holdning, og da må de få slippe kvinnearbeid som å skifte bleier? Jeg vet at det har vært en diskusjoner i barnehager om at pedagogiske ledere også skal slippe dette, og at det blir assistentenes jobb. Men jeg synes det er helt på trynet.

Forøvrig er bleieskiftsituasjoner i barnehager en utrolig fin anledning til å bli kjent med og få litt en-til-en tid med barn. Det er også en utmerket arena for læring.

Nei. Denne synes jeg er helt skivebom?!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 07-04-12 kl 14:22.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:19   #2
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Regner med at det ikke er yndlingsaktiviteten til de fleste ansatte. Hvorfor skal da noen få slippe? Teit.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:21   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Da håper jeg kvinner også slipper om de ikke vil. Det sier seg selv at det ikke går i praksis.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:21   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Regner med at det ikke er yndlingsaktiviteten til de fleste ansatte. Hvorfor skal da noen få slippe? Teit.

Det å skifte bæsjebleier på en 4-5 åring var ikke min favoritt heller. Jeg innrømmer det. Men det å ha en stund med direkte kontakt med et barn, uten forstyrrelser, på et stellebord - det kan være ganske fantastisk synes jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:22   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Jeg hørte også dette på radioen, ytterst merkelig utspill.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:22   #6
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Enig med deg. Jeg har jobbet i barnehage med mange unge menn, og møtt på den holdningen da. Der var gutta ute å lekte mens damene var inne og ryddet. Jeg syntes det var fryktelig trist, men det mange som trivdes med at det var slik.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:23   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det å skifte bæsjebleier på en 4-5 åring var ikke min favoritt heller. Jeg innrømmer det. Men det å ha en stund med direkte kontakt med et barn, uten forstyrrelser, på et stellebord - det kan være ganske fantastisk synes jeg.

Det er vel ikke blitt vanlig at så store (friske) barn bruker bleier?

Sønnen min på 21 har jobbet endel i barnehager, og han skifter bleier. Regner med sommerjobb på sykehjem vil medføre større utfordringer når det gjelder bleieskift, men han mener at han kommer til å tåle det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:24   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Ja, ytterst merkelig. Og veldig feil retning. Det må heller være sånn at man tar tak i det da, om det er et problem? Og prøve formidle det positive med å få skifte bleier på et barn, for det kan faktisk være snakk om tillit også. Det er ikke alle barn som godtar å bli skiftet på av hvem som helst, naturlig nok.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:24   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Det er ganske vanlig at fireåringer bruker bleier, men når de runder 5 har vel de fleste sluttet.
Når det gjelder artikkelen, så holdt jeg på å daue da jeg leste den, trodde først det var en forsinket aprilspøk. Dette HØRES ut som den perfekte aprilspøk faktisk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:25   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er vel ikke blitt vanlig at så store (friske) barn bruker bleier?

Niks. Men det er av og til noen. Og det er ikke akkurat noen kosejobb. Men det betyr uansett ikke at man kan be om fritak. Det er jo en del av jobben.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:27   #11
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Bleieskiftet er, om man klarer å se slik på det, en fantastisk mulighet til å ha alenetid med ungene. Det er etter mitt syn en svært viktig del av samspillet vi har med barna, og som pedagog ønsker jeg at alle jeg jobber med skal få lik mulighet til å dra nytte av dette. I kommunen hvor jeg jobber finnes det en barnehage der ingen pedagogiske ledere skifter bleier, og hvor assistentene er pålagt å gå med gule vester på seg. Jeg skulle likt og visst hvordan de faglig begrunner disse valgene.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:27   #12
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Hvis bleieskift får menn fra å ville jobbe i bhg, så må det vel en holdningsendring til. Jobben er vel mye mer enn bleieskift!

Ellers er jeg enig med røkla, å frita menn for dette er et steg i helt feil retning. Skulle tatt ansvar for bleieskiftene jeg hvis jeg hadde jobbet i bhg. Skulle laget en egen potteavdeling.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:27   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ja, ytterst merkelig. Og veldig feil retning. Det må heller være sånn at man tar tak i det da, om det er et problem? Og prøve formidle det positive med å få skifte bleier på et barn, for det kan faktisk være snakk om tillit også. Det er ikke alle barn som godtar å bli skiftet på av hvem som helst, naturlig nok.

I en av barnehagene sønnen min jobbet i, skiftet ikke ringevikarene bleier. Dette var av hensyn til barna, for at bleieskift skulle gjøres av noen de kjente og var trygge på.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:29   #14
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

I en av barnehagene sønnen min jobbet i, skiftet ikke ringevikarene bleier. Dette var av hensyn til barna, for at bleieskift skulle gjøres av noen de kjente og var trygge på.

Og det er jo noe helt annet. Synes det høres veldig riktig ut og gjøre det sånn.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:30   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Kunne ikke falt meg inn å kalle bleieskift kvinnearbeid. Jeg ramla av lasset allerede der.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:33   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Siterer fra artikkelen: - For ansatte som også er fedre vil det være en smal sak å skifte bleier. Sperren er nok større for unge menn som kommer rett fra skolebenken. Det er trist om en bagatell som bleieskift skal stå i veien for menn som ønsker å jobbe i barnehage, sier den pedagogiske lederen.
..........

Jeg tror ikke noe på at det er et større problem for unge menn enn for unge barnløse jenter, altså. Sønnen min klarte det ihvertfall helt fint uten å ha egne barn.

Kan ikke huske at jeg hadde skiftet bleier på noen før jeg fikk barn selv, eller hadde noe spesielt kvinnelig instinkt i den retning.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:35   #17
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Jeg klarer ikke å ta dette seriøst. Noe så utrolig dumt.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:35   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Jeg skiftet bleier på jenta mamma var dagmamma for da jeg var 8-10 år. SÅ vanskelig er det ikke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:36   #19
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Når det kommer til pedagoger og deres bruk av tid så mener jeg at burde bli mer bevisst på å bruke tid med barna. Bleieskift er som nevnt en ypperlig måte å få tid med hvert enkelt barn. Å bruke timer på matlaging, klippe sommerfugler, rydde lager ol syns jeg assistenter kan ta seg av slik at pedagoger får mer tid på gulvet.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:37   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn slipper å skifte bleie i barnehage

Jeg tenker at det er bra med flere menn i barnehagen, virkelig. Og det trenger vi.
Men om det er sånn at det står på om de slipper å skrifte bleie eller ei, så synes jeg i utgangspunktet at de kanskje ikke uansett har funnet sin hylle i arbeidslivet.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no