Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

MacBook Pro-spørsmål

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-12, 00:42   #1
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

MacBook Pro-spørsmål

Great. Teknologi er finfine greier. Spesielt når det virker, man får det til (og evt har bruksanvisning. )
Jeg har en MacBook Pro gjennom jobben (brukt) og trenger nå bittelitt hjelp. Språket er nå svensk, og jeg skulle gjerne hatt det til norsk. JEg har klart å endre noe, så jeg iallfall får norske taster (æ ø og å, i det minste. )
Men alt annet står fortsatt på svensk.

Samt at jeg gjerne skulle hatt en enkel opskrift på hvordan jeg sletter informasjon fra forrige "eier" uten å ribbe hele maskinen for program jeg kan få bruk for selv.


Og sist, men ikke minst: hvordan i hule heiteste får jeg alfakrøll??? (den er plassert på 2-tallet på tastaturet, men jeg får det IKKE til!!!)

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 00:46   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Pro-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Høyt&Lavt, her.

Great. Teknologi er finfine greier. Spesielt når det virker, man får det til (og evt har bruksanvisning. )
Jeg har en MacBook Pro gjennom jobben (brukt) og trenger nå bittelitt hjelp. Språket er nå svensk, og jeg skulle gjerne hatt det til norsk. JEg har klart å endre noe, så jeg iallfall får norske taster (æ ø og å, i det minste. )
Men alt annet står fortsatt på svensk.

Samt at jeg gjerne skulle hatt en enkel opskrift på hvordan jeg sletter informasjon fra forrige "eier" uten å ribbe hele maskinen for program jeg kan få bruk for selv.


Og sist, men ikke minst: hvordan i hule heiteste får jeg alfakrøll??? (den er plassert på 2-tallet på tastaturet, men jeg får det IKKE til!!!)

Alfakrøllen på Mac er ein eigen knapp, ved sida av enter-tasten. Resten kan eg ikkje svare deg på.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 00:49   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Pro-spørsmål

Alfakrøll har egen tast, ved siden av returtasten, under *-tegnet.

Bytte av systemspråk:


(Kilde: youtube.com)


(Jeg anbefaler sterkt å ha engelsk som systemspråk istedet for norsk. Mye lettere å google seg frem til løsninger når man har hele den engelske brukerbasens tips å grave blant, enn bare nordmenns...)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 00:52   #4
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MacBook Pro-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Alfakrøllen på Mac er ein eigen knapp, ved sida av enter-tasten. Resten kan eg ikkje svare deg på.

Høh. Hvordan mener de at man skal finne ut hvor hvor alfakrøll er , når den er merket av påtastaturet et annet sted enn der den egentlig er??

Takk skal du ha. Fant den iallfall, og det er det viktigste.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 00:53   #5
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MacBook Pro-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Alfakrøll har egen tast, ved siden av returtasten, under *-tegnet.

Bytte av systemspråk:
(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)


(Jeg anbefaler sterkt å ha engelsk som systemspråk istedet for norsk. Mye lettere å google seg frem til løsninger når man har hele den engelske brukerbasens tips å grave blant, enn bare nordmenns...)

Men alt i menyer er på svensk; anbefaler du å ha det på engelsk, sier du? Eller er systemspråk noe annet igjen? :datanek:

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 00:59   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Pro-spørsmål

Ja, systempråk (eller menyer som du kaller det) har jeg valgt å ha på engelsk. Men jeg har stavekontroll i Word og sånt på norsk, og norsk tastatur selvsagt. Men alle menyer og menyvalg er på engelsk.

Å slette en bruker er enkelt, men å samtidig beholde apps og programmer... tar tid og kan være tricky. Det må gjøres manuelt meg bekjent; man lager sin egen brukerkonto med administratortilgang (Innstillinger -> Brukere og grupper (?), trykk plusstegnet.) og kopierer programmer fra Programfolderen til den gamle brukeren til samme mappe under sin egen bruker. Etterpå sletter man hele eksbrukeren; den ligger omtrent som en mappe på roten av harddisken.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 01:22   #7
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MacBook Pro-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja, systempråk (eller menyer som du kaller det) har jeg valgt å ha på engelsk. Men jeg har stavekontroll i Word og sånt på norsk, og norsk tastatur selvsagt. Men alle menyer og menyvalg er på engelsk.

Å slette en bruker er enkelt, men å samtidig beholde apps og programmer... tar tid og kan være tricky. Det må gjøres manuelt meg bekjent; man lager sin egen brukerkonto med administratortilgang (Innstillinger -> Brukere og grupper (?), trykk plusstegnet.) og kopierer programmer fra Programfolderen til den gamle brukeren til samme mappe under sin egen bruker. Etterpå sletter man hele eksbrukeren; den ligger omtrent som en mappe på roten av harddisken.

Urk. Det får vente, tydeligvis,
Jeg er ikke så teknisk tålmodig av meg, så bare jeg har funnet @ og får til å endre språk (må tenke lit tpå om ejg vil ha norsk eller engelsk) vekk fra svnesk, så får jeg vel si meg fornøyd for helgen. Og jeg har jo mekket de norske tegnene selv.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no