Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva ble din strømregning i november?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-22, 10:26   #221
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Det viktigste er at du ikke godtar alle tilleggsproduktene, vil nå jeg si, som forsikringer og vintergaranti osv. De er bare å få vekk.
Velg lavest mulig månedlig fastpris og lavest mulig påslag.
Sjekk om du får mer gunstig avtale gjennom LOS/LO/fagforening/Trumfpoeng osv.

Dersom du ikke har bundet deg til fastpris så må du ikke gjøre det nå. Dette gjelder oss for Østlandet ihvertfall. Her er det kjempedyrt å binde seg nå.
Det blir rimeligere priser til våren.

Jeg har hatt fastpris ut året og fikk heldigvis regning på kun 2085 nå for desember. Stort Puh.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 10:32   #222
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.593
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg er sur. Vi har en strømavtale med timespotpris og har tilpasset forbruket etter den aktuelle strømprisen i den appen strømselskapet har anbefalt. Da regninga kom, fikk vi antall forbrukte kwh ganget med 220 øre, flatt.

Har bytta strømselskap, igjen, og sendt klage. Dette kan da ikke være lov?

Vi får også en regning basert på en gjennomsnittspris men jeg forventer at det er utfra når vi har brukt strøm? For det et jo nøyaktig oversikt i appen over hva hver eneste time koster oss, men jeg har ikke dobbeltregne-sjekket det da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 10:33   #223
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Luftslottet, sånn som jeg har forstått spot så tar de dagssnittet hver dag og deler på antall dager i måneden?

Det er litt styr nå som vi har spot og med de høye prisene. Akkurat middagen lager jeg når vi kommer hjem men vi må ikke sette på oppvasken rett etter middag og vaskemaskinen samtidig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 10:35   #224
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.001
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi får også en regning basert på en gjennomsnittspris men jeg forventer at det er utfra når vi har brukt strøm? For det et jo nøyaktig oversikt i appen over hva hver eneste time koster oss, men jeg har ikke dobbeltregne-sjekket det da.

Jeg regnet over, og summen jeg fikk var antall timer ganget med 220, på krona. Det er på ingen måte gjennomsnittstakst for de tidspunktene vi forbrukte strøm på. Vi brukte jevnt over mest strøm de dagene og timene det var billigere, siden det var hjemmekontor og ferie.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 10:38   #225
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.001
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Luftslottet, sånn som jeg har forstått spot så tar de dagssnittet hver dag og deler på antall dager i måneden?

Det står timesspot i avtalen, ellers hadde jeg jo ikke giddet å følge med på tidspunkter på døgnet. Nå har jeg jo bare spart penger for strømselskapet, som fikk kjøpe billig strøm til oss den timen og selge den med et dyrt snitt tilbake.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 10:40   #226
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.593
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg regnet over, og summen jeg fikk var antall timer ganget med 220, på krona. Det er på ingen måte gjennomsnittstakst for de tidspunktene vi forbrukte strøm på. Vi brukte jevnt over mest strøm de dagene og timene det var billigere, siden det var hjemmekontor og ferie.

Da hadde jeg også blitt sur, for vi bruker også bevisst mer strøm de dagene det er billigere(samler opp klesvask) og billigere tider (vasker klær og oppvaskmaskin og dusj) ja,k hjemmekontor lar oss gjøre det sånn. KLanskje jeg bør regne. Jeg har jo fasiten for november. For desember har jeg ikek regningen som viser hvilke summer de regner med, bare kommet sånn frem en sum totalt, så det kommer mer detaljer på fakturaen som er ventet trolig i løpet av uka.

Jeg kan smette opp et regneark og se litt på det, altså, g vet det ganges med en "gjnnomsnittspris" det er hvordan de kan ha kommet til den gjennomsnittsprisen jeg lurer på

For altså, om den er et vektet gjennomsnitt utfra når vi bruker strøm, for er den ikke det, hvorfor pokker sal vi bry oss med å tilpasse oss da? (Jopda, forå unngå at de må bygge ut mer nett for å klare å dekke effekttoppene, men virkelig, så aluristiske er vi ikek at vi tilpasser oss uten at det lønner seg (på kortere sikt enn "for da må de skru opp nettleia i fremtiden")

Ja SPARE strøm vil vi alltid spare på, men om vi ikke sparer på å endre NÅR vi bruker den, hvorfor kal vi gjøre det da?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 10:46   #227
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Strømregning for desember på fritidsleilighet på fjellet ble 5700. I fjor var den 1400.
Så: siden hjemmestrømmen blir subsidiert: så får vi lade masse batterier og ta med oss opp på fjellet da? Og så får vi fyre med ved, og kjøpe inn noen gassovner? Eller kanskje bruke pengene på å fly til syden i stedet, der er det jo billig strøm .. Jada. Alt blir bra ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 11-01-22 kl 11:07.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 10:47   #228
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.161
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Det er jo kontraktsbrudd, Luftslottet!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 11:18   #229
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.001
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo kontraktsbrudd, Luftslottet!

Ja, ikke sant?

