Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken trille til 2,5-åring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-08, 19:54   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvilken trille til 2,5-åring?

Vi har Zapp, men ville gjerne hatt en med hvilestilling i det minste - forslag?
Vi skal til Tenerife, og så veldig mye trilling utenom asfalt blir det sikkert ikke, men det gjør ikke noe om den er god å trille
Hvis det går an å få ei trille man kan ha ståbrett på, så gjør ikke det noe heller. Kan hende det er en storebror som synes det er godt å hvile beina litt hjem fra byen på kvelden.

  Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 19:59   #2
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

I fjor da vi dro til syden var Propellen 2,5 år og da kjøpte vi en Peg Perego Pliko P3. Hadde hatt den før og var fornøyd med den. Den har full liggestilling og har gode hjul. Funka fint for oss og Propellen fikk sovet på vei hjem fra middager.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:01   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.256
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

McLaren. Husker ikke modellen, kan det være noe sånt som Techno, tro? McLaren er god å trille, enkel å ha med på tur og har liggestilling.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:01   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.962
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Vi kjøpte Brio sitty nylig. Den har to rygginnstillinger, men ingen av de er en liggestilling.
Jeg fant vel ut at de ikke er lett å finne lette triller med full liggestilling som samtidig har gode hjul. Carena har med full liggestilling, men de er så "paraplytrilleaktige".

For liggestilling bruker vi Mistralen.


Brioen:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:05   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Vi har Phil&Teds vi bruker til vanlig, men vil ha ei lett trille, som er minimal sammenslått, slik at det blir minst mulig å dra på.
Og triller av den typen jeg tenker på, er det antakelig ikke mulig å ha søskenbrett på?

Hm - når jeg tenker meg om - er det MacLaren som har ei sånn gummilist bak?
Som det går an å stå på??

  Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:07   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.962
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Mclaren og den Peg Peregosaken har sånn hjul som jeg ikke ville ha. Minner om paraplytriller.

Vi kjøpte Brioen for å ha med til syden i sommer. Men da er poden tre år og kanskje ikke sover så mye på dagtid? :lov å håpe:
Vi har for øvrig også den enkleste carenatrillen også, men den blir for enkel enda og har ikke tak.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:07   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.256
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Forresten, jeg ga egentlig feil svar. Hvor ofte reiser dere? Siden barnet er 2.5 nå så er det jo begrenset hvor mye denne vognen vil bli brukt. Så med mindre du har helt vogndilla ville jeg svart: den trilla som naboen/bestevenninnen din kan låne deg! Eventuelt en du kan få for en billig penge via finn.no! Triller har en lei tendens for å bli odelagt på flyturen, og selv om forsikringer dekker det så er det dumt å bruke mye penger, tid og energi på en ny trille. Syns jeg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:08   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.962
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Link til MacLarentrillen:

http://images.google.com/images?um=1...k+etter+bilder

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:09   #9
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Kan anbefale Bugaboo Bee på det sterkeste .
Vi har den til Felix og kjøpte den nettopp pga full liggestilling.
Kjempe god å trille . Har trillet Felix 3 dager på rad nå hjem fra barnehagen på en 25 minutters tur på både grus,skog og asfalt og vognen er helt super .

  Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:11   #10
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

www.bugaboo.com .

  Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:17   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Noen som har testet denne?

  Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:27   #12
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Kan anbefale Bugaboo Bee på det sterkeste .
Vi har den til Felix og kjøpte den nettopp pga full liggestilling.
Kjempe god å trille . Har trillet Felix 3 dager på rad nå hjem fra barnehagen på en 25 minutters tur på både grus,skog og asfalt og vognen er helt super .

Jeg har tittet på en Bee og den er da forskrekkelig kort i ryggen/lav fra kalesje til sete? Jeg kan ikke se for meg en 2,5 åring sitte komfortabelt i en Bee.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:32   #13
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Maclaren xlr. Perfekt reisetrille. Litt tyngre enn maclaren techno xt (vel 7 kilo tror jeg), men den er lengre og noe bredere,- beregnet på eldre barn. (dersom dere har tenkt å bruke den som sovevogn på reiser flere ganger. ) Vi har kjøpt den selv og vet at den kommer til å være med på turer til sydligere strøk for at Pandagutten vår kan få sove i vogn om kvelden mens mamma og pappa nyter restaurantbesøk..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:53   #14
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg har tittet på en Bee og den er da forskrekkelig kort i ryggen/lav fra kalesje til sete? Jeg kan ikke se for meg en 2,5 åring sitte komfortabelt i en Bee.

Sete er justerbart dvs kan dras inn og ut slik at vognen vokser med barnet. Min sønn er 2 år og 9mnd og er laaaaaaaang og den er helt super til han.

  Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 22:32   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Bugaboo Bee er kjempefin, men å betale over 4000,- for ei reisetrille kommer aldri til å skje. Og i hvert fall ikke når sønnen min er så stor som han er - kanskje siste turen vi trenger den. Nope. Dessuten har vi Zapp også.

  Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 22:41   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Brio Race synes jeg er grei reisetrille. Støtig og stabil, og samtidig kan den legges nok ned til at en 2-åring fint kan sove i den hver dag på ferietur. Den er også lett nok og liten nok til å ha med på tur synes jeg. Har ikke testet med søskenbrett på den, for vi har en sånn liten "sykkel" vi setter på den som søskensete, men den er kanskje litt stor å ta med på reise.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 00:16   #17
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Bugaboo Bee er kjempefin, men å betale over 4000,- for ei reisetrille kommer aldri til å skje. Og i hvert fall ikke når sønnen min er så stor som han er - kanskje siste turen vi trenger den. Nope. Dessuten har vi Zapp også.

Det kan jeg forstå hvis dere har en annen vogn dere bruker til sønnen.
Vi har kun Bee som vogn til vår sønn.

  Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 09:50   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Det kan jeg forstå hvis dere har en annen vogn dere bruker til sønnen.
Vi har kun Bee som vogn til vår sønn.

Vi har Phil&Teds Sport også, som er den vogna vi bruker til daglig når vi trenger vogn. Så derfor - billigst mulig egentlig

  Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 09:55   #19
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Du kan ikke bar bruke P&T da`? Synes den virker som en god reistrille

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 18:05   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken trille til 2,5 åring?

Den er så stor, at har ikke lyst å dra på den

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no