Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sunne og gode knekkebrød

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-08, 21:03   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sunne og gode knekkebrød

3,5 dl grovt rugmel
3,5 dl havregryn, lettkokte
1,5 dl sesamfrø
2,0 dl solsikkekjerner
0,5 dl linfrø
1,0 dl havrekli
1 ts salt
7 dl vann
1 kjøttbuljongterning, løses opp i noe av vannet

Alt blandes sammen og smøres ut på to bakeplater med bakepapir med slikkepott. Strø på ekstra sesamfrø oppå hvis du liker det.

Stekes i varmluft, 190 grader. Stek først i 10 minutter, ta ut og del opp i passende biter med pizzaskjærer. Sett platene inn i ovnene igjen, stek videre i 25-30 minutter. Sjekk om de har blitt harde, ta så eventuelt av kanten for å steke midten videre litt. Oppbevares i tett boks.

Disse er helt idiotsikre, og kjempegode!!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 21:11   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

hm- disse må prøves
tusen takk for oppskrift

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 23:22   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Bare hyggelig. Nå har vi spist knekkebrød, de ble godt mottatt. Pass på å få stekt de lenge nok. Jeg måtte steke midten i hvertfall 50 minutter til sammen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 09:43   #4
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Nesten lik min oppskrift jo. Jeg har ikke buljong i da.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 11:45   #5
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Nei, jeg lurte litt på den buljongen....-så du mener jeg kan droppe den ??

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 12:21   #6
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Nei, jeg lurte litt på den buljongen....-så du mener jeg kan droppe den ??

Jeg har bittelitt salt i når jeg husker det, men som regel lager jeg uten.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 12:40   #7
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Nei, jeg lurte litt på den buljongen....-så du mener jeg kan droppe den ??

Jeg prøver å passe på salt og transfettinnholdet i det jeg lager. Får i meg nok av det skvipet i all den dritthastematen som konsumeres i løpet av eksamensperioden.
Lager knekkebrød uten buljong, og det går strålende.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 12:17   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Drar fram denne tråden igjen jeg. Disse knekkebrødene er jo så sykt gode (mine er litt modifisert, men dog) men så lurer jeg på da: De må vel inneholde masse kalorier? Noen som vet?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 14:38   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Drar fram denne tråden igjen jeg. Disse knekkebrødene er jo så sykt gode (mine er litt modifisert, men dog) men så lurer jeg på da: De må vel inneholde masse kalorier? Noen som vet?

Vil gjerne prøve modifisert oppskrift.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 15:14   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vil gjerne prøve modifisert oppskrift.

Ikke store forskjellene altså. Jeg har sløyfa buljongen, tilsatte gresskarfrø og byttet ut litt av rugen med speltmel. Ingen big deal altså.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 15:18   #11
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Sånne knekkebrød er supergode. Her er min oppskrift. Superlett og kjempegodt!

GROVE KNEKKEBRØD
(ca 15 stk)
1 dl havregryn
1 dl linfrø
1 dl sesamfrø
1 dl solsikke frø
4 dl hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts salt
1 dl olje
ca 1 dl vann
Bland alt det tørre, tilsett olje og litt av vannet, til deigen er sammenhengende.
Elt den ut på bakepapir, til ca 2mm tykk, og legges så på en bakeplate. Skjær opp i passende biter, og stek ved 200 grader i 15-20 minutter.


cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 15:35   #12
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Dette må testast ut

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 16:15   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Sånne knekkebrød er supergode. Her er min oppskrift. Superlett og kjempegodt!

GROVE KNEKKEBRØD
(ca 15 stk)
1 dl havregryn
1 dl linfrø
1 dl sesamfrø
1 dl solsikke frø
4 dl hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts salt
1 dl olje
ca 1 dl vann
Bland alt det tørre, tilsett olje og litt av vannet, til deigen er sammenhengende.
Elt den ut på bakepapir, til ca 2mm tykk, og legges så på en bakeplate. Skjær opp i passende biter, og stek ved 200 grader i 15-20 minutter.


Disse ser veldig like ut som de jeg har laget, mmm!

Fine bilder, og fine tallerkner, sånne har vi også.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 22:45   #14
Jackie
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 6
Jackie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Viste ikke at det gikk an å bake knekkebrød selv jeg.... Skjemmes

Jackie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 22:53   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Jackie, her.

Viste ikke at det gikk an å bake knekkebrød selv jeg.... Skjemmes

Det visste ikke jeg heller før jeg fikk smake de hos tanten min. De er kjempegode!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 00:20   #16
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Vi laget de øverste i går, og de var kjempegode Skal prøve de andre når vi har fått spist opp

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 19:53   #17
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Ladning nr to er allerede bakt her. De er knallgode, og jeg har måtte dele villig vekk!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 11:20   #18
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Dette må eg jo prøve!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 19:43   #19
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Disse er i ovnen nå. Begynte friskt, oppdaget at jeg manglet blant annet havregryn og en del rug, så jeg fantaserte videre. Har laget de før, og er spent på hvordan dagens blir i forhold til originalen.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 19:46   #20
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og gode knekkebrød

Så herlig - jeg har ventet på oppskrift fra en kollega i noen dager nå, men hun glemmer det støtt, så det var jo veldig treffende at du startet denne tråden, kokos!

Må prøves!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no