Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-22, 16:47   #21
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Ikke overrasket egentlig, men litt sjokkert over de harde meningsutvekslingene som er rundt om på SoMe.

Og mange av de unge er ikke det spor bedre enn kommentarfeltene. Vanlige skjellsord og kalleord på nærliggende ungdomsskole er homo, bitch og kjønnsløs faen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 17:02   #22
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg er litt overrasket, ja. Jeg var klar over at det fantes tullinger som helst ville levd i 1952, men omfanget og intensiteten har skremt meg. Ett av barna mine er skeiv, og alle tre har skeive venner, så jeg innbilte meg at homohetsen kom til å dø ut med min generasjon. Helvitis føkking føkk.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 17:24   #23
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Ja, jeg er overrasket. NRK måtte slette halvparten av alle kommentarer på et TikTok-klipp om masseskytingen. Halvparten.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 17:33   #24
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg blir trist av dette, sånn dypt inni meg. Jeg omgås i perioder en del folk som ytrer både det ene og det andre, og jeg benytter mange anledninger til å prøve å sette skapet på plass, men de virker litt tranglærte. Det er jo ofte de samme folka som vil fortsette å bruke n-ordet, fordi de mener ikke noe vondt med det.

Kommentarfelt er jo virkelig helvete på jord, jeg leser mye, og slutter aldri å forundres over hva folk får seg til å skrive. Jeg er ikke typen til å ta mange diskusjoner med fremmede på nett, så der bidrar jeg ikke så mye som jeg føler egentlig er min samfunnsplikt. Sier stort sett fra til kjentfolk, da.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 18:07   #25
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg er ikke direkte overrasket, men jeg er skuffet og lei meg over at trangsynthet jevnlig bikker over i hets, trusler og vold. Og så tenker jeg at vi som passer inn i den hetronormative boksen har et ekstra ansvar for å forsvare de som ikke passer helt inn. Hver dag. I alle situasjoner. Og det forsøker jeg å gjøre. Innimellom får jeg det sikkert ikke til. Men jeg prøver, lytter og forsøker å endre meg, der det er nødvendig. For å i alle fall ikke fore trollene som spyr ut hat og intoleranse.

Mitt inntrykk er at de som virkelig har det verst er de som er synlig trans. De får virkelig enorme mengder med hat. Jeg har et familiemedlem som er aktiv deltaker i transdebatten. Hun kunne fint ha "passert" hvis hun hadde ønsket å unngå all hetsen hun utsettes for, men hun velger å stå i det. Men det koster. Masse. Selv om hun har enormt mange flotte mennesker rundt seg, som forsøker å ivareta henne. Og så har jeg en som jeg har kjent lenge, som du må være klar over er trans for å skjønne det. Jeg unner denne personen å slippe hetsen, for det har kostet mer en nok, for mange år siden, å få lov til å være seg selv fullt og helt.


Sist redigert av Gaia : 29-06-22 kl 18:12.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 20:02   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Ja, debatten i år har overrasket meg og gjort meg veldig, veldig trist og ganske opprørt.
.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 20:06   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg er også provosert over desinformasjonen som er spredd om barnehage-pride. Det handler ikke om seksualisering av små barn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 20:44   #28
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg har tenkt at dette blir bedre nå. Mine unger pæomgås og omtaler skeive, streite, trans, hen og metroseksuelle og mye rart jeg ikke vet hva er med den største selvfølgelighet. Må innrømme at jeg ikke forstår fullt ut dette med født i feil kropp og alle varianter og hva alt heter. Men jeg synes ikke jeg behøver å forstå det. Det holder at jeg vet at dette er viktig og riktig for dem det gjelder.

Men jo, det finnes andre miljøer. Jeg tror de blir færre, men de bråker mer fordi de er «lei av pride» og noen få gale/livsfarlige folk på toppen. Jeg kommer for alltid til å være redd hvis barna mine er på pride-arrangement. Men kommer til å holde det for meg selv.

Dette er for meg det verste med å få skeive barn. Den angsten for at de skal bli ofre for hat mot homofile.og den usikkerheten de selv må føle rundt dette.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 09:05   #29
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg er også provosert over desinformasjonen som er spredd om barnehage-pride. Det handler ikke om seksualisering av små barn.

Jeg slutter aldri å overraskes over hva disse alternativsidene klarer å finne på og som folk tror på.

Jeg leser sjelden kommentarfelt fordi det går sånn inn på meg at jeg må skåne meg selv litt, og derfor må jeg svare ja på spørsmålet i HI. Jeg trodde virkelig ikke at det var så mye hat knyttet til dette. Nå etter helga har dog flere av mine homofile venner innrømmet at de opplever mye hets selv i 2022.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 09:34   #30
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Både ja og nei. Da den ene sønnen min fortalte at han var skeiv tenkte jeg vel at det var grei skuring så lenge ferien ikke ble til Dubai. Det har jeg oppdaget at var fryktelig naivt.
Vi har mye å gå på i Norge. Men blir jeg litt overrasket over hvordan unge bruker homo som skjellsord samtidig som de så til de grader slår ring om homofile venner

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 09:50   #31
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Ja, jeg ble overrasket over omfanget. Og ikke minst hvem som står frem med så mye hat i seg.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 10:07   #32
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Ja, jeg er litt overrasket. Men det er nok fordi jeg har sett hvordan verden har gått fremover etter at jeg kom ut av skapet for 25 år siden. De siste ukene, og spesielt de siste dagene, har føltes som et gufs fra fortiden.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 10:10   #33
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi har mye å gå på i Norge. Men blir jeg litt overrasket over hvordan unge bruker homo som skjellsord samtidig som de så til de grader slår ring om homofile venner

Ja!