Dette står i avtalen:

Sitat:

Pris
Timespotpris (områdepris) fra den nordiske kraftbørsen Nord Pool + gjeldende månedsgebyr, påslag pr kWt og offentlige avgifter. Prisene garanteres i 12 måneder fra kundeforholdets oppstart.

Påslaget er også regulert av avtalen og skal være lavt.

Er det jeg som er domm og misforstår her?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 11:20   #230
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.001
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Jeg har dustekrøllehår og er på ingen måte villig til å dusje på kvelden (= billig) i stedet for på morgenen, sånn at jeg ser ok ut og våkner, for at strømselskapet skal spare penger.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 11:33   #231
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.161
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Dette skriver bytt.no:

Sitat:

Timespot er i utgangspunktet en vanlig spotprisavtale men kostnaden baserer seg på hva spotprisen er fra time til time isteden for dag til dag eller siste 30 dager.

Timespotavtaler følger derfor elbørsen Nord Pool sin spotpris pr. time i det området du bor i. Denne prisen varierer derfor fra time til time i takt med tilbud og etterspørsel.

For timesmålte anlegg blir du derfor fakturert ut fra timesverdiene, men dersom du ikke har timesmålt anlegg kan strømleverandøren benytte netteiers typiske forbruksprofil (JIP) til avregning.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 11:39   #232
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.001
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Ja, da har jeg forstått det riktig. Da er det juks og fanteri på ferde. Vi har timebasert strømmåler, jeg har fulgt med i Elvia-appen.

Også jeg som nettopp var ferdig med å irritere meg over skurkaktige bompengefirmaer.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 11:51   #233
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Ja, da har jeg forstått det riktig. Da er det juks og fanteri på ferde. Vi har timebasert strømmåler, jeg har fulgt med i Elvia-appen.

Også jeg som nettopp var ferdig med å irritere meg over skurkaktige bompengefirmaer.

Da tar du denne kampe også!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 12:00   #234
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.001
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Da tar du denne kampe også!

Det føltes jo bra å knuse det dumme bompengefirmaet og deres inkassofirma i forliksrådet, de fikk attpåtil et straffegebyr etterpå for å være bedritne, så de tapte rundt 20 000 på oss + advokatsalær og intern arbeidstid, men så tok det mange timer med irritasjon og brevskriving fra denne kanten også.

Tror det er lurt at det er en del ting jeg ikke følger med på.
Særlig for selvbildet, jeg trodde ikke at jeg var en kranglefant. Men så blir jeg bare så av kyniske firmaer som tenker det er greit å utnytte folk.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 12:59   #235
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi får også en regning basert på en gjennomsnittspris men jeg forventer at det er utfra når vi har brukt strøm? For det et jo nøyaktig oversikt i appen over hva hver eneste time koster oss, men jeg har ikke dobbeltregne-sjekket det da.

Jeg har også fått forbruk ganget med et tall.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 13:03   #236
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.593
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg har også fått forbruk ganget med et tall.

et vil de vel alltid bli, spørsmålet er hvordan de har regnet ut det tallet, om det er vektet utfra når en brukte strøm eller ei

Jeg vil helst ikke ha en faktura som har en linje for hver time i hvert døgn hele mnd, men at de kan plotte det inn i en modell, forbruk pr time pr døgn og at det da kommer ut et vektet gjennomsnitt

Jeg klarer ikke finne de detaljene for november i wattn appen, da må jeg inn på nettsiden for å finne historiske detaljer, og de er latså registrert på min mann så logg inn med ditt telefonnr medfører at HAN får en sms me den kode, ikke jeg, og ettersom bar en av oss er på hjemmekontor i dag så tar jeg DET en annen gang. Har ikke tid til å regne påvdet nå uansett, men hadde vært kjekt å se om jeg FANT det da slik jeg tror jeg gjør.

JEg har vært litt naiv og antatt at den summen de kom med der ER et vektet gjennomsnitt da. Det skal det jo være, og ejg har vel ikke samme selsakp som Luftslottet, så ejg håper det er et

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 13:20   #237
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.757
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Du er en superhelt, Luftslottet!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 14:20   #238
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.497
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Takket være de siste innleggene her, kom jeg til å se med kritisk blikk på strømregninga som kom idag. Èn samlepris for hele jævla måneden, pluss 320 kr benevnt Korrigering November - og 25% mva på hele greia i tillegg.
Avventer og ser om de sender melding om feilfakturering, for dette er feil.

Nettleia er lavere enn de to forrige månedene, den kom fra kraftforsyninga nettopp.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 16:00   #239
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.840
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Men er dere sikre på at den samlesummen ikke er et vektet snitt? For min kWh-pris var ikke den samme som er nevnt av andre her, og jeg tror vi bor i samme prisområde. Den totale snittprisen (uvektet) for østlandet var rundt 177 et sted, og det er logisk at de fleste får et snitt noe over dette siden det er få som klarer å flytte de vesentlige delene av forbruket sitt over på natt. Det ville blitt en fryktelig lang faktura hvis man skulle fått minuttpris-linjene for en hel måned.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 16:06   #240
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.413
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

177 er snittprisen uten mva, 221 er snittprisen inkl mva.

Her er oversikten over de forskjellige satsene for desember
https://www.nve.no/reguleringsmyndig...esember-klare/

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no