Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

SVs nye regjeringsmedlemmer

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-12, 21:29   #1
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

SVs nye regjeringsmedlemmer

Jeg sliter litt med å skjønne at Erik Solheim presses ut av regjeringen. Jeg oppfatter ham som en dyktig politiker med integritet og en viss faglig tyngde og ikke minst som en erfaren fyr som er god å ha på lag for SVs yngre medlemmer.

Det er mulig jeg er helt på tur, men jeg skjønner ikke helt motivasjonen til Lysbakken.

Hva tenker FP-panelet?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:31   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Jeg liker ikke Erik Solheim, men jeg liker Inga Marthe "jeg drikker masse svart kaffe!" Thorkildsen enda mindre. Audun Lysbakken kanskje minst av alle.


Jah, det var konstruktivt. Hvorfor jeg en gang i tiden kastet bort en stemme på SV er mer enn jeg fatter nå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:33   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Jeg kommer aldri noensinne til å stemme sv igjen tror jeg. Etter å ha vært trofast velger veldig lenge. Det blir kort og godt for mye tull.

Hva som er grunnen denne gangen kan vi jo bare lure på. Det sagt så har jeg et godt inntrykk av Inga Marte.

  Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:34   #4
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Jeg ser vi er i nesten samme båt.

Men Solheim kan i det minste jobben sin og oppfattes litt mindre "ammatør" enn å sende ut blide smilende ungsauer uten snev av andre erfaringer enn partibroliersystemet.

Ja, jeg spissformulerer meg.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:37   #5
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

SV er tydeligvis inne i en stim av tabber. Det bare er slik, liksom.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:38   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Jeg liker både Solheim, Thorkildsen og Lysbakken, men synes det blir veldig mye rot i partiet nå. Tora Aasland har jo knapt syntes, men Solheim har da etter mitt skjønn gjort sakene bra.

Jeg er nok dessverre også en av dem som velger bort SV denne nå, det blir for mye kjas og for lite politikk. Synd, for ideologien er veldig bra.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:40   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Jeg tror Lysbakken mener det er på tide med yngre blod inn, med tanke på posisjonering før neste valg og for å markere ledelsesskiftet i SV. Dette byttet har nok vært planlagt i lengre tid, med unntak av Lysbakken selv, som jo ikke akkurat hadde planlagt å være ute av regjeringen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:42   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Her var det mange bastante meninger om hva som har skjedd og ikke, synes jeg. Jeg forholder meg til listen som kommer i morgen, og regner med at det kommer en begrunnelse for valgene som er gjort. Så får en vurdere ut i fra det hvor fornuftig det er eller ikke er.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:45   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Synes Solheim har gjort en god figur, men Aasland skjønner jeg de bytter. SV roter det til for seg nå altså. Håper de klarer å reise seg igjen (selv om jeg ikke stemmer SV selv.)

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:49   #10
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Klimameldinga er blitt utsatt 6 ganger. Det alene er et argument for å få inn noen nye i miljøverndep. Men jeg må si jeg er litt skeptisk til at Solhjell skal klare den jobben. Time will show. Bistand kan jeg ikke noe om, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Det meste av bråket (altså "lederstrid", "konflikter internt", "motsetninger innad") er mediaskapt. De fleste jeg har snakket med har villet snakke sak, og kunne knapt brydd seg mindre om det ble Holmås eller Lysbakken.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:51   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

SV begynner for alvor å merke at det koster å sitte i regjering, det er mye enklere å sitte i opposisjon og peke finger enn å faktisk være den som er ansvarlig. Og så har de tradisjon for å lekke som en sil, ingenting kan holdes hemmelig i det partiet, og det er ikke smart når man samtidig skal være voksen og ansvarlig og lede og styre.

Synes jeg det er leit at partiet sliter? Nope.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 21:58   #12
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Jeg syns det er helt greit at Aasland gir seg. De nye regjeringsmedlemmene må jeg nesten høre mer fra før jeg kan gjøre meg opp noen mening om hvordan de fungerer i denne rollen.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 00:17   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Argumentet skal vel være at flest mulig av partiets øverste ledere bør inn som stortingsrepresentanter, ergo må Solhjell og Thorkildsen inn og noen andre SV-statsråder ut. Hvis det stemmer at Heikki Holmås nå også får statsrådspost så synes jeg forsåvidt det var et sympatisk valg av Lysbakken, på den måten at man tar vare på bredden i partiet, og inkluderer motstanderen ifht. ledervervet. Det er mange som støttet Holmås sitt kandidatur som leder.

