Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Bruker/Har du brukt UV-klær til barna dine?
Ja, både her i Norge og i sydligere strøk 31 28,18%
Ja, men kun i sydligere strøk 20 18,18%
Nei, men jeg hatt lyst til å kjøpe og bruke det til barnet/barna mine 15 13,64%
Nei, det anser jeg som unødvendig 39 35,45%
Annet 5 4,55%
Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 00:59   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Ja, det lurer jeg på.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 01:07   #2
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Svarte at det her jeg både her og i sydligere strøk, men har ikke vært i syden med ungene så bare halve svaret blir riktig da...

Ungene her har hver sin UV-badedrakt, som de bruker i blandt. Storesøster elsker alle andre badedrakter enn den, så det var sjelden hun brukte den i fjor, men...

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 01:44   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Ja. Poden hadde uv-drakt både i fjor og i forfjor.
Vi har riktignok ikke vært lenger syd enn Danmark, da.

Jeg synes det er veldig viktig å beskytte dem mot sterk sol, og med en uv-drakt trenger man ikke smøre dem inn hver time.
Jeg har selv uv-topp og det har mannen også. Strålende å ha når man er i/ved vann.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 01:48   #4
tvillingmamma83
høyt og lavt
 
tvillingmamma83 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 228
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

ja absolutt

__________________
stolt mamma til gutta boys
tvillingmamma83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 07:08   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Nei, det har jeg aldri hatt, verken til ungene eller til meg selv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 08:00   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.977
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Nei, men jeg har aldri latt de bli solbrent av den grunn altså.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 08:18   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Har ikke brukt men bestilte i går som skal brukes her i Norge i sommer. Og om vi klarer å få en tur sørover.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 09:42   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Kjøpte det i fjor da vi skulle sydover.
Propellen har hud som blir full av utslett av sola, så det var topp å bruke det på det verste, midt på dagen. Bruker caps med sånn "klaff" bak her hele vår/sommer så slipper han å bli så full av utslett i nakken.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 09:42   #9
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Vi bruker det hele sommeren (som tilbringes i sydligere strøk). Da vi har en atopiker som ikke tåler så mye solkrem er det en nødvendighet.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 09:42   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Har ikkje hatt, og tvilar på at eg nokon gong skal ha. Eg synest faktisk vi er i overkant sol-hysteriske her i Noreg. Det viktige er at borna ikkje vert solbrende, ikkje at dei ikkje får sol på seg. :dukker:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 09:44   #11
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Vi kjøpte da vi skulle til Thailand og der var det i bruk hver dag. Genialt siden han badet så mye at vi ellers skulle ha smurt ham inn hele tiden, og at stoffet tørker så fort at han slapp å gå med våte klær. Siden vi nå en gang har disse klærne har han også brukt dem en del i Norge. Jeg tror ikke vi hadde kjøpt dem om vi bare hadde vært her om sommeren. :bor i nord:

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 09:53   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Sønnen min er så liten ennå så, han bruker UV-klær ja, spesielt i begynnelsen av perioden. Synes det er mye lettere å kontrollere soldosen han får av sol, og så synes jeg det er lettvint å slippe å smøre torsoen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 10:30   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Nope! - Her smøres gutten ofte og godt - synes han skal få litt sol på kroppen også. Han synes det er toppen og gå uten klær, og det er ikke sol så ofte her i landet - FOrøvrig har vi ikke brukt slik i syden heller.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 10:40   #14
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Vi har brukt UV-klær på ungene når vi har vært i sydligere strøk. Spesielt midt på dagen, når sola står på det høyeste og det er mye badeaktivitet pga. varmen, har vi valgt å ha på dem UV-trøyer (med kort eller lang erm).

Her i Norge har jeg ansett det for unødvendig, da de alle tre tåler sol svært godt (og vi bor i nord).

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 10:54   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Jepp. Jeg er lat og smørelei allerede, og synes det var deilig å slippe å dekke de minste med kjemikalier da vi var på lang tur i "sydlige strøk" med dem begge.

Dessuten er det veldig behagelige plagg; ganske kjølige og tørker på no time.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 10:58   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.147
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Nei, det har vi ikke. Jeg er av de som synes at ungene bør ha minst mulig våte klær på seg etter at de har badet, og disse badedraktene er jo ganske omfattende.

Vi smører mye og ofte med solkrem så snuppa har aldri blitt solbrent.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:00   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Jeg bruker ikke badedrakt på den største, bare en ganske stor genser. Og som sagt, den tørker ekstremt kjapt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:06   #18
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Minsten får utslett av solkrem og må bruke UV-drakt mest mulig. Det fungerer kjempefint og han synes den er deilig å ha på kroppen selv om det er over gjennomsnittet varmt.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:07   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.305
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Har ikkje hatt, og tvilar på at eg nokon gong skal ha. Eg synest faktisk vi er i overkant sol-hysteriske her i Noreg. Det viktige er at borna ikkje vert solbrende, ikkje at dei ikkje får sol på seg. :dukker:

Signerer, fordi jeg kan. Ungene mine har så god hud at det holder å smøre moderat i begynnelsen av sesongen og om vi skulle dra sørover (hittil aldri...), og ved fornuftig klesbruk. Vi trenger sollys.

Når det er sagt: Har man hud som tåler lite sol så er UV-drakt uendelig mye enn denne evinnelige solkremen som vi ikke aner langtidseffektene av.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 11:11   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Har ikkje hatt, og tvilar på at eg nokon gong skal ha. Eg synest faktisk vi er i overkant sol-hysteriske her i Noreg. Det viktige er at borna ikkje vert solbrende, ikkje at dei ikkje får sol på seg. :dukker:

Det vet vi egentlig ikke så mye om. Det er ikke dokumentert at det er solbrenthet som gir hudkreft, det kan meget vel være total eksponering. Sånn sett kan moderat smøring gjøre ting verre, fordi det ikke beskytter nok, men hindrer solbrenthet (som jo er en veldig effektiv måte å holde barn og voksne ute av solen på. Au.)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no