Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan blir juleferien i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-20, 18:51   #21
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Vi pleier å reise til mine foreldre, og det håper vi at vi får gjort dette året også.
Vi blir 5+2.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:52   #22
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Slik det er nå, så blir det meg, mannen og eldste, og mine svigerforeldre på julaften. Yngstemann er i forsvaret, og fikk ikke fri. Det skal bli rart...

Resten av juleuka blir vel noe amputert. 2-3 storselskap utgår av flere grunner. Deriblant smittevern. Mel vi skal kose oss hjemme vi!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 19:19   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Julaften blir som vanlig. Normalt sett har vi jevnt med besøk i jula. Det er alltid medlemmer i samme familie - men er det innafor å ha fire ulike familier på besøk på fire ulike dager.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 19:47   #24
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Den største forskjellen er at svigers ikke kommer til Oslo. Men svigerfar begynte å bli for skral til det uansett. Ellers blir det vanlig Oslo-versjon av jula, der moren min kommer til oss til middag.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 19:56   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Selve julaften blir omtrent som vanlig. Min mor med kjæreste og svigermor spiser julemiddag her hos oss.

Vi pleier ofte å reise bort i jula; gjerne på en leid hytte, for å slippe unna å farte fra hus til hus på julebesøk. I år er det jo ikke lov til å treffe så mange, så det trenger vi ikke å tenkte på. Ikke har vi fått tilslag på noen av de billige hyttene vi har lånt tidligere heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 19:59   #26
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Tenker vi blir 3, 5, 7 eller 9. Trolig enten 5 eller 9.
Hvis de tre eldste (og kjæreste til eldste) drar til deres far på Vestlandet blir det oss tre og ev mine foreldre. Hvis de ikke drar er enten eldste og kjæreste her eller hos hans foreldre.
Vi er iallefall innafor med dagens anbefalinger. Det bor 5 i huset til vanlig, og da 2 eller 4 gjester.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 20:05   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Vi har leid en leilighet på fjellet, bare oss fire, og håper vi får dratt dit. Det er bare fire-fem dager. Resten av ferien har vi ingen andre planer enn å være hjemme.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 20:12   #28
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Det blir første jul uten moren min, så jeg gruer meg egentlig såpass at jeg aller helst skulle dratt langt av gårde, men det er jo ikke akkurat alternativet i år.

Forhåpentligvis kan vi feire med svigermor og svigerinnefamilie, da blir vi 8 eller 9 avhengig av hvor ene tantebarnet feirer jul. Alle vi fire vil nok helst feire et annet sted fordi det da kanskje blir litt lettere med hun som mangler, men vi skal nok få det fint uansett. Store familieselskap pleier vi ikke å ha, men selv middag hos svigermor med alle blir for mange, så det får vi droppe i år. Ellers pleier vi å være mest hjemme i romjulen, så det blir ikke så annerledes. Vi skal jobbe litt, minste skal noen dager på SFO. Nyttårsaften er vi alltid aleine, så den blir som den pleier. Vi trives med det, altså.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 20:15   #29
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Vi pleier å holde et stort juleselskap og dra i et annet stort juleselskap, og begge de to utgår selvfølgelig. Det er mulig det blir bare oss både julaften og i romjula. Vi har togbilletter til Bergen for å besøke svigers til nyttår, som vi alltid pleier, men det gjør vi bare om vi synes det virker forsvarlig og om retningslinjene tillater det.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 20:16   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Slik det ser ut nå kommer trolig svigermor på førjulsbesøk om et par uker, innenlands, kommuner med lavt smittepress, kjører bil, treffer få.

Selve julaften bare oss fem som bor her, det var planen pre-korona uansett.
Første juledag fyller minste 5 år og med mindre det er strammet inn kommer vi til å feire sammen med mine foreldre og min bror med kone og to barn, da har vi 6 gjester og er 11 i hus, det er disse vi har truffet privat siden mars, så det anser vi som innenfor.

