Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Mobilt bredbånd? Kontra vanlig?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-11, 11:48   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mobilt bredbånd? Kontra vanlig?

Jeg sliter med å finne ut av internett-løsning. Nå har jeg ingenting, bare låner av og til her og der... og har innsett at jeg MÅ ha nett hjemme. Men i disse tider må jeg også tenke pris.... samtidig som det skal fungere til nettbank, litt film/youtube osv. Rimelig men funkbart altså.
Har kikket på Telenor, ICE ( får opp "god dekning") og Onecall. Har forøvrig Onecal til mob nå, og det ser ut til å fungere utmerket, så noe fast-telefon trenger jeg ikke.
Kan mobilt bredbånd fungere i det daglige? sa slipper jeg iallefall linjeleige..? Elller skal jeg går for vanlig bredbånd? Telenor har ulike "tilbud" nå, der dem dyreste ( rundt 400kr mnd, høres likevel litt mye ut i mine ører..)) muligens ikke kommer så dyrt ut likevel om man ser på totalkostnaden i løpet av et år.. ?
Nå er vist tiden for gratis-lånt-nett i dag utløpt...

Noen som kan hjelpe meg i jungelen?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 12:23   #2
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.464
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobilt bredbånd? kontra vanlig..?

Jeg ville ikke anbefalt mobilt bredbånd. De kan ikke måle seg med fast bredbånd,verken i hastighet eller pris. Jeg hadde mobilt bredbånd fra Ice tidligere,men det var den "dingsen" man kun kunne bruke på èn maskin,og det var tregt og dyrt. Sjekk www.bredbandsguiden.no for info om hva du kan få hos deg.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 13:18   #3
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobilt bredbånd? kontra vanlig..?

Mobilt bredbånd er greit nok, og med et abonnement som gir gratis bruk kveld / helg så blir det ikke så dyrt (hvis du holder deg til gratistiden). Hastigheten er variabel, da den avhenger av mobildekningen i området. Har du grei dekning funker det til det meste, men ikke noe å laste ned film osv på. Fordelen er at du kan ha nettet med deg. Fordelen med trådløst bredbånd er at flere kan være på nett samtidig og at hastigheten er stabil og bra.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 14:44   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilt bredbånd? Kontra vanlig?

Vi hadde ICE en gang for lenge siden, fordi vi bodde et sted hvor sentralen var sprengt så vi ikke kunne ha vanlig bredbånd. Det var triste greier, det tok flere minutter bare å åpne en nettside. Men det kan jo hende det har bedret seg nå, dette er noen år siden.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 15:30   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobilt bredbånd? Kontra vanlig?

Husk at det er en ganske begrenset datamengde som er med i disse. Gjerne er det vel 5-6 GB før hastigheten settes ned til det omtrent ubrukelige. Hvilken hastighet man i praksis får vil variere en god del.

Youtube kan raskt bli et problem selv i laveste oppløsning ofte. Skal man laste ned film/tv bruker man opp datakvoten veldig raskt, samtidig som det vil ta lang tid.

Bør man et sted det er 4G-dekning kan man få god ytelse, og det er 30 GB i datakvote. Men det koster mer også...

Selv om man får linjeleie blir det vel ikke så stor praktisk forskjell i prisen. Er du også helt alene om å bruke bredbåndsforbindelsen?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:45   #6
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mobilt bredbånd? Kontra vanlig?

Beklager treigt svar...som sagt uten nett...og må låne.
Ja, det er bare meg som skal bruke det. Skal jeg droppe mobilt da, og gå for telenor rett og slett?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 00:14   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobilt bredbånd? Kontra vanlig?

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Beklager treigt svar...som sagt uten nett...og må låne.
Ja, det er bare meg som skal bruke det. Skal jeg droppe mobilt da, og gå for telenor rett og slett?

Ingen alternativer til Telenor? Er f.eks. NGT noe dyrere?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 12:54   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mobilt bredbånd? Kontra vanlig?

Aner ikke, prøver å finne ut av det...

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no