Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Plommelikørhjelp!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-15, 18:09   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.218
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Plommelikørhjelp!

Jeg har flere glass med plommelikør som nå skal stå og trekke ut god smak. Men nå lurer jeg på om jeg har gjort noe galt. Jeg fikk ikke glassene helt tette, selv ikke etter å prøvd nye glass. De gangene jeg snudde glasset kom det litt sprit/sukker/plommesaftblanding ut. Dermed har det kommet inn luft også, og alle glassene er det noen plommer som ligger og dupper over spriten. Disse plommene er dermed mørkere enn de som har fått kose seg i spriten.

Burde jeg bekymre meg, eller er dette hva man kan forvente? Er det noe jeg kan gjøre? Hjelp!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.

Sist redigert av Lille meg : 12-10-15 kl 19:02.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 17:12   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.218
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plommelikørhjelp!

Ingen? Ikke et eneste lite forslag? Tips? Råd? Støtte? Tilbud om hjelp med å smake?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 17:23   #3
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plommelikørhjelp!

Ikke bekymre deg, de ligger jo på sprit.
Jeg glemmer alltid å kjøpe nye strikk til mine norgesglass, så mine likører har stått (og står pr. nuh) i sånn passe utette glass.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 22:27   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.218
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plommelikørhjelp!

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Ikke bekymre deg, de ligger jo på sprit.

Joda, men de plommene som er over spriten er - vel - ikke i sprit. Men godt å høre at dette går greit. Puh! Da legger jeg bort den bekymringen. Takk!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 22:46   #5
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plommelikørhjelp!

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Joda, men de plommene som er over spriten er - vel - ikke i sprit. Men godt å høre at dette går greit. Puh! Da legger jeg bort den bekymringen. Takk!

Men spriten trekker uansett inn i plommene og konserverer de på den måten.
Lykke til.

Jeg har selv et par appelsiner som ligger å dupper halvveis i sprit, de ser ikke så fine ut, men det dufter lovende når jeg sniklukter på den.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no