Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Venstre + FrP = Sant

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-12, 22:48   #21
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Det er absolutt ikke avklart, det var sterk motstand mot dette på mitt fylkesårsmøte. Som mangeårig venstrepolitiker vil jeg ikke være med på dette her og jeg er ikke alene !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 00:14   #22
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Venstre + FrP = Sant høres veldig, veldig feil ut.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 00:36   #23
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Venstre og FrP står langt fra hverandre fortsatt når det gjelder miljøsaker, asylpolitikk mm. Det samme kan man si om Venstre og AP også når det gjelder de samme sakene. Bare se på oljeboring i Lofoten. Der er FrP og AP nærmere hverandre enn V og Frp eller AP. Media er flinke på å trekke gale konklusjoner.

Hva mente du med dette, egentlig? Det er vel ingen statshemmelighet eller forvridd mediesannhet at V står milevis fra FrP i svært store og viktige saker for V, og at V har tatt stor avstand til Frp i alle herrens år i direkte tale?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 09:25   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Ei tidligere klassevenninne av meg sitter i kommunestyret for Venstre her. Jeg snakket med henne om dette og sa at jeg var i tvil hvorvidt jeg kom til å stemme V eller AP ved neste stortingsvalg, all den tid det er snakk om å gå i tospann med Frp.

Venninna mi var temmelig skråsikker på at det aldri kommer til å skje, nettopp fordi de er så fjernt fra hverandre ideologisk. Jeg håper fler tenker som henne ved årsmøtet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 10:33   #25
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ei tidligere klassevenninne av meg sitter i kommunestyret for Venstre her. Jeg snakket med henne om dette og sa at jeg var i tvil hvorvidt jeg kom til å stemme V eller AP ved neste stortingsvalg, all den tid det er snakk om å gå i tospann med Frp.

Venninna mi var temmelig skråsikker på at det aldri kommer til å skje, nettopp fordi de er så fjernt fra hverandre ideologisk. Jeg håper fler tenker som henne ved årsmøtet.

Det er jeg ganske trygg på, Venstre og UV er temelig på kollisjonskurs i dette her. Oslo Venstre står også hardnakket på at samarbeidet med FRp i byrådet har gått og går knirkefritt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 13:39   #26
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

I Tromsø har Venstre inngått byrådsamarbeid med FrP og Høyre og virker så langt strålende godt fornøyd med det.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 13:44   #27
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

I Tromsø har Venstre inngått byrådsamarbeid med FrP og Høyre og virker så langt strålende godt fornøyd med det.

Byrådsamarbeid og regjeringskoalisjon er ganske forskjellige ting, ja.

Jeg har ingen tro på at Venstre vil vedta å åpne for regjeringskoalisjon med FrP, og skjer det så melder jeg meg ut. Byrådsamarbeid ser jeg på som naturlig, og det synes visst AP også gitt: http://www.utrop.no/Nyheter/Innenriks/20865

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 15:17   #28
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Her hvor jeg bor er det jo et samarbeid mellom V, H, FrP, Sp og KrF.. men det er jo lokalt. Og selv om det er parti som er ganske langt fra hverandre som jeg ser det - så blir det annerledes ift regjering tror jeg.
Men om det er et lurt trekk for V - det tviler jeg på.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 09:25   #29
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg har ingen tro på at Venstre vil vedta å åpne for regjeringskoalisjon med FrP, og skjer det så melder jeg meg ut. Byrådsamarbeid ser jeg på som naturlig, og det synes visst AP også gitt: http://www.utrop.no/Nyheter/Innenriks/20865

Damn. Må jeg spise hatten min nå? http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8018331

Må i hvert fall sette meg mer inn i hva det betyr og ikke bare fable om utmelding. :innser:

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 09:48   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Hmrf. Betyr det at det ikke lenger er mulig å stemme borgelig uten å risikere koallisjon med FrP?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 09:56   #31
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

"Maktbegjær kjenner ingen grenser", som det ene tablået i teaterstykket i Reisen til julestjernen heter.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 09:59   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Ja, samarbeidet i Oslo er jo virkelig strålende, så noe liknende i regjering meg større budsjetter blir gøy.

Kan jeg minne dere på Ruter, Lambda, Holmenkollenbudsjettsprekk, byplanlegging, skoleutbyggelse, plassering av rusinstitusjoner/sosialinstitusjoner og asylmottak. Byårdet er schempeflinke!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 10:05   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, samarbeidet i Oslo er jo virkelig strålende, så noe liknende i regjering meg større budsjetter blir gøy.

Kan jeg minne dere på Ruter, Lambda, Holmenkollenbudsjettsprekk, byplanlegging, skoleutbyggelse, plassering av rusinstitusjoner/sosialinstitusjoner og asylmottak. Byårdet er schempeflinke!

Og sånn som det skinner av eldreomsorgen i Oslo, da gitt!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 10:16   #34
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Sitat:

– Det jeg ser er signalet fra fylkesårsmøtene er at Venstre skal være konstruktive etter 2013, og sette politikken i sentrum, ikke partinavn, forklarer Unge Venstres leder Sveinung Rotevatn

Så bare man slutter å si FrP så endrer partiets grunnverdier seg?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 10:28   #35
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Trine Skei Grande og Ola Elevestuen står nok langt fra Sponheim hva denne saken angår. Bare det blir rejeringsskifte spiller det ingen rolle hvilke "grunnverdier" de må gå gode for fra rejeringspartnere.

Take a lesson fra SV, og se hva som skjer når du selger sjela di for makt? Hvis V inngår i et samarbeid med FrP, kanskje de også vil forsvinne helt etterhvert?

Noen ganger lurer jeg på om SV, V og KrF vil eksisterer om ti år, det ser ut til at disse små partiene bare graver sin egen grav dypere og dypere. Litt dumt det også selv om jeg personlig ikke liker noen av de.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 02-03-12 kl 11:13.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 10:50   #36
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Jeg misliker sterkt denne koalisjonstenkingen som tydeligvis er Det Eneste Ene for alle partier for tiden. Et lite parti vil da kunne ha like mye makt som vippeparti på Stortinget enn som et marginalisert medlem i en regjering. Det er en forringelse av demokratiet, og jeg håper virkelig denne trenden snur.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 11:00   #37
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 11:01   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Da er saken i såfall grei for min del. Det vil aldri, noensinne, bli aktuelt å stemme på et parti som er villig til å gå i samme spann som Frp.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 11:14   #39
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Da er saken i såfall grei for min del. Det vil aldri, noensinne, bli aktuelt å stemme på et parti som er villig til å gå i samme spann som Frp.

Yes.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:51   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venstre + FrP = Sant

Venstre har tross alt bare sittet i byrådet siden i høst.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no