Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-22, 11:09   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Vi flytter fra rekkehus til nytt rekkehus rett over gata. Huset vi bor i nå har stue, loftstue, 3 soverom, et par kott, et bad. Sånn ca.

Har ikke begynt å pakke noenting. Har flyttefolk tirsdag som skal ta de store tingene og så har vi bestilt utvask om 2 uker.

Hvor lang tid tar det for oss, tror dere? Er det bare å ta det chill, eller hadde dere vært stressa? Har to uker på oss. 😬

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 11:13   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Jeg flytter i morgen og har pakket det meste de siste tre dagene. Resten tar jeg når jeg står opp i morgen. Det meste tok jeg jo før visning, så det var bare litt igjen.

Har dere mange skap og kommoder, ville jeg tømt dem nå. Det er gjerne endel sortering i sånt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 11:15   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Du bør begynne å pakke nå. Pakk kasser hver dag. Selve flyttingen tok vi på en dag. Flyttet i feb fra enebolig til leilighet.

Kvitt deg med alt som ikke brukes først.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 11:33   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Jeg ville begynt å pakke nå. Korreksjon: JEG ville begynt å pakke for to uker siden (), men siden du ikke gjorde det ville jeg definitivt begynt nå. Det er mye man ikke har bruk for i det daglige og som kan pakkes ned i god tid i forveien, og man har alltid langt flere ting enn man tror. Selve flyttingen er gjort på én dag, men pakkingen kan ta litt tid og det er greit å slippe å stresse de siste to dagene.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 11:46   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Flytting er en strålende anledning til å kaste alt det man uansett aldri bruker. Benytt anledningen selv om dere skal flytte nå. Jeg ville startet for lenge siden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 11:54   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Evt er man ferdig om fem-seks år eller mer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 11:55   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Jeg startet i romjulen med å pakke til flytting 7 uker senere. Det tar mye lenger tid enn du tror. Loftet hadde vi da gått gjennom i sommer og hadde brukt høsten til å selge unna og gi bort mengder til bruktbutikk. Vi rakk å få korona to uker før flytting. Da var jeg glad vi hadde startet tidlig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 12:06   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.537
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Enig med røkla, begynn nå. Eller helst for noen uker siden. Det tar lenger tid enn man tror, og lurt å ha såpass god tid at du får tid til å vurdere hva du skal kvitte seg med. Stress - pakking, da blir alt med

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 12:07   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Jeg hadde vært stressa! Men det har jo litt å si hvor lenge dere har bodd der… men pakk ivei! Og rydd og kast.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 12:10   #10
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Uæææ! Er urutinert på dette. Har nok endel vi kan kvitte oss med. Sliter med å kvitte meg med lego og playmo. Men det brukes jo ikke.

Flyttet bare tvers over gata, så sparer mye tid på det.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 12:12   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Vi flyttet kort, 2 minutter å kjøre, men det må likevel pakkes i kasser.

Sparte på lego, brio, favoritt barnebøkene og litt babyleker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 12:14   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Og ikke pakk kassene for tunge; du må kunne bære dem. Merk dem med rom og hva som er oppi. Plasser i samme rom i nytt hus.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 12:26   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Jeg har kastet veldig lite, men jeg har gitt bort mye. Til det lokale loppemarkedet, på Finn, til bekjente og til gjenbruksteltet på gjenvinningsstasjonen. Det er jo ikke ødelagt selv om jeg ikke bruker det, hadde aldri fått meg til å kaste disse tingene.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 26-06-22 kl 12:35.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 12:29   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Uæææ! Er urutinert på dette. Har nok endel vi kan kvitte oss med. Sliter med å kvitte meg med lego og playmo. Men det brukes jo ikke.

Flyttet bare tvers over gata, så sparer mye tid på det.

Lego og Playmobil får du alltids tak i om behovet skulle melde seg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 13:14   #15
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Hvis du ikke trenger rydde, sortere og kvitte deg med masse ting tar det mye mindre tid. Hvis det du har til overs er lego og playmo så har du ikke veldig mye ekstra, i mine øyne. Jeg hadde forrestet tatt vare på det, i alle fall en del av det.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 13:17   #16
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Vi har ikke mye lagringsplass, et par kott, liksom. Men har kastet meg rundt for å tømme de møblene som flyttes på tirsdag. Feks vitrineskap. Har tenkt at vi sparer mye tid på at vi har så kort vei, at vi har flyttefolk en dag, samt at vi ikke skal vaske selv.

Men ja, det blir jo mye likevel.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 13:37   #17
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.814
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Man får gjort veldig mye når man først setter i gang. Jeg kan ikke bo i flytteesker i ukesvis. Da vi flyttet sist, tror jeg det meste var pakket på 2 dager. Lego, playmo fra ungene tok jeg og har tatt vare på. Ikke stress, det ordner seg. Lykke til!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 13:38   #18
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Flytting er en strålende anledning til å kaste alt det man uansett aldri bruker. Benytt anledningen selv om dere skal flytte nå. Jeg ville startet for lenge siden.

Jeg er bare halvveis enig. Flytting er en strålende anledning til å gi bort alt man ikke bruker. Det man kaster er ødelagte greier man aldri kommer til å reparere. Selve utflyttingen tok en dag, med hjelp.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 14:08   #19
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Nei, jeg liker heller ikke å bo i esker i ukesvis. Og har ikke så mange plasser å sette eskene heller. Samt at mye av det er i bruk.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-22, 14:15   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker man på å flytte?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har kastet veldig lite, men jeg har gitt bort mye. Til det lokale loppemarkedet, på Finn, til bekjente og til gjenbruksteltet på gjenvinningsstasjonen. Det er jo ikke ødelagt selv om jeg ikke bruker det, hadde aldri fått meg til å kaste disse tingene.

Nettopp. Kastet heller ikke, men gav bort. Vi har en stor bruktbutikk her som omsetter for 6 millioner i året. De fikk mesteparten. Vi er der endel selv også. Den er populær.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no