Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-21, 13:26   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Jeg må lage en kake i langpanne til ca 30 16-17-åringer. Og kanskje en lærer eller tre.

Den må være uhyre enkel, men helst også god. Vi er på nivået hvor skrelling av gulrøtter føles stress.

Tips?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 13:28   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Dette er den sjokoladekaken jeg alltid lager. Enkel å lage, veldig saftig og alle liker den. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/kjelesjokoladekake

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 13:31   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Vaniljekaken som du finner ved å søke her inne? Jeg får alltid mye komplimenter for den. Du kan strø sukker og kanel på toppen, legge epler hvis du vil (men de må jo skrelles så da utgår det kanskje?) eller en hvilken som helst glasur. Den kan med fordel lages dagen i forveien. Jeg synes den er best da og servert kald (og mange påfølgende dager). Supersaftig (den har en liter vaniljesaus i seg...). Den er ikke spesielt fjong utseendemessig, men smaken veier definitivt opp for det

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 13:32   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.889
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Da ville jeg gått for brownies. Ingen visping av eggedosis eller annet arbeidskrevende, ingen glasur på slutten, bare smelt, bland, stek.


Min favorittoppskrift:

400 g mørk sjokolade
340 g smør
8 dl sukker
8 egg
5 dl hvetemel


Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker og egg og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor bakepapirkledd langpanne. Stek ved 175 grader i ca 60 minutter.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 13:36   #5
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Vaniljekaken som du finner ved å søke her inne? Jeg får alltid mye komplimenter for den. Du kan strø sukker og kanel på toppen, legge epler hvis du vil (men de må jo skrelles så da utgår det kanskje?) eller en hvilken som helst glasur. Den kan med fordel lages dagen i forveien. Jeg synes den er best da og servert kald (og mange påfølgende dager). Supersaftig (den har en liter vaniljesaus i seg...). Den er ikke spesielt fjong utseendemessig, men smaken veier definitivt opp for det

Vaniljekake med sukker og kanel ja

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 13:44   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Vaniljekake med sukker og kanel ja

Jepp. Den tar 5 min å lage + steketid. Lite som slår den på effektivitetsskalaen

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 13:59   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.870
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Det Myria sa. Overlegen smak/innsats-ratio!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 14:09   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.908
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Denne sjokoladekaken er superenkel og veldig god. En slager når jeg har bakt til stevner.
Konfektkake

Ingredienser:
400 g smør
4 1/2 dl vann
8 ss kakao
9 dl mel
1 ts salt
9 dl sukker
2 ts natron
4 egg
1 beger lettrømme
Fremgangsmåte:
Kok opp smør, vann og kakao
Bland inn sukker. Spe i melet. Tilsett salt.
Rør ut natron i lettrømme. La stå litt å svelle før det tas i blandingen
Bland inn et og et egg.
Stek i 175-180 grader i 30+ min. Stikkprøve

Krem
100 g smør
6 ss melk (alt. kaffe)
4 ss kakao
350 g melis
2 ts vaniljesukker
Prikk kaken med en gaffel. Ta på kremen mens kaken er varm.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 14:35   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.355
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Toro sin langpannebrownie er faktisk ganske god. Man slipper uansett alltid unna med en brownie.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 14:57   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Takk!

Jeg lager ofte brownies når jeg må lage kake til mange. Men de blir alltid litt pinglete, for de hever jo ikke, og da blir stykkene så flate. Problematisk når mange skal ha. Og det som enda verre er, er at de omtrent er umulige å få ut av formen i hele stykker. De henger alltid voldsomt fast, smøring og bakepapir til tross.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 14:58   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Jeg finner ingen oppskrift på vaniljekake. Noen som har den?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 15:12   #12
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=Vaniljekake

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 15:12   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 17:18   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.440
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Vaniljekaken som du finner ved å søke her inne? Jeg får alltid mye komplimenter for den. Du kan strø sukker og kanel på toppen, legge epler hvis du vil (men de må jo skrelles så da utgår det kanskje?) eller en hvilken som helst glasur. Den kan med fordel lages dagen i forveien. Jeg synes den er best da og servert kald (og mange påfølgende dager). Supersaftig (den har en liter vaniljesaus i seg...). Den er ikke spesielt fjong utseendemessig, men smaken veier definitivt opp for det

Skulle til å foreslå den. Veldig god!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 17:20   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Oppskriften var uhyre enkel, ja. Og ingen glasur er involvert. Den faller sikkert i smak hos ungdommer. Selv ser jeg for meg at den er litt vel søt, og jeg er skeptisk til sausen, er det vanillin eller ekte vanilje i den? Tror ikke ungdommen bryr seg, akkurat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 17:57   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Oppskriften var uhyre enkel, ja. Og ingen glasur er involvert. Den faller sikkert i smak hos ungdommer. Selv ser jeg for meg at den er litt vel søt, og jeg er skeptisk til sausen, er det vanillin eller ekte vanilje i den? Tror ikke ungdommen bryr seg, akkurat.

Jeg bruker Piano vaniljesausen og synes ikke den blir på noe vis oversøt. Jeg liker dog den sausen.

Nei, ungdommen bryr seg nok ikke okke som Har hatt den med til ungdommer på samlinger og den forsvinner som dugg for solen. Bruker perlesukker om jeg har så ser den ørlite mer spennende ut enn med vanlig sukker.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 18:31   #17
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.813
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Jeg har oppskrift på en kefir-sjokoladekake som er veldig enkel og god. Det er bare å blande sammen kulturmelk, mel, sukker, bakepulver, kanel, smør, kakao og vaniljesukker og steke i langpanne. Når kaken er ferdig prikkes den med gaffel og en glasur laget av smør, kaffe, kakao og melis has over. Glasuren trekker ned i kaka og gjør den skikkelig saftig.

Den er eggfri som er et pluss, og jeg har ennå ikke møtt på noen som ikke liker den.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 19:10   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Takk for tips, men jeg er helt vrak for tiden og orker ikke tanken på å så mye som å smelle sammen en glasur engang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 17:21   #19
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jeg har oppskrift på en kefir-sjokoladekake som er veldig enkel og god. Det er bare å blande sammen kulturmelk, mel, sukker, bakepulver, kanel, smør, kakao og vaniljesukker og steke i langpanne. Når kaken er ferdig prikkes den med gaffel og en glasur laget av smør, kaffe, kakao og melis has over. Glasuren trekker ned i kaka og gjør den skikkelig saftig.

Den er eggfri som er et pluss, og jeg har ennå ikke møtt på noen som ikke liker den.

Jeg vil gjerne ha oppskrift på denne kaka.

Ellers er jeg enig i at vaniljekake er det som trådstarter trenger. Veldig god og veldig lettvint.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 19:22   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.355
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens enkleste (og en god) kake i langpanne

Edit: Nå kom jeg på at det er denne jeg har laget, uten kulturmelk og med egg. Nydelig!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no