Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Når kan små barn spise sushi?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-06, 13:00   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når kan små barn spise sushi?

Lille B er 2 år og veldig interessert i min sushi når jeg spiser det. Foreløpig har han bare fått veggisbiter fordi jeg har vært så usikker på om små mager tåler rå fisk? Eller rettere sagt; om de tåler det hvis fisken (gud forby) skulle være dårlig.

Noen som vet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 13:21   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Jeg har aldri greid å finne noen offisielle anbefalinger på det. Det KAN jo en sjelden gang være parasitter i sushi som gjør en skikkelig dårlig. Men jeg har nå i hvert fall tatt sjansen på å la begge mine smake fra de var litt over ett, på sushi fra steder jeg stoler på i utgangspunktet. Trollet på tre og et halvt stapper nå i seg voksenporsjoner med sashimi.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 15:36   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Her i huset har barna spist sushi fra før de fylte to år.
De elsker det og har aldri blitt dårlige.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 15:37   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Her i huset spiser ikke de voksne heller sushi.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 15:47   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

... på sushi fra steder jeg stoler på i utgangspunktet.

Ja, nå har jo de fleste sushistedene blitt testet, så nå vet jeg jo hvilke jeg kan stole på og ikke. Det er jo fint. Da skal han få prøve med fisk neste gang.

Det er ganske morsomt med små barn som ikke aner hva ting er og spør "Hva er det?" Og man svarer: "Tang", og de syns det er helt greit og naturlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 16:47   #6
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Eivind liker også sushi. Han liker i grunnen det meste, men har en forkjærlighet for fisk, skalldyr og hvitt kjøtt.

Er det verre med dårlig sushi enn dårlig fisk/skalldyr forøvrig?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 17:01   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Er det verre med dårlig sushi enn dårlig fisk/skalldyr forøvrig?

Nei, det er nok ikke verre. Men i og med at den ikke er varmebehandlet så er det jo litt større fare for parasitter osv. som dør ved varmebehandling.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 17:12   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Jeg har heller ikke funnet noen offisielle anbefalinger. Tror nok jeg hadde tatt sjansen om poden min var interessert.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 17:49   #9
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er ganske morsomt med små barn som ikke aner hva ting er og spør "Hva er det?" Og man svarer: "Tang", og de syns det er helt greit og naturlig.


__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 18:07   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

I Norge er det påbudt å fryse sushifisken. Det tar knekken på alle parasitter.

Og skulle den være fordervet sånn ellers så er jo rå, ubehandlet fisk et produkt der du virkelig kjenner det på smaken om den er det! Da er det verre med krydrede ting som gravlaks og sånt, som kan være fordervet uten at man helt merker det under all laken.

Angående fordøyelse så aner jeg ikke, men når det gjelder infeksjoner så tror jeg sushi er noe av det tryggeste du kan spise.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 19:08   #11
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Sushi har snuppa spist en god stund. Husker ikke når vi begynte. Som Polyanna sier så er jo sushifisken i Norge frøset før bruk så her er jeg ikke bekymret. I utlandet har det også gått bra foreløpig. Er ikke så store mengder hun har spist av gangen ennå.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 19:35   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I Norge er det påbudt å fryse sushifisken. Det tar knekken på alle parasitter.

Jeg vet det er påbudt, men jeg stoler ikke helt på at det skjer. Men jeg har et par sushisteder jeg er godt fornøyd med og som jeg egentlig stoler på så det blir jo sikkert gjort.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og skulle den være fordervet sånn ellers så er jo rå, ubehandlet fisk et produkt der du virkelig kjenner det på smaken om den er det! Da er det verre med krydrede ting som gravlaks og sånt, som kan være fordervet uten at man helt merker det under all laken.

Det har du jo veldig rett i.

Heretter skal han få gofle sushi så mye han vil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 21:16   #13
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Her i huset har barna spist sushi fra før de fylte to år.
De elsker det og har aldri blitt dårlige.

Her i huset også. Hun digger det! Spidder makiene med pinnene og stapper dem inn! På de vanlige bitene tar hun hele fiskestykket først, og risklumpen etterpå. Fin stil, og hele veien lager hun fornøyde nam-nam-lyder. På sushirestaurantene blir synes de alltid det er fornøyelig å se henne spise.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 00:58   #14
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

En venninne anbefalte meg å IKKE lære ungene å like sushi. Klok av skade. Hun har nemlig fire gutter (!) hvor halvparten nå er tenåringer og som spiser hennne ut av huset. Den koselige lørdagssushien koster dem en liten formue hver uke, og verre og verre blir det

Så jeg klager egentlig IKKE over at storersøster ikke lenger liker sushi (hun likte det da hun var yngre).

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 07:45   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Jeg hadde liksom tenkt på sushi som nei-mat for små mager, og vi har bare spist det når vi har barnefri, men vi elsker jo sushi.

Snuppa er overhodet ikke kresen i matveien, så kanskje er det på tide å introdusere dette. Ris er omtrent sidestilt med sjokolade for hennes del, så hun kommer uansett ikke til å gå sulten fra bordet.


