Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-12, 16:26   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Jeg leste nettopp denne artikkelen, og så videoen som er i innslaget.
Grunnen til at jeg linker til det er at nederst i artikkelen er det en flott tabell som viser bredde i biler (baksetet) Det kan være til hjelp for de som tenker på å bytte bil for å få plass til tre seter.

Var litt usikker på om jeg skulle linke i barneutstyrsforumet eller bil eller her, men prøver meg her jeg.

Artikkel

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 17:00   #2
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Denne har jeg akkurat studert i detalj. Vi må ha ny bil, men trenger kun plass til to bakovervendte. Det var likevel veldig fint å sammenligne avstand til setet foran samt bagasjeplass. Tipper vi ender opp med en Passat.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 17:16   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Og vi har en Touran, og jeg ser at jeg kan bare gi opp det å ønske å bytte den med gode argument.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 17:31   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Superb ser ut som den beste bilen for bakovervendte seter ihvertfall.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 17:33   #5
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Superb ser ut som den beste bilen for bakovervendte seter ihvertfall.

Jeg har sittet på i en sånn og den var HELT fantastisk. Man kan sitte bakover til man er 16 år. Man kan danse i baksetet.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 17:43   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Vi har veldig lyst på en. Perfekte bilen for oss.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 17:52   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Superb ser ut som den beste bilen for bakovervendte seter ihvertfall.

Men Skoda suger når det kommer til støydemping. Du hører alt utenfra.

Prøvekjør en.
Og så prøvekjører du en Ford Mondeo eller en Peugot etterpå.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 18:08   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Jeg er vant til mazda 626 så takler ganske mye

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 18:12   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

å så "bra" test. De har ikke Honda Accor Tourer med, som er noe av det støreste i stasjonsvognklassen, vi har bedre plass i vår, til 1 bakovervent og 2 forover en min venninne har i sin v70(ingen av oss har nye biler, hennes er vel 2001 model men honda har ikke forandre på tourern, men om volvo har forandret på v70 vet jeg ikke noe om)


Og ikke Nissan sin nissan qashqai+2

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 17-03-12 kl 18:18.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 18:45   #10
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

V70-en er blitt bredere, forøvrig har vi to beltestoler og en bakovervendt stol i vår V70 99 modell (får også plass til det i V40-en, men der er det svært trangt, men det går.)

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 18:47   #11
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Vi har VW Sharan, og skal bytte bil til neste år muligens, så dette var interesant
Skal inn med to beltestoler, og ha plass til en 16 åring også

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 19:02   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Vi har Peugeot 5008. Jeg elsker all plassen. Det er uproblematisk å få plass til 3 beltestoler (og tidligere ett bakovervendt og to beltestoler). Og det er MASSE oppbevaringsplass bak.

Og så er den veldig mye billigere enn s-max. (Som jeg ikke betviler at er en god bil.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 22:57   #13
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Vi har S-max og det er danseplass både sideveis med 3 seter og for den som sitter foran bakovervendte barneseter. Skjønner godt at den tronet øverst på lista over flerbruksbilene i den testen. Men ja, den er en kostbar affære.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 23:01   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Vi har touran. Og jeg mener vel at den har den minste avstanden både sideveis og ikke minst mellom forsete og baksete for å ha tre stoler hvorav minst en bakovervendt. Så ikke kjøp noe smalere/kortere. Vi vil ha større bil snart, jeg er bare usikker på hvor stor bil vi vil og kan ha.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 23:11   #15
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har touran. Og jeg mener vel at den har den minste avstanden både sideveis og ikke minst mellom forsete og baksete for å ha tre stoler hvorav minst en bakovervendt. Så ikke kjøp noe smalere/kortere. Vi vil ha større bil snart, jeg er bare usikker på hvor stor bil vi vil og kan ha.

Man kan faktisk få det til i en Toyota rav 4 '04 modell. To kidfix og en twe.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 00:04   #16
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Vi har Skoda Octavia og får uten problemer plass til en bakovervendt og to forovervendte stoler. Litt trangt å feste dem, men går helt greit.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 08:33   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Vi har Skoda Octavia og får uten problemer plass til en bakovervendt og to forovervendte stoler. Litt trangt å feste dem, men går helt greit.

Da har vi nok litt forskjellige definisjoner på begrepet god plass. Vi prøvde Skoda Oktavia da vi skulle kjøpe bil sist, og konkluderte med at det ble for trangt. Vi har bare to barn, og to seter og en litt større voksen var det ikke plass til hvis bilturen skulle vare mer enn 15 minutter.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 08:47   #18
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Noen som vet hvordan Mazda 6 kommer ut? Den var ikke med i artikkelen, men er vel også ganske stor?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 09:10   #19
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Vi har mazda 6 og jeg synes ikke den er stor til bakovervendte seter. Vi måtte snu 07 barnet når babyen kom fordi vi fikk ikke plass til 2 bakovervendte. 1 bakover har gått bra. I midten på slutten for å få best beinplass til både barn og voksne. Nå har vi 1 beltestol og 1 maxi cosi med base og det er ikke plass til noen fler der bak. Da må vi ta ut basen hvertfall. Jeg er ikke imponert over plassen. Jeg har Mazda 626 (2001 modell) og den har danseplass i forskjell. Der sitter forsatt 07 barnet bakover og har kjempegod beinplass. Vi var ikke like nøye med å sjekke baksete plass nå vi kjøpte mazda nr 2 og ble rett og slett skuffa.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 09:26   #20
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: En artikkel i VG om plass i baksetet i biler

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da har vi nok litt forskjellige definisjoner på begrepet god plass. Vi prøvde Skoda Oktavia da vi skulle kjøpe bil sist, og konkluderte med at det ble for trangt. Vi har bare to barn, og to seter og en litt større voksen var det ikke plass til hvis bilturen skulle vare mer enn 15 minutter.

Jeg sa ikke at det var god plass. Jeg sa vi fikk plass uten problemer. Det vil si at tre seter står fint på plass, men at det er litt kronglete å få festet den ene beltestolen. Det vil vel også avhenge av type stoler? Vi har Acta Graco Cosmic XTP, MaxiCosi Rodi og Besafe et eller annet.

Nå er det ikke så lenge til Storebror vokser ut av setet sitt, så da blir det faktisk god plass.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no