De samme 11 er så invitert til middag hos mine foreldre (vel, 9 gjester og de 2 som bor der) andre juledag, og nyttårsaften. Resten av romjula er vi nok bare hjemme og slapper av tenker jeg. Selve kvelden på nyttårsaften vet jeg ikke, ikke utenkelig at vi fem sitter hjemme, ikke det jeg har mest lyst til, men det blir vel fort sånn grunnet at vi ellers blir for mange på de alternativene vi kunne hatt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 20:26   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Vi kommer nok til å være hos svigers på julaften slik vi pleier, men mulig vi reiser hjem på kvelden. Veldig usikker på om vi kommer til å reise på de andre julebesøkene vi pleier. Da blir det jo etterhvert veldig mange nærkontakter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 20:30   #32
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Det rareste blir nok nyttårsaften for vår del. I minst 20 år har vi feiret med et søskenbarn av meg ca 2 timer herfra, med alt fra 10 til 20 andre. Noen få år vi ikke har vært der, grunnet jobb på meg og et barnedåp. Vi hadde bestemt oss for å droppe før de ga beskjed om at det ikke blir noe av.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 20:54   #33
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Forskjellen blir nok at vi ikke skal i familieselskap i romjulen. Selve julaften håper jeg at blir som vanlig med foreldrene mine og broren min på besøk hos oss.

Mannen har fri i romjulen i år, så tenker vi skal ha noen fine dager sammen som familie.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 21:02   #34
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.749
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Vi skal legge puslespillet slik at vi følger anbefalingene på max fem gjester på julaften. Ev andre sammenkomster tas nok mer på sparket, men rådene fra myndighetene kommer til å bli fulgt. Tenker det blir en koselig julefeiring uansett.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 21:18   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Det blir som vanlig. Vi er liten familie. Julaften feires med min mor og hennes mann. Da er vi 5. De bor her i byen.
Nyttårsaften feires normalt med tre andre vennefamilier. Antar det utgår i år. Vi lurer på å være med en vennefamilie på tre. Vi får se.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 09:31   #36
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Her blir det også som normalt. På julaften blir vi oss fire pluss min mor. Samme på nyttårsaften. Slik er det hvert år. 1.juledag er vi med en vennefamilie, og det er dem vi er med resten av året, så regner med det blir som normalt. Om vi går på kino, er usikkert, men julerestemiddag her hos oss blir det garantert.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 09:49   #37
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Alt blir annerledes i år. Vi er vanligvis mange samlet, arrangerer store selskap og møter alle våre. På julaften blir vi bare hjemme med alle fire barna, julegrøt med vår nærmeste vennefamilie på formiddagen. Forhåpentligvis besøk av svigerforeldre i løpet av romjulen. Nyttårsaften vet vi ikke ennå.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 10:04   #38
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.664
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Julaften er planen at vi skal til mamma, da blir vi 6 stk og det er innafor i Oslo. Mulig det kommer et familiemedlem til, men det er uavklart pr. idag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 10:06   #39
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.274
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Julaften blir som vanlig. Vi blir 6 stykker.
Ellers pleier vi å gå i juleselskap lille julaften, 1. og 2. juledag, men disse utgår. Vi pleier også å arrangere et juletreff den 30, men i år blir det digitalt.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-20, 10:11   #40
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.497
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år?

Vi skal ha julegrøt hos meg 18.desember, da blir vi 11. Litt usikker enda hvordan jeg gjør det med plassering. Mulig jeg dekker på til noen på spisestuebordet, også får resten sitte i sofaen og stoler der.

Julaften blir vi 9 hos broren min. Ungene mine er hos pappaen i jula etter planen.
1.juledag blir vi de samme 9 enten hos foreldrene mine eller hos meg.

Nyttårsaften regner jeg med at jeg og ungene drar til foreldrene mine.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no