Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kjøpe kvit bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-13, 16:04   #1
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøpe kvit bil?

Er det veldig dumt å kjøpe kvit bil?
Eg begynner å bli lei av å leite etter bil og no har det endelig dukka opp ein bil som har alt det vi vil ha, bortsett frå fargen. Vi ville i utgangspunktet ha grå bil, men denne er perlekvit. Vi er ikkje spesielt flinke til å vaske bil ofte og eg ser for meg at dem ikkje kjem til å sjå spesielt fin ut etter ei stund.
Det er ein Toyota Verso det er snakk om.
Selgeren hos Toyota sa at dette var den dyraste lakken/fargen så det betyr kanskje at det er bra med kvit bil?

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 16:38   #2
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe kvit bil?

Det er altså ikkje vanlig kvit, men pearl white metallic.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 17:17   #3
meemz
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Buskerud
Innlegg: 14
meemz har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøpe kvit bil?

Jeg har hvit bil å er veldig glad i den

meemz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 17:30   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kvit bil?

Jeg har Pearl White på min Toyota. fargen er fin den, men jeg vasker ikke så oftem og skitten synes jo.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 17:32   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kvit bil?

Dumt blir vel feil ord. Hvite biler er visstnok de som færrest vil ha (og dermed vanskeligst å selge videre), men det viktigste her er jo hva dere liker eller ikke. Jeg ville ikke hatt hvit bil, men det er jo bare min personlige smak. Ellers tviler jeg på at fargen har så veldig mye å si i forhold til hvor skitten den ser ut. Vi har alltid hatt enten svarte eller sølvgrå biler og de ser jo skitne ut etter endel kjøring de også, så jeg ville ikke bekymret meg for akkurat dette.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 18:13   #6
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.047
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kvit bil?

Her er hvit bil blitt mote. "Alle" med ny bil har en diger hvit SUV i forskjellig utforming.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 21:59   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøpe kvit bil?

Populariteten for hvite biler har gått opp og ned. Nå er man i en periode hvor det er populært. Spørsmål er også hvor lenge man har tenkt å ha bilen og hvilken verdi man kan se for seg at bilen har når den skal selges. Hvis man skal ha den en stund, spiller det nok ikke så stor rolle for dem som er på jakt etter en rimelig litt eldre bil om den er hvit.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 23:09   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kvit bil?

Hvite biler er lekkert

Vi venter på vårt hvite vidunder som pr i dag står som nyfødt borte i USA. En lengre reise for den venter, og så kommer den hit til oss

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 08:27   #9
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe kvit bil?

Det er ein 2013-modell og vi skal sannsynligvis ha den i 10 år. Vi pleier ikkje å kjøpe bil så ofte!
Eg var mentalt innstilt på grå då vi begynte å leite etter bil, og vi var einige om at kvit var ein upraktisk farge. Men no har vi annledning til å gjere eit veldig godt kjøp på ein bil med feil farge. Bilen, som kun er demobrukt, har vore til salgs nokre månader, og no gir dei oss eit veldig godt tilbud for å bli kvitt den. Dei må jo ha plass til 2014-modellane som kjem snart!

Eg trur eg skal klare å venne meg til fargen. Dess meir eg ser på den, dess meir overbevist blir eg!
Men det spørs om vi ikkje er litt for late til kvit bil. Og så er det jo litt dumt dersom vi ikkje får solgt den om ti år fordi den er kvit.....Satsar på at det er slik mrc seier, at dei som kjøper gammal bil ikkje er så nøye på fargen.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11

Sist redigert av Simone : 03-11-13 kl 09:19.
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 08:44   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kvit bil?

Jeg tenker også som mrc: farge er viktigst hvis man vil bytte bil hvert tredje år eller så. I 2023 vil det neppe spille noen rolle om bilen opprinnelig var hvit eller grå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 09:40   #11
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpe kvit bil?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det er altså ikkje vanlig kvit, men pearl white metallic.

Jeg hadde Perlemor? hvit på min Galant, og er den fineste bilen jeg har hatt egentlig og så kommer den blå smurfe hondaen min

Neste bil jeg sal ha skal være hvit Eller en lilla eller rosa Honda Jazz

Nå har jeg hatt sølv,blå,svart,2 røde mazda 626 og hvit var den dessiderter den fineste

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 17:30   #12
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Kjøpe kvit bil?

Jeg kjøpte hvit bil nå, metallic (faktisk usikker på om det er perlelakk...). Sort tak da. Mannen kjøpte grå bil. På hans bil synes skitten mye mer enn på min hvite. Sort bil skal jeg aldri ha igjen. Det var håpløst å få den til å skinne- sikkert noe med lakken- og alle riper og sånt syntes med en gang.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 17:42   #13
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.851
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe kvit bil?

Hvit bil er fint! Det er jo veldig trendy nå, men jeg tror heller ikke det blir noe problem å få solgt den om 10 år. Hvis du skal tenke lurt i forhold til vask, er hvit kanskje ikke det smarteste valget, men likevel ikke så ille som svart bil. Grå bil er kanskje mer varig i forhold til skitt, men guri så kjedelig...

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no