Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvor dumt er det å ikke være gift?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-12, 21:44   #1
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor dumt er det å ikke være gift?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg innser at jeg tross alt ( ) er heldig med min eks på en del vis. Han gjør ekstremt mange teite ting, men økonomisk sett krangler vi ikke i det hele tatt. Men det kan jo hende at det ikke hadde vært like smertefritt om det var han som satt igjen og var såra og vonbråten. Nå har vi heldigvis papirer, papirer, papirer på alt. Og han gir meg i tillegg mer enn det jeg har krav på.

Men Grøten - ikke vent til en passende anledning, få papirer på det NÅ. I ditt tilfelle hadde jo ikke ekteskap alene ryddet opp i det, iom at han hadde tatt emd seg ting inn i ekteskapet.

Men altså, hvis vi skriver kontrakt nå, da eier jeg vel halvparten?? :biter negler:
Må jeg betale halve lånet for å ha noen som helst rettigheter ved brudd?
Han betaler hus, bil, forsikringer, fast.
Jeg mat, barnehage, strøm, telefon fast, samt sparingen til ungene.
Altså verdiløse ting, selv om det ikke skiller så mye, totalt. Har alltid gjort det slik.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 22:24   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor dumt er det å ikke være gift?

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Men altså, hvis vi skriver kontrakt nå, da eier jeg vel halvparten?? :biter negler:
Må jeg betale halve lånet for å ha noen som helst rettigheter ved brudd?
Han betaler hus, bil, forsikringer, fast.
Jeg mat, barnehage, strøm, telefon fast, samt sparingen til ungene.
Altså verdiløse ting, selv om det ikke skiller så mye, totalt. Har alltid gjort det slik.

Jammen dette var lurt.

Du - du må ringe en advokat og få ordnet det her.

  Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 22:27   #3
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dumt er det å ikke være gift?

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Men altså, hvis vi skriver kontrakt nå, da eier jeg vel halvparten?? :biter negler:
Må jeg betale halve lånet for å ha noen som helst rettigheter ved brudd?
Han betaler hus, bil, forsikringer, fast.
Jeg mat, barnehage, strøm, telefon fast, samt sparingen til ungene.
Altså verdiløse ting, selv om det ikke skiller så mye, totalt. Har alltid gjort det slik.

Han må jo gå med på at du skal eie halvparten for at dere skal skrive en kontrakt der du eier halvparten. Men når han sier at han ikke ville være vanskelig ved et brudd, så blir det jo rart om han ikke vil skrive en slik kontrakt nå som dere ikke skal gå fra hverandre..... Men få papirer på det! Og begynn med en betalingsfordeling der det gjenspeiles at dere begge bidrar.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 22:46   #4
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor dumt er det å ikke være gift?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Han må jo gå med på at du skal eie halvparten for at dere skal skrive en kontrakt der du eier halvparten. Men når han sier at han ikke ville være vanskelig ved et brudd, så blir det jo rart om han ikke vil skrive en slik kontrakt nå som dere ikke skal gå fra hverandre..... Men få papirer på det! Og begynn med en betalingsfordeling der det gjenspeiles at dere begge bidrar.

Han har alltid ment vi deler likt.
Han ser ikke på noe som bare sitt da han kom tomhendt inn i forholdet. Så en kontrakt er ikke noe problem.
Tror ikke han vet at det funker slik en gang, for jeg som styrer skuta når det kommer til økonomi. Bare at han tjener mest så lånene har automatisk gått fra han. Resten fikses av meg og penger blir bare tatt fra der det er noe.
Trodde alt var iorden så lenge man var medlåner/eier jeg, men så feil kan man ta.

Får bare få fingern ut og få skikkelig papirer.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 10:04   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.037
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor dumt er det å ikke være gift?

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Men altså, hvis vi skriver kontrakt nå, da eier jeg vel halvparten?? :biter negler:
Må jeg betale halve lånet for å ha noen som helst rettigheter ved brudd?
Han betaler hus, bil, forsikringer, fast.
Jeg mat, barnehage, strøm, telefon fast, samt sparingen til ungene.
Altså verdiløse ting, selv om det ikke skiller så mye, totalt. Har alltid gjort det slik.

Er det en ide å sette disse pengene på en ny konto og så trekke alle regninger derfra?
Vil det bli likt da?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 10:16   #6
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor dumt er det å ikke være gift?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Er det en ide å sette disse pengene på en ny konto og så trekke alle regninger derfra?
Vil det bli likt da?

Kunne vært en ide med en regningskonto, vi hadde det for en del årsiden, men endret det ved bankbytte.
Det bør vel gjøre det mer rettferdig. Skal i alle fall se på det.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 21:34   #7
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor dumt er det å ikke være gift?

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Men altså, hvis vi skriver kontrakt nå, da eier jeg vel halvparten?? :biter negler:
Må jeg betale halve lånet for å ha noen som helst rettigheter ved brudd?
Han betaler hus, bil, forsikringer, fast.
Jeg mat, barnehage, strøm, telefon fast, samt sparingen til ungene.
Altså verdiløse ting, selv om det ikke skiller så mye, totalt. Har alltid gjort det slik.


Jeg kjenner flere som har hatt det slik og siter tomhendt igjen ved brudd.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 22:00   #8
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor dumt er det å ikke være gift?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg kjenner flere som har hatt det slik og siter tomhendt igjen ved brudd.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:18   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor dumt er det å ikke være gift?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg kjenner flere som har hatt det slik og siter tomhendt igjen ved brudd.

Man kan ende tomhendt etter en skilsmisse også. Greia med rettighet i forhold til lov eller etter avtale er at den ikke er verdt mer enn innsatsen man ønsker å legge ned selv for å hevde sin rett. Så om motparten sier nei samme om man har avtaler eller lover eller hva man nå har, og man ikke orker trekke inn rettsapparatet for å få en dom for så å kanskje også måtte sørge for tvangsmessig gjennomføring attpåtil, så kommer man ingen vei likevel - rett eller ikke.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no