Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-14, 18:06   #1061
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

http://mobil.aftenposten.no/nyheter/...l#.Ut6oHp_sTqA

På åpen soning ja. Det var i mediene tiden rundt oveflyttingen, MYL uttalte da at det ikke var ubetinget positivt å få han dit pga forhold til andre fanger. Overgrepsdømte mot mindreårige står ikke høyt på rangstingen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 21-01-14, 18:23   #1062
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

http://ipad.dagbladet.no/2014/01/21/...aken/31396727/

Godt noen sa fra.

Enig. Justismord, my ass.

rine er ikke aktiv  
Gammel 21-01-14, 19:42   #1063
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Har nokon linken til KK?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv  
Gammel 22-01-14, 10:26   #1064
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Har nokon linken til KK?

Saken ligger ikke på nett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 10:04   #1065
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

I gårsdagens KK trykket de en tosiders kritikk av essayet og avisen, skrevet av forfatteren av den boken om saken. Han går løs på alle faktafeilene i essayet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 10:05   #1066
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.193
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Så bra!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 14:57   #1067
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.221
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Det tok to sekunder før jeg koblet KK med Klassekampen. I mellomtiden der ble jeg MEKTIG imponert over hvor kjappe Kvinner og Klær var til å kaste seg rundt.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 14:58   #1068
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg også.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 15:02   #1069
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg gledet meg spesielt over å lese den patetiske "meg og Mandela"-julehilsenen R.Ø. sendte ut på sms den dagen han dro til fengselet.


Sist redigert av Filifjonka : 24-01-14 kl 15:09.
Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 15:04   #1070
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg gledet meg spesielt over å lese den patetiske "meg og Mandela"-julehilsenen R.Ø. sendte ut på sms dem dagen han dro til fengselet.

Ja, herregud!

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 15:04   #1071
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg gledet meg spesielt over å lese den patetiske "meg og Mandela"-julehilsenen R.Ø. sendte ut på sms dem dagen han dro til fengselet.

Say what now?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 15:08   #1072
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det tok to sekunder før jeg koblet KK med Klassekampen. I mellomtiden der ble jeg MEKTIG imponert over hvor kjappe Kvinner og Klær var til å kaste seg rundt.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg også.

Hvor blir det av kultureliten?

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 15:09   #1073
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Øh, jeg har misset Mandelatingen, hva i alle dager er det?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 15:11   #1074
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Øh, jeg har misset Mandelatingen, hva i alle dager er det?

Ordførern sendte ut jule-SMS til vennene sine da han dro i fengsel, hvor han langt på vei sammenlikner seg med Mandela. To sek, så skal jeg skrive av.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 15:12   #1075
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Redaktøren i Klassekampen ser ingen grunn til å beklage:

- Dette har vært en offentlig sak med to parter, der den ene har vunnet fram og har opinionen på sin side. At en artikkel i Klassekampen skal endre situasjonen for henne, har jeg store problemer med å forstå. Dette er del av løpende debatt i offentligheten og jeg synes det er fullstendig malplassert å beklage overfor en som vant så knusende i retten, sier Braanen.

http://www.dagbladet.no/2014/01/24/n...dier/31434725/

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 15:14   #1076
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.193
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Ja, det er klart, i det et overgrepsoffer har vunnet i retten så er hun jo ikke den svake part mer. Da er hun SEIERHERRE, faktisk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 15:15   #1077
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.193
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Men ellers: Jeg er generelt for å trykke mye rart, særlig om det finnes et grums "der ute" som mener det. Da får man en anledning til skikkelige motsvar, som her.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 15:16   #1078
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Øygards julehilsen:

Sitat:

Vi har fått sett tilliten til politi og rettsvesen på prøve den siste tida. Likevel ser vi framover og er overtydde om at rettstaten til slutt vil skilje det sanne frå det usanne og konkludere i tråd med virkeligheita.

Avsløre meldingane eg ikkje har skrive, avsløre handlingane eg ikkje utført, avsløre tankane og motiva eg ikkje har tenkt.

Oss alle har Nelson Mandela i tankane om dagen. I respekt, for verdiane han sådde og som motivasjon. Alle vil oss i løpet av livet kjenna på kampen mot det håplause: Mandela gav aldri opp. Kampen er ikkje håplaus.

Mandela lot seg ikkje knekkje. Vi må tru på rettferd. Og tru på at dei verdiar og ideal vi har skal leva vidare. Vi må tru på ljos der det er mørke, og at kampen for rettferd, forsoning og håp er det rette.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 15:17   #1079
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Til glede for nye lesere:

"Vi har fått sett tilliten til politi og rettsvesen på prøve den siste tida. Likevel ser vi framover og er overtydde om at rettsstaten til slutt vil skilje det sanne frå det usanne og konkludere i tråd med virkeligheita. Avsløre meldingane eg ikkje har skrive, avsløre handlingane eg ikkje utført, avsløre tankane og motiva eg ikkje har tenkt.
Oss alle har Nelson Mandela i tankane om dagen. I respekt, for verdiane han sådde og som motivasjon. Alle vil oss i løpet av livet kjenne på kampen mot det håplause. Mandela gav aldri opp. Kampen er ikkje håplaus. Mandela lot seg ikkje knekkje. Vi må tru på rettferd. Og tru på at dei verdiar og ideal vi har skal leva vidare. Vi må tru på ljos der det er mørke, og at kampen for rettferd, forsoning og håp er det rette."

Og jeg føyer til for egen regning: Slurp.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 24-01-14, 15:17   #1080
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Vræl!

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no