Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Miljøvennlige gaveesker?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-20, 11:29   #1
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Miljøvennlige gaveesker?

Finnes det noe sånt som miljøvennlige gaveesker/-bokser?

Jeg skal gi bort noen sånne tøyposer til å handle frukt/grønt i, men synes det ser så stusselig ut å bare hive et papir rundt dem, så jeg skulle gjerne hatt en liten eske. Problemet er at alt jeg finner av gaveesker er fulle av maling og glitter, så da kan de så vidt jeg skjønner ikke resirkuleres, og da blir liksom litt av poenget med å gi bort miljøposer borte. Jeg mener jeg har sett noen i gråpapir en gang i tiden, men selvsagt ikke nå når jeg trenger dem.

Har noen sett noe sånt i butikk, eller har dere evt. andre forslag til hvordan disse kan pakkes pent inn?

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 11:35   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miljøvennlige gaveesker?

Panduro har diverse bokser og esker uten farge/maling/glitter og stas.

Søstrene Grene kunne være truende til å ha det, men det må du ikke ta som bekreftet info fra meg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 11:45   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Miljøvennlige gaveesker?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Finnes det noe sånt som miljøvennlige gaveesker/-bokser?

Jeg skal gi bort noen sånne tøyposer til å handle frukt/grønt i, men synes det ser så stusselig ut å bare hive et papir rundt dem, så jeg skulle gjerne hatt en liten eske. Problemet er at alt jeg finner av gaveesker er fulle av maling og glitter, så da kan de så vidt jeg skjønner ikke resirkuleres, og da blir liksom litt av poenget med å gi bort miljøposer borte. Jeg mener jeg har sett noen i gråpapir en gang i tiden, men selvsagt ikke nå når jeg trenger dem.

Har noen sett noe sånt i butikk, eller har dere evt. andre forslag til hvordan disse kan pakkes pent inn?

Du kan pakke inn i avispapir/ukeblad (bruk noe du har er poenget) med fin sløyfe rundt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 11:49   #4
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Miljøvennlige gaveesker?

Lage en liten eske selv av papp du har liggende? Ganske enkelt å bare tegne opp en mal, klippe og lime/teipe sammen en eske (ikke at jeg har gjort det sjøl, men jenta mi pleier ofte å sysle med sånne ting) Blir ikke mer miljøvennlig enn det!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 17:35   #5
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Miljøvennlige gaveesker?

Jeg så bilde på Instagram for noen dager siden av ei som hadde brettet gavepose i litt stivt papir. Husker selvsagt ikke hvem, men hvis du googler på brette gavepose eller noe lignende dukker det sikkert opp en haug.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 17:40   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miljøvennlige gaveesker?

Pakk det inn i en tom eske av noe slag, og ha julepapir/gråpapir rundt?
F.eks. eske fra kjøkkenskapet; ris, pasta, surkål, melkekartong, osv. eller skoeske, eller andre ting du har handlet.

Har alltid brukt det trikset til å lage luregaver. Kjempestor pakke kan inneholde "bare" en liten ting.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 19:03   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miljøvennlige gaveesker?

Panduro har enkle hvite esker.
https://panduro.com/nb-no/products/o...er/papp-601010

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 00:35   #8
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Miljøvennlige gaveesker?

Takk for tips, alle!

Tok en liten butikkunde i dag, og fant faktisk både litt stive gaveposer i gråpapir hos Søstrene Grene og esker til å brette selv på TGR, så nå har jeg til opptil flere gaver.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no