Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-22, 17:25   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Jeg er fryktelig kjedelig når det kommer til valg av drikke. Av alkoholfrie drikker, velger jeg som regel vann, kanskje med bobler om jeg skal unne meg noe litt ekstra. Av slikt med alkohol, blir det som regel tørr hvitvin nå på sommeren.

Jeg har lyst til å bli mer kjent med hva som finnes av andre muligheter, både av ting som kan kjøpes ferdig og ting jeg må blande selv, både saker med og uten alkohol. Jeg er ikke glad i søte drikker, så det meste av brus utgår.

Hva bør jeg teste ut?

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 17:41   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Frus, søskenbarnet til Farris, med bringebær. Den er god på smak og ikke så veldig søt.

Hvis du liker ingefær så er det godt å lage "saft" av ingefær, sitron og sukker/Sukkerfri søtning. For eksempel denne:

Ingefærdrikk

150 g ingefær (treng ikkje skrellast)
10 ss sukker/søtning (brunt eller kvitt)
3 sitronar
Vatn med kolsyre

Rasp ingefær grovt
Bruk potetskrellar til å skrelle av det gule skalet på sitronane, unngå å få med det kvite.

Støt saman ingefær, sitronskal og sukker. Ha i safta frå dei tre sitronane.

Hell over minst 1 liter vatn med kolsyre, alt etter kor sterk du vil ha drikken. La stå 10-15 minutt.

Server med isbitar

Kan oppbevarast i kjøleskåp nokre dagar. Eg lagar den konsentrert med lite boblevatn i utgangspunktet og blandar den ut etterkvart. (Den toler også ein slant vodka eller kvit rom til dømes.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 17:42   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Jeg tar gjerne et glass med boblevann og hiver oppi frosne bær og en limeskive. Godt både visuelt og på smak.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 17:50   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Balholm har en sprudlende fruktdrikk på rabarbra som er veldig god. Men den er jo litt søt

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 17:51   #5
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.544
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Denne
blandes med
denne

Ha gjerne frosne bringebær i som isbiter.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 17:57   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Jeg synes rosévin er strålende i sola (og egentlig hele året). Jeg liker tørre viner og Ioppa er en favoritt. https://www.vinmonopolet.no/Land/Ita...2021/p/9747601

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 18:19   #7
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

De bobledrikkene de har på Mester Grønn er veldig gode, det er eple, eple med bringebær og eple med pære.
Ellers synes jeg Himmelstund er veldig godt.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 18:23   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Jeg har tidligere abonnert på drikkekasse fra https://leske.no/ Mye godt og gøy der.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 18:24   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Jeg kan anbefale Sparkling tea, alkoholfri, fra et dansk merke. Kjøpes på Vinmonopolet.

Ellers så er kaldbrygging av iste ordentlig godt. Da trenger det endel timer i kjøleskapet. Gjerne 6-8 timer, men noe mindre går også fint. Jeg bruker løsvektste fra Kusmi og Perch, 3-4 teskjeer til en liter. Det går helt fint med posete også. Bruk 4 eller 5 poser i kaldt vann. Jeg drikker ikke te med sukker, verken varm eller kald.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 18:27   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Kok ingefærlake av 4ss sukker pr liter vann og ca. seks skiver ingefær, gjerne litt limesaft. Avkjøl, ha i kjøleskapet, kjør i blender med frosne jordbær.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 19:03   #11
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Når det er varmt liker jeg kullsyrevann blandet med jus, kald te og kombucha. Fant kald te som ikke smaker søtt på min nærmeste Rema. De er fra Clipper. Den ene med mint liker jeg godt.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 19:18   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Her var det mange spennende tips! Takker!

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 19:34   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Denne
blandes med
denne

Ha gjerne frosne bringebær i som isbiter.

Harahorm tror jeg kan funke med bringebærfrus og.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 19:45   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.162
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

BedreUten har masse oppskrifter på alkoholfrie drinker.

https://instagram.com/bedreuten

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 19:46   #15
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Kaldbrygga kaffe er også kjempegodt.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 19:49   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Jeg liker iskaldt ingefærøl. Av den typen som faktisk smaker ingefær, og med litt alkohol (som øl). Finnes etter hvert mange ulike merker.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 19:57   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Kaldbrygga kaffe er også kjempegodt.

JA!

Og jeg lager min egen islatte. En kopp veldig sterk espresso med en sukett helles over et glass halvfullt med isbiter (suketten må være oppløst før man heller). Så tømmer jeg over melk til glasset er fullt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 20:04   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Kaldbrygga kaffe er også kjempegodt.

Ja kjempegodt. Jeg syns kombinasjonen cold brew og tine vaniljemelk er god.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 20:13   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Har smakt 5 av 6 av disse og likte alle:

https://www.aftenbladet.no/magasin/i...siste-skoledag

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 20:16   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drikker bør jeg teste denne sommeren?

Ellers lager jeg kaldbrygget te om sommeren. Veldig enkelt, veldig godt og ikke søtt overhodet. Funker overraskende godt til mat. Kjøper kvalitetste fra spesialbutikk. Gjerne noe fruktaktig. Oppbevarer en stor mugge i kjøleskapet.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no