Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan blir juleferien i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-20, 11:20   #41
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Vet ikke. Planen var å feire julaften sammen med svigerinnefamilie hos svigers, med overnatting og overdådig frokostbord dagen etter. Men da blir vi i tilfelle 12 personer.

Jeg tror vi må droppe overnattingen, og dersom reglene ikke endres, så kommer vi til å trekke oss fra den felles julefeiringen. Den andre familien har mindre barn og trenger gjerne ekstra voksne rundt seg i større grad enn oss. Normalt sett har vi reist rundt på ulike juleselskap, men dette utgår nok også i år.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 11:21   #42
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Selve julen blir mye det samme.

Både julaften og førstedag hos oss, den første med min mor og samboer og den andre med mine svigerforeldre. Da er vi seks stykker hver dag og det er til og med innafor med dagens regler.

Store familiebesøk på lillejulaften og tredjedag går nok ut. Vi får se.

Vi pleier å ha gjester på nyttårsaften. Den størrelsen er nok innafor også nå, men de som pleier å komme er i helsevesenet og jeg vet ikke hva de kommer til å foretrekke. Dersom de ikke kommer tror jeg at vi bare tar en rolig kveld. Om ungdommene kommer til å ønske å være sammen med noen vet jeg ikke.

Den største forskjellen blir at det ikke blir noen selskaper i førjulstiden. Det kjenner jeg litt på.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 11:33   #43
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Julaften håper jeg at vi kan få min far hit fra sykehjemmet uten at han må i karantene etterpå. Vi blir seks stykker til sammen, og jeg har tenkt at yngstemann skal la være å gå på skolen mandag og tirsdag i juleuken, sånn at vi har tatt de forholdsreglene vi kan. Ellers skal jeg i et mini-julebesøk til min tante 2. juledag, og nyttårsaften blir det bare kjæresten min og jeg, muligens med min eldste til middag. Ikke veldig annerledes enn ellers, men den tradisjonelle julelunsjen med bobler og skravling med gamle stallgjengen utgår, og det er jo kjipt, men kan tas igjen.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 12:16   #44
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Helt som vanlig. Vi skal være sammen med svigerfar og mannens søster sin familie hos oss. Da blir vi 8 stk. Og mer familie har vi ikke i denne landsdelen.
Den eneste forskjellen er at sønn1 jobber til 14, det har han jo aldri prøvd før.
I ferien skal vi også gjøre som vanlig. Være hjemme. Vi har jo som sagt ikke flere familiemedlemmer. Ingen gamle tanter eller søskenbarn. Finnes ikke.

Mest spent på om min mor får/kan/bør ta turen oppover om 1,5 uke på førjulstur.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 13:17   #45
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Vi skal ha julegrøt nå søndag. Har alltid det første søndag i advent, men i år blir det kun med mannens datter med familie. De er 4. Pluss svigermor. Da blir vi 9.
Julaften er det verre med. I år blir vi egentlig 13 eller 14 men må nok justere.
Lurer på hvordan vi skal gjøre det. Svigermor må enten være hos oss eller hos mannens søsken men de har aldri laget julaften før. Alle høytider feires alltid hos oss.
Kanskje på tide at de må fikse når man snart er 60.

Svigerfar er fast på sykehjem nå. Usikker på om det er lurt å ta han hjem for han blir innimellom veldig vanskelig og sint. Han er dement, har alzheimer og har fått et fryktelig sinne og sterk vilje. Har bedt mannen sjekke med avdelingen om hvordan det er med å ta han ut i julen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 13:24   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Alle de tre ungene og meg. Og sikkert kjæresten til han eldste, en god del.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 13:35   #47
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Det blir oss fire. Svigermor kunne ha kommet, men tar ikke sjansen. Så har vi leid hytte for romjul/nyttår på fjellet.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 14:27   #48
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Mamma og pappa kommer forhåpentligvis over fjellet et par dager, men ellers blir det oss fire som vanlig.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no