Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-20, 22:00   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Trenger tips til ønskelister jeg har fått.

En student ønsker seg hudpleie til sensitiv og oljete hud. Anbefalinger? Er litt old school og tenker apotek og La Roche-Posay med en gang, men kan klart være minst like bra og mer snasne ting der ute? Hvis det er et fint gavesett med litt ekstra verdi er det flott, men kan også kjøpe løse produkter.

Et barn ønsker seg «putespray». Tipper det er godlukt til puta, kanskje med fin godnattduft, men aner ikke hvem som har sånt. De gamle i den familien er ikke veldig for sterke parfymeprodukter, men mulig det finnes noe snilt som barnet vil like?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 22:08   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Kan Body Shop ha noe til barnet?

Biotherm pleier å ha fine gavesett.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 18-11-20 kl 23:02.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 22:24   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Eller Rituals kanskje?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 22:46   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Jeg har en gang kjøpt en "putespray" og det merket selges på Home & Cottage. Er ganske sikker på at det er av merket Durance.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 22:53   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Fancy til ung uren hud er Shisheido Purenessserien, men jeg vet ikke hvor lett den er å få tak i nå.

Det er sikkert flere andre store merker som har serier for ung hud.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-20, 23:45   #6
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Dermalogica har ihvertfall gode produkter til ung og uren hud. De har gjerne starter kit med små flasker så man kan teste ut.

Putespray har jeg aldri hørt om

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 08:15   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Putespray får du ofte i yogasjapper også. Vil tro at de lukter mindre invaderende enn f.eks. Rituals.

Støtter forslaget om Dermalogica til ung hud.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 08:39   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Tilbud nå på Dermalogica på farmasiet.no.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 10:19   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Herlig! Takk!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 10:39   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Ole Henriksen har serie til ung hud, finnes som et lite kit.
https://www.blush.no/product/951921/...E&gclsrc=aw.ds

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 13:29   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Putespray? Hver dag lærer jeg noe nytt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 15:37   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Den jeg hadde luktet lavendel og het tekstilspray. Jeg brukte den på gardinene på det ene badet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 22:34   #13
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Til barnet, en flaske eterisk olje med Lavendel? Dryppe en dråpe på puten. Evt blande med vann og spraye på.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-20, 23:14   #14
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Halvor Bakke har en putespray med lavendel som lukter nydelig! Selges hos Bohus og black design eller hva det heter nå. Sikkert flere steder også.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 00:38   #15
Bonzai
Aktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 295
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

https://no.loccitane.com/relaxing-pi...BoCPdoQAvD_BwE

https://www.rituals.com/no-no/the-ri...E&gclsrc=aw.ds

https://www.blivakker.no/product/314...xoCL1sQAvD_BwE

Har den fra Rituals selv.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 00:45   #16
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Her er den fra Duranse som jeg har hatt: https://www.blivakker.no/product/304...hoCo88QAvD_BwE

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 01:05   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips julegave, sensitiv og oljete hud - og tips til «putespray»(?)

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Trenger tips til ønskelister jeg har fått.

En student ønsker seg hudpleie til sensitiv og oljete hud. Anbefalinger? Er litt old school og tenker apotek og La Roche-Posay med en gang, men kan klart være minst like bra og mer snasne ting der ute? Hvis det er et fint gavesett med litt ekstra verdi er det flott, men kan også kjøpe løse produkter.

Et barn ønsker seg «putespray». Tipper det er godlukt til puta, kanskje med fin godnattduft, men aner ikke hvem som har sånt. De gamle i den familien er ikke veldig for sterke parfymeprodukter, men mulig det finnes noe snilt som barnet vil like?

Uten tvil Lush. Jeg er av dem som trodde dette var en dille-butikk for barn/ungdom, men jeg er nå fullstendig tilhenger. Jeg er en som alltid reagerer på diverse produkter, det være seg shampoo, hudpleie, bodylotion - alt. Hos Lush kan jeg nesten bruke det meste! Og ikke nok med det - produktene funker også. Jeg har f.eks. rosacea, og har slitt ekstremt med å finne hudpleie som funker (ikke engang LRP sin egen serie for rosacea). Det hjelper heller ikke at jeg ikke tåler medisinene som finnes på markedet for nettopp dette. Men hos Lush har jeg altså funnet produkter som roer ned huden, og nå kan jeg faktisk ta på nesen min uten at det er vondt

Hvis du har en Lush butikk i nærheten, så ville jeg gått dit for råd. De er superflinke og prakker ikke på deg produkter. Sender heller med deg en prøve. For sensitiv hud kan jeg trygt anbefale dagkremen Celestial og rens Aqua Marina.

De har også spray med ferske frukter og eteriske oljer du kan bruke på puten (eller body spray eller hva du egentlig vil bruke den til). Jeg kan absolutt anbefale Avocado co-wash. Eldste bruker Twilight på rommet før hun skal sove. Jeg vet også L'Occitane har slike sprayer.

... og nei, jeg er ikke sponset ass

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo

Sist redigert av IzziCreo : 20-11-20 kl 01:11.
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no