Jeg har fått med meg at Erik Solheim er svært dyktig og populær i jobben sin, men det hjelper liksom lite når partiet ligger med brukket rygg. At man vil få inn nytt blod forstår jeg, og jeg forstår at man i utgangspunktet ønsker leder og nestledere i partiet inn som statsråder. Jeg håper at Erik Solheim kan brukes til noe bra, selv om han ikke fortsetter som statsråd.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 00:25   #14
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

"Fornyelse" sier de vel mens det de gjør er vel bare å grave sin egen grav dypere og dypere. Det ble kommentert på radioen i dag at Lysbakken, Thorkilsen, Heikki og Halvorsen nesten kan kaste stein på hverandre fra boligen sin i Oslo. De er i ferd med å bli et lite marginalisert parti med en urban lederkjerne fra Grunerløkka i Oslo. Tror ikke denne "kjernen" vil skape engasjement hos tidligere SV velgere som partiet sårt trenger tilbake.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 00:31   #15
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Jeg synes det er helt greit at et så lite parti som SV holder seg med statsråder som er interessert i å forholde seg til partiets program, bidrar til å utvikle politikk, møter i landsstyret, besøker fylkeslag osv. Og ikke bare anser partier som en form for stiftelser rundt profilerte enkeltpersoner.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 00:38   #16
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

De er i ferd med å bli et lite marginalisert parti med en urban lederkjerne fra Grunerløkka i Oslo.

Mulig det er noe jeg ikke kan og vet, men at man bor sentralt i Oslo når man er representant på Stortinget - er det så rart? Så vidt jeg kan se (Wiki) flyttet både Audun Lysbakken og Heikki Holmås fra Bergen til Oslo i forbindelse med stortingsrepresentantposter?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 06:41   #17
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Solheim er av de SVer'ne jeg liker minst dårlig. Han virker da en smule seriøs og "flink", selv om det langt fra er nok til at jeg noen gang verken har stemt eller regner med at jeg kommer til å stemme SV.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 06:47   #18
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

At Solheim måtte gå var dråpen i begeret for min del. Den delen av miljøbevegelsen jeg kjenner godt, er hoderystende og oppgitte, og jeg tror for eksempel De grønne vant mange stemmer denne uka.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 07:21   #19
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Min teori er at Lysbakken egentlig er på høyresida og gjør det han kan for å utslette partiet :flåser:

Jeg kan godt skjønne at de ville dele opp posten som miljøverns- og bistandsminister. De kunne ha fått inn en ny miljøvernminister og beholdt Solheim som bistandsminister.

Nå er jeg ganske langt fra SV politisk, så jeg synes det er bra at det partiet marginaliseres. Jeg synes at små partier har fått for mye makt. Nå sp jeg at FrP er på vei opp igjen, hadde håpet de gikk samme veien.

Nå bør venstre være på pletten, fange opp velgere som er opptatt av miljøvern og menneskeverd.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 07:40   #20
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Mulig det er noe jeg ikke kan og vet, men at man bor sentralt i Oslo når man er representant på Stortinget - er det så rart? Så vidt jeg kan se (Wiki) flyttet både Audun Lysbakken og Heikki Holmås fra Bergen til Oslo i forbindelse med stortingsrepresentantposter?

Det er ikke så rart men som kommentatoren på radioen påpekte, - de er nærmest som en liten "mafia" med hovedsete på et lite geografisk område på Løkka. De her helt "like" representanter, ikke noe mangfold i partiledelesen overhode. Samme alder, interesser, bakgrunn osv. Neppe noe som vil appelere til det bredere spekteret av SV velgere rundt omkring i ladet som allerede ser på disse folkene som den lille akademiske Osloeliten. (Ja, SV velgere flest har høyere utdanning men før har de hatt mye større andel av folk fra grasrota oppover i rekkene).


Sist redigert av Lisa : 23-03-12 kl 07:47.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no