Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-10, 10:08   #1
Collett
Nybegynner
 
Collett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 12
Collett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Ja, det lurer jeg på.

Collett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:09   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Er det ikke rundt fire år, da?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:10   #3
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Min gutt på snart 5,5 kan ikke sykle. Håper han lærer det i sommer. Sykling er gøy!

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:09   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

En eller annen gang mellom 4 og 7 år er ganske vanlig, synes jeg det virker som.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:03   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Mine har lært det mellom 4 og 6 år en gang. Det kommer jo også endel an på hvor man bor, og om man har mulighet til å trene på sykling i nabolaget. Og nå så jeg at det hadde jeg visst svart på før.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:12   #6
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Storebror var litt over 3 år
Mellomste nesten 5 år
Minstemor er 4 år og syklar ikkje enda, er ikkje så interessert.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:11   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Snuppa holder på å lære det nå. Hun er 5 år. Hun klarer litt, men liker fremdeles best at vi holder.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:12   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

En eller annen gang mellom 4 og 7 syns jeg virker vanlig. Glitterbarnet på 5 kan ikke, men vi håper at vi får det i boks i løpet av sommeren. .

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:47   #9
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Gutta har lært det når de har vært 6 år, de har vært trene i forhold til endel kamerater.
Ruska vår har ikke lyst ennå, så vi maser ikke, hun har støttehjul og er godt fornøyd med det.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:27   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

En eller annen gang mellom 4 og 7 syns jeg virker vanlig. Glitterbarnet på 5 kan ikke, men vi håper at vi får det i boks i løpet av sommeren. .

Ja, noe sånt. Storebror lærte det da han var ca. 5,5 år.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:37   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Mitt inntrykk er at de lærer det senere nå enn da jeg var lita, men det er tydeligvis store forskjeller der. Jeg lærte å sykle da jeg var 4 år så jeg har tenkt at det var en fin alder å begynne på for poden, om han ønsker det selv da så klart.


Nevøen min som har en fantastisk fysikk og enorm kroppskontroll syklet når han var 3. Nå, som 7åring sykler han fra 10-12 åringene i bygda de bor i. Men så er det den selvsamme karen som gikk "lange" turer på ski som han aldri hadde gjort noe annet den påska han fyllte to da

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:45   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Turbo fikk 2hjuling med støttehjul da han ble 3 ,pga at 3hjulsykkelen var for liten (lang unge) han har bursdag i mai, i juli skrudde han av støttehjulene i barnehagen og syklet uten. Men måtte ha oppfriskning året etter på en større sykkel.
Mens bestekompisen hannes som er vill og gal (turbo er mere forsiktig av seg så vi trodde det kom til å bli omvendt) lærte seg å sykle uten støttehjul nå for 2 dager siden(han var 6 i desember).

Snoopy når først nå ned på 3hjulsykkelen, men tror nok hun får servert 2hjulingen en gang i sommer så får vi se om det blir 3hulsykkel eller 2hjulsykkelen.
Hun er mere vill en broren så kan faktisk se for meg at hun ikke får støttehjul i det hele tatt...

Jeg fikk min første 2hjulsykkel da jeg var 6 år.
Men før det hadde jeg en dbs 3hjuling som var stor. skulle ønske de laget sånt nå

Jeg synnes det er et stort plus med 2hjuling istede for 3hjuling, på 2hjuling kan de faktisk bremse uten å øddelegge sko og foter veldig greit når man bor i bakkeland

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:16   #13
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Mine lærte det da de var 3,5 år(to av de) og 4,5 år.

I gata føler jeg mange lærte det fra drøye 3 år og oppover.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:21   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Det varierer da veldig, og er vel litt avhengig av motoriske ferdigheter, hvor forsiktig barnet er og mor/fars iver.

Vår eldste lærte det sommeren før hun ble 5, mellomste sommeren da hun var 4, og minsten var bare 3 når han lærte seg å sykle på 2-hjuling. Vi har vel vært like ivrige med alle, men minsten er motorisk sterk og finnes ikke redd - så han lærte det helt selv. Eldste er forsiktigheten selv, og det var mange km med mor eller far løpende bak før det endelig satt.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:22   #15
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Tidligere enn før, har jeg inntrykk av. Femåringen sykler nå, og flere av kompisene hans har kunnet det i opptil to år.

Der jeg vokste opp var det ikke vanlig å ha egen sykkel før skolealder. Jeg var seks da jeg fikk låne en altfor stor sykkel av naboen og veltet rundt på den til jeg klarte å holde balansen.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 18:00   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Alt mellom 4 og 7 år har jeg inntrykk av at er veldig vanlig. Men både før og etter dette er heller ikke veldig uvanlig. Kommer sikkert litt ann på interessen og mulighetene de har. Hos oss så lærte lillebror det når han var 3 år, mellomste når hun var 4 1/2 år og største når hun var 5 1/2 år.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:23   #17
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Storebror kunne forresten sykle selv med en gang vi tok av støttehjulene. Men han ville ikke prøve før nå i vår.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:32   #18
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Storebror kunne forresten sykle selv med en gang vi tok av støttehjulene. Men han ville ikke prøve før nå i vår.

samme her!
Jeg trodde jeg skulle løpe rundt flere km, men jeg kunne slippe med en gang. Helt merkelig Hun var tydeligvis helt klar! Da var hun 5 år. Lillebror var bare 4 år da det samme skjedde.

__________________
2004 2006 2008

Sist redigert av goldnugget : 16-08-10 kl 19:56.
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 19:36   #19
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Storebror kunne forresten sykle selv med en gang vi tok av støttehjulene. Men han ville ikke prøve før nå i vår.

Samme her. Juni, mener jeg det var.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:24   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Jeg var vel 4, eldste er 6,5 og driver og lærer det nå. I fjor nektet hun og jeg vil selvsagt ikke tvinge henne. Men i år er hun mer enn klar, og mannen min er ute på kveldene og hjelper henne. Desverre har hun for liten sykkel og burde hatt større, men vi har ikke råd enda, så hun sliter jo litt på den korte sykkelen men det får heller gå for en periode.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no