Jeg har jo servert Alvorsprat™ til ungene om homo, hore, mongo og gay flere ganger, men kommer nå til å ta ungenes venner til side fra nå av. Det er faen ikke greit. De ble ganske storøyde da jeg fortalte at ingen turte å komme ut av skapet i vår kommune da jeg var på deres alder.

(Hvor mange andre unger får eksplisitt beskjed hjemme at ord for kjønnsorganer og religiøs banning er greit? Noen ganger har man jo behov for å bruke kraftuttrykk, og da er det tross alt bedre å bruke kuk enn homo som skjellsord.)

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 10:17   #34
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg synes ikke det er noe bedre å bruke fitte/kuk som banneord enn homo etc. Men mine unger må gjerne si faen og liknende.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 10:25   #35
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes ikke det er noe bedre å bruke fitte/kuk som banneord enn homo etc. Men mine unger må gjerne si faen og liknende.

Hvorfor? Nå spør jeg av nysgjerrighet.

Jeg kan se at man kan reagere på kjønning av skjellsord, men jeg plages ikke så veldig av det selv.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 17:49   #36
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Det er ille når Skeiv ungdom må avlyse sin årlige sommerleir.
https://www.dagsavisen.no/nyheter/in...tingen-i-oslo/

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 17:52   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Det er skrekkelig.

Jeg er ikke overrasket over hatet, men litt overrasket over hvor FORT backlashet kom denne gangen. Med Utøya så tok det vel *litt* mer tid før AUF-hatet virkelig tok fart?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 18:29   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Nå har jeg tastatur, så da kan jeg si litt mer om det som ligger meg veldig på hjertet. Jeg synes det er fryktelig trist og veldig skremmende. Jeg er veldig, veldig lei meg og opprørt over transdebatten, som noen stedet får handle om at transkvinner skal konkurrere (og utkonkurrere) kvinnelige idrettsutøvere, og tilrane seg plass i damegarderoben der de kan traumatisere uskyldige kvinner. Jeg er skikkelig sjokkert over dette, jeg kjenner mange i denne gruppen, og de er noe av det mest sårbare jeg vet om, så jeg blir skikkelig lei meg og trist og taler roma midt i mot så ofte jeg kan her.

i dag leste jeg kommentarfeltet på FB under en sak i lokalavisen der vi har sommerhus, hvor noen politikere har foreslått et regnbuefarget gangfelt i byen. Kommentarene under den artikkelen var så grusomme at jeg begynte å grine. Tenk at det finnes så slemme og reaksjonære mennesker som ikke engang skammer seg over fordømmelsene sine?

Debatten opp mot Pride og hendelsene etterpå har berøvet meg for enda fler illusjoner. Hvorfor i all verden være slemme mot noen som overhodet ikke skader noen?

Det er som yngste her sier - hvis du er imot homofilt ekteskap, så er det jo bare droppe å gifte seg med en av samme kjønn. Det er så enkelt som at alle skal få elske den de vil.

Og at ungdomsleiren er avlyst, er supertrist.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 18:42   #39
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Det er skikkelig trist at leiren er avlyst, det er mange ungdommer som kunne trengt det avbrekket leiren gir.

Og bare for å gi et lite glimt inn i virkeligheten til hvordan noen skeive ungdommer har det, i fjor skulle vår ikke-binære ungdom på leir for ungdommer som enten er trans eller ikke-binære, eller som bare sliter med sin egen kjønnsidentitet. Informasjonen om hvor den leiren ble avholdt ble kun distribuert til ungdommen etter at de hadde meldt seg på og betalt avgift. Dette fordi de ikke ville risikere at det kom ut hvor leiren var, av sikkerhetshensyn.

Dette siste året har jeg hatt en hel haug med skeive ungdommer her hjemme, og historiene de forteller er ikke bare fine. Enkelte har måtte bryte med foreldre fordi foreldre ikke aksepterer at de er trans og nekter ungdommen å være seg selv. Vi snakker ungdommer ned i femten-sekstenårsalder. Andre har vært utsatt for hets og mobbing på skole og i fritiden. Det er fanden meg ikke enkelt å være skeiv ungdom.

Jeg skal være den første til å innrømme at det å være forelder til et barn som er på søken kan være utfordrende og forvirrende, men en ting vet vårt barn og det er at det alltid er velkommen her hjemme, og det samme er vennene deres.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 18:57   #40
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg visste det var hat og dritt og grums. Så jeg er vel egentlig ikke overrasket over det. Ikke over ekstremistene og de brølende frådende idiotene. Ikke over at det finnes folk på det nivået.
Men jeg oppfatter en ny type nå, mer veltalende, mer kultivert form for hat/ hets mot Pride. Mot skeive generelt. Og mot transpersoner spesielt. Og det har slått meg i bakken. I 2022. I Norge. Jeg er overrasket, forferdet og kvalm.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no