Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-12, 09:59   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.



Svigerfar min eier ikke nåla i veggen. Han får stadig bot for å ha kjørt uten bilbelte. Hver gang det skjer, får vi en salig tirade om elendig bruk av politiets ressurser - henge seg opp i bilbelte og mobilbruk, når det går voldtektsmenn og ranere løs. Forfulgt, er han - forfulgt, av et nazisystem som er ute etter å ta uskyldige folk!

(Leses med skingrestemme og fråde om munnen.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 12:05   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Alltid bilbelte ja. Heldigvis er alle jeg pleier kjøre med like nøye og guttene har klare instrukser når de sitter på med andre. Minsten 'kjefter' på sjåfører han måtte sitte på med uten belte og.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:21   #23
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Føler meg naken uten.

Min bil gir dessuten veldig klar beskjed dersom bilbeltet ikke er på.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 20:14   #24
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Hvorfor velger voksne mennesker å ikke bruke bilbelte?

Er det ukult?


Føler meg også naken, hender jeg må ta det av for å greie å rygge i trange parkeringshus, og kjenner da i hele kroppen at noe mangler.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 20:15   #25
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Piper ikke alle biler som en cocker spaniel med halen i klemme om man kjører uten setebelte?

  Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 20:20   #26
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Nei, absolutt ikke. Jeg har en som gjør det nå, men den sier i tillegg fra når jeg skal svinge, når jeg skal gire, når jeg skal slutte å rygge, og en hel del annet. Ingen av mine tidligere biler har gjort det.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 20:23   #27
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nei, absolutt ikke. Jeg har en som gjør det nå, men den sier i tillegg fra når jeg skal svinge, når jeg skal gire, når jeg skal slutte å rygge, og en hel del annet. Ingen av mine tidligere biler har gjort det.

Sikker på at det ikke er en simulator du har?

Jeg bruker alltid belte, det sitter i fra jeg var liten. Det virker som fler og fler bruker belte på bussen også, det tar vel litt tid å bli vant til det.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 20:25   #28
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er for øvrig av den overbevisning at motoren ikke starter om jeg ikke både fester beltet og trykker på startknappen, så jeg kjører aldri så mye som en meter uten å feste beltet. Det går helt på autopilot.

Nikker, samme her.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 20:26   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Jeg er "vokst opp" på trafikkskadeavdelingen på Sunnaas sykehus. Jeg har et ekstremt rigid forhold til både bilikring og kjøring i alkoholpåvirket tilstand.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 20:31   #30
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Sikker på at det ikke er en simulator du har?

Den frakter meg fint fra A til B, så den fungerer fint som en bil. Men det er veldig ekkelt å rygge med den andre bilen, som IKKE uler når jeg rygger for nærme noe.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 20:33   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Hva, fikk han ikke fritak mot kollisjon med det samme altså?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 20:34   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Bruker også alltid belte, alltid. Her piper det om jeg ikke bruker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 20:46   #33
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Kjører aldri uten belte. Aldri. Jeg er også ganske hysterisk på andre som setter seg inn i bil uten å ta på seg belte. Jeg kjører ingen plass om mine passasjerer tar på seg beltet, men jeg kan også finne på å gnåle om det i andres biler, taxi og lignende. Selvsagt er det andres ansvar hva de gjør når de ikke sitter i min bil, men jeg er livredd for at en bilulykke skal oppstå og da vil jeg ikke ha noe av at de jeg reiser sammen med omkommer som tanke på at de ikke orker å sikre seg. Det virker som at mange tror at om man sitter i taxi eller buss så er plutselig faren for å omkomme i trafikken forsvunnet og velger å ikke sikre seg der det er mulig. Jeg gjør det alltid.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 22:45   #34
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

I bilen jeg kjører så bruker alle belte... Og har dem innvendinger så finner dem fort ut at alternativet er alternativ transport... Det gjelder min egen sikkerhet.
I bilen jeg sitter på så blir det poengtert med høye kneløft mine meninger vedrørende manglende bruk av bilbelte om noen skulle finne på å ikke bruke det.

Det er så ufattelig latterlig å kjøre bil uten bilbelte. Jeg kan ikke se en eneste medisinsk grunn til å ikke bruke bilbelte...

