Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pridemåned eller pridedag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-22, 21:26   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pridemåned eller pridedag?

Nå gjelder ikke egentlig dette pride, det er jo også cancer awernes month etc, men akkurat nå er det pride jeg tenker på.

Er det ikke bedre sånn "mediamessig" å ha en dag fremfor en måned?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-22, 23:15   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Nei, hvorfor det?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 01:31   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Vi kan ha Prideår for min del.

Fordelen med en hel måned er jo at de som driver med informasjonsarbeid kan gjøre det over en lengre periode. Også er det noe grinebitere MÅ ta stilling til når det ikke bare går over ett er et døgn.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 02:03   #4
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Jeg jobbet med mange ulike «dager» ,»uker» og
«måneder» og i år også «år» og ser at markedsføringsmessig så er det helt klart mye bedre med markeringer på «dager». I sosiale media peaker engasjementet så mye bedre på en enkelt dag enn når det dras ut i tid.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 07:33   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Jeg tror Pride trenger en måned. Eller gjerne hele året. Sønn her skal først være med i Pride toget i Oslo og helgen etter skal vi alle gå i det lokale toget. Her henger Pride-flagget oppe hele juni ( hjemme hos oss altså).
Mye tyder på at Pride trenger å pushes på folk mye mer enn bare en dag.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 10:32   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Når det dreier seg om holdninger så trenger vi vel litt mer tid for at det skal gå inn og debattene kan gå over litt mer tid. Jeg har nok en gang lært mye nytt denne perioden og fulgt debatter som har gått over noe tid. Jeg tror ikke det hadde blitt samme effekt med en dag. Det blir noe annet enn røykvarslerens dag, der må vi ikke ha fullt så mye holdningsendring selv om tema er veldig viktig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 11:07   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Nå har jeg hengt litt på SOMe og ser at Pride og spesielt transseksuelle får så mye hets at jeg tenker vi må gå for Pride-år.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 11:10   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Nå har jeg hengt litt på SOMe og ser at Pride og spesielt transseksuelle får så mye hets at jeg tenker vi må gå for Pride-år.

Ja.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 12:25   #9
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Nå har jeg hengt litt på SOMe og ser at Pride og spesielt transseksuelle får så mye hets at jeg tenker vi må gå for Pride-år.

Ja, hva er det med folk.

Vi har regnbueflagg i vinduet hele juni, og jeg syns det er kjekt at det markeres med parader på ulike steder til ulike tider gjennom hele måneden.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 12:39   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Nå har jeg hengt litt på SOMe og ser at Pride og spesielt transseksuelle får så mye hets at jeg tenker vi må gå for Pride-år.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 12:55   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Vi har allerede Pride-år - det er Skeivt kulturår i 2022.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 13:27   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, hvorfor det?

På grunn av "punchen" jeg tror det skaper. Ser mange (ikke nødvendigvis du) svarer som om jeg tenker at det resten av tiden skal være stille, men det var egentlig mer kommunikasjonsmessig jeg tenkte. Var nok litt for uklar i HI

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg jobbet med mange ulike «dager» ,»uker» og
«måneder» og i år også «år» og ser at markedsføringsmessig så er det helt klart mye bedre med markeringer på «dager». I sosiale media peaker engasjementet så mye bedre på en enkelt dag enn når det dras ut i tid.

Ja, jeg jobber ikke med det, men synes "sett utenfra" at dager er mer synlig enn måneder

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 16:37   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Nå har jeg hengt litt på SOMe og ser at Pride og spesielt transseksuelle får så mye hets at jeg tenker vi må gå for Pride-år.

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vi har allerede Pride-år - det er Skeivt kulturår i 2022.

Ja det var akkurat det jeg skulle til å si.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 21:22   #14
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Men hvorfor skal det kommunikasjonsmessige være det viktigste her?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-22, 23:17   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Men hvorfor skal det kommunikasjonsmessige være det viktigste her?

Godt poeng. Jeg har inntrykk av at det også er en viktig sosial happening. Det er jo ikke alle som bor i Oslo-området og mange har behov for arenaer der de møtes. I nabobygda her har de bygdepride i Mai som varer i en uke med mange ulike ting som skjer rettet mot mange målgrupper. Det hadde ikke vært mulig å få alt dette gjort på en dag.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 00:19   #16
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Som trans selv så tenker jeg mnd er greit for å markere ekstra, men ikke glem det resten av året.

Det er mye hets men det kommer ofte fra spesifikke miljøer.

Samtidig tror jeg det også er mye begrens forvirring. Når det er homofil, lesbisk, bifile, ftm/mtf (trans).. så skal de som føler seg som noe mitt mellom, og deretter alle andre begreper.
Det er rett og slett for mye å forholde seg til.
Jeg har eks ikke kontroll på det selv om jeg er ftm (female to male)

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 01:19   #17
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Men hvorfor skal det kommunikasjonsmessige være det viktigste her?

Det er vel ingen som har sagt at det er det viktigste?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 02:22   #18
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er vel ingen som har sagt at det er det viktigste?

Mulig jeg misforsto hovedinnlegget...

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 10:33   #19
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Hovedinnlegget spør om det mediamessig er bedre med en dag en med en måned, og ut fra min erfaring med medier er svaret ubetinget ja.

Det betyr jo ikke at man ikke kan ha aktiviteter og også nyhetsinnslag ellers i året. Målet er vel at man har det som for alle andre ting i samfunnet hele året uten noen markeringer.

Siden vi i endel saker driver med innsalg av ting som skjer overfor medier, er det veldig vanskelig å «komme på», og mange pride-saker ville absolutt ikke nådd opp i mediene hvis de skulle fulgt de vanlige nyhetskriteriene andre saker blir bedømt etter, tror jeg. De kommer på fordi det er pride-markering.

Dersom du trekker markeringen ut i tid, tror jeg man vil få færre saker «på», fordi hvis det trekker ut i tid vil de i større grad bli bedømt etter «normale kriterier for nyhetssaker», og da er ikke lenger pride en «nyhet» som skaper klikk. Hvis målet er å fylle mediene med pride, tror jeg derfor de bedre lykkes med det med en dag framfor en måned/ år.

Det er ut fra min erfaring med å prøve å selge inn en sak til medier, hører gjerne synspunkter fra noen som jobber der!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 12:44   #20
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pridemåned eller pridedag?

Men bør man ikke vurdere om det skal være en mnd eller en dag utifra andre kriterier enn om det er det beste for å selge til media? Eller er dette kun et hypotetisk spørsmål?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no