Og når en eller annen idiot forteller om at en han kjenner ble redda av at han ikke brukte bilbelte så kan du fortelle tilbake om de 5 andre som daua pga dem ikke hadde belte...
Det er ofte en eller annen lensmann som har klart å uttale at "hadde du hatt beltet så ville du daua" som står bak disse håpløse utsagnene...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 00:39   #35
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Bruker alltid belte. Stort sett så kommer det på etter at jeg har kjørt ut av garasjen og jeg står og venter på at porten lukkes, eller så kommer det på i det øyeblikk bilen settes i bevegelse. Og skulle jeg av en eller annen grunn glemme det, eller være treg, så kommer det på i det øyeblikk at jeg passerer 40 kmt. Da sier bilen i fra, og den lyden er infernalsk.

Vår bil har alarm på setene bak også. Genialt. Mine barn bruker alltid seler, men jeg har hatt på barn som sier de har tatt på, i et forsøk på å lure meg. Men den går jeg ikke på.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 02:47   #36
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Bruker alltid belte. Og skulle jeg komme først til en ulykke, håper jeg at de involverte også har brukt belte. Det er mye jeg er redd for her i verden, men å finne kvestede mennesker litt hist og litt her, det ... det tror jeg ikke jeg hadde håndtert særlig bra altså.

Bilbelte er ikke en privatsak.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 03:11   #37
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Jeg kjørte en liten Renault 5 og hadde ikke beltet på. Mens jeg står på rødt i Smedstadkrysset banker min Indre Stemme på og gjentar mammas kloke ord; det er på de korte turene det skjer! Jeg får på meg beltet i lett panikk og blir tutet på av bilen bak meg, det har blitt grønt mens jeg stod der og adlød min Indre Stemme, så jeg kjørte ut i krysset. Mot meg kommer det en Audi A4 stasjonsvogn i nokså høy hastighet som jeg innser kommer til å treffe meg rett i høyresiden, ikke et sammenstøt jeg hadde lyst på, så jeg får vrengt bilen over, tar Audien på venstre forskjerm, min lille Renault går rundt på fire hjul (altså ikke på taket) på tørr asfalt og det hele lager en haug merkelige lyder og lukter.

I filen ved siden av hun i Audien stod en politimann, som til daglig jobbet i UP, i sin privatbil (med privatkone, og privatbarn) og han melder seg helhjertet som vitne. Han uttalte til forsikringsselskapet at det var hans vurdering at Audien hadde kommet i minst 60 kmt og kjørt på uten å så mye som ense det røde lyset.

Min airbag viste seg å være defekt, og uten bilbeltet hadde jeg ikke sett særlig pen ut. I beste fall.

Jeg har _alltid_ bilbelte på, for om ikke jeg er idiot i trafikken så må man påregne at alle andre er det.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 08:35   #38
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Jeg starter ikke engang bilen uten at samtlige innenfor dørene har bilbelte på. For meg er det helt ubegripelig at ikke alle bruker belte. I vår bil er for det for øvrig umulig å ikke bruke belte pga en avsindig intens alarm som settes igang om noen i bilen ikke har belte.

Jeg har en gang reddet livet pga bilbeltebruk. Han som kjørte på oss brukte ikke bilbelte. Det gikk ikke særlig bra, han er ikke lenger blant oss.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 08:46   #39
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid.

Her har vi alltid på oss belte. Kjører ikke engang rundt på parkeringen uten. Snart 5åringen er veldig nøye på det også. Når vi hentet mamma en gang skreik han "PAPPA STOPP BILEN! BESTEMOR HAR IKKE SELE PÅ SEG!" Vi fikk ikke kjøre en meter før hun hadde tatt på seg den.

Ingen får sitte på med meg uten heller. Jeg vil ikke ha de i bakhode.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 08:50   #40
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruk sikkerhetsbelte. Uansett. Alltid

Jeg bruker ALLTID belte. Og det gjør mannen og ungene også. Ingen får heller sitte på med meg uten å bruke belter.
Vil de ikke ta det på, så vil ikke jeg ha de med i bilen heller.

Jeg brukte ikke belte da jeg var yngre. Havnet i en stygg kollisjon, og tror jeg burde takke høyere makter for at det gikk bra og at jeg sitter her i dag. Gammel Ascona B mot lastebil på E6 smeller ganske greit.

Min kjære bror bruker også bestandig belter. Eller, det var en gang han ikke gjorde det. Og det reddet livet hans. Hadde han sittet fastspent i seler ville hodet hans blitt spiddet av ene sidestolpen.
Heldigvis bruker han fortsatt belter når han kjører bil.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no