Så et helt annet spørsmål:
Hvordan vet man hvilke steder som er godkjent etter besøk av mattilsynet? Det vi leser om i avisene er jo bare de som ikke ble godkjent.

Saksopplysning; vi bestiller som regel sushi fra Sushi huset på Carl Berner. (Til flisespikkerne: jeg vet at sushihuset skrives i ett ord, men det er stedet i seg selv som skriver det med to.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 07:58   #16
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Her i huset spiser ikke de voksne heller sushi.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 09:07   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Så et helt annet spørsmål:
Hvordan vet man hvilke steder som er godkjent etter besøk av mattilsynet? Det vi leser om i avisene er jo bare de som ikke ble godkjent.

Neida, nå er det lagt ut en fullstendig liste over alle som ble sjekket og om de fikk godkjent, sånn passe eller ikke godkjent. Skal finne den igjen, bare vent litt.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Saksopplysning; vi bestiller som regel sushi fra Sushi huset på Carl Berner. (Til flisespikkerne: jeg vet at sushihuset skrives i ett ord, men det er stedet i seg selv som skriver det med to.)

Det gjør jeg og. De ble testet i Aftenposten for litt siden, fikk godkjent på bakterier og slikt, skal se om jeg finner igjen den testen også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 09:18   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Her er lista som Østlandsendingen presenterte:
Følgende vurderes som tilfredstillende:

  • 3 Brødre Øvre Slottsgate 14
  • Akerrestaurantene (D/S Louise) Stranden 03
  • Albertine Restaurant Hallings gate 03
  • Ali Baba AS Tøyengata 02
  • Arakataka Mariboes gate 07
  • Avanos Tyrkisk restaurant Helgesens gate 14
  • Bangkok Thai Restaurant Grønlandsleiret 27-29
  • Barolo Cafe & bar Haakon VII`s gate 10
  • Beach Club Bryggetorget 14
  • Big Horn Steak House Fjordalleen 02
  • Bistro Brocante Thorvald Meyers gate 40
  • Brasserie Blanche Maneo Josefines gate 03
  • Brasseriet A Touch og France Øvre Slottsgate 16
  • Cafe Christiania Nedre Vollgate 19
  • Cafe Kontoret Guliana Grønlandsleiret 46
  • Cafe Sara Hausmanns gate 29
  • Cafe Sorgenfri Bryggetorget 04
  • Cafe Stolen Helgesens gate 32
  • Champagneria Frognerveien 02
  • Ciao Ciao Trattatori AS Fredensborgveien 24
  • Coco Chalet Øvre Slottsgate 8
  • Curries Tøyengata 12 (Grønland Basar)
  • Dattera Bar og Cafe Grønland 10
  • Deja Vu Cafebar Frognerveien 58
  • Den Røde Mølle Brugata 09
  • Djengis Khan Torggata 11
  • Dolly Dimples Kirkeveien 64
  • Druen Mat og Vinstue Stranden 01
  • Dus Cafe og Bar Akersgata 35
  • Elmers Pub & Biljard Hammerfestgata 02
  • Engebret Cafe Bankplassen 01
  • Euro Hamburgerbar/Malik Herslebsgate 07
  • Far East Bernt Ankers Gate 04
  • Feinschmecker Balchens gate 05
  • Frogner Sushi Bar Eckersberggata 41
  • Frognerseteren restaurant, Finstua AS Holmenkollveien 200
  • Front Stranden 45
  • Frontier Pizza Tandoori Grønland 22
  • Fuji Munkedamsveien 100
  • Golden Cage Bar Motzfeldtsgate 05
  • Hells Kitchen Møllergata 23
  • Holmenkollen Park Hotell Kongeveien 26
  • Horgans bar & restaurant Hegdehaugsveien 24-26
  • Jambo Restaurant Karl Johans gate 13
  • Jasmine Restaurant Trondheimsveien 64
  • Jimmys Aker Brygge Bryggetorget 18
  • Kafe Asylet Grønland 28
  • Kampen Bistro Bøgata 21
  • Kjøkken & Bar Møllergata 16
  • Klosteret AS Fredensborgveien 13
  • Københavnerkafeen Smalgangen 14
  • La Saida Schultzes gate 01
  • Lanternen Huk Aveny 02
  • Lofoten Fiskerestaurant Stranden 75
  • Lyst Sørligata 40
  • Mauds i Kvadraturen Tollbugata 24
  • Mucho Mas Thorvald Meyers gate 36
  • New Anarkali Thorvald Meyers gate 76
  • Nippon Art Imperial AS Tordenskiolds gate 8-10
  • Nobilis JS restaurant Josefines gate 23
  • Nye Taj Mahal Toftes gate 30
  • Odeon Hegdehaugsveien 34
  • Olivia Stranden 03
  • Palynka Cafe Nordbygata 15
  • Peking Garden Haakon VII`s gate 10
  • Peppe Pizza Grønland Basar Tøyengata 02
  • Peppes Pizza Aker Brygge Holmens gate 05
  • Petrus Mat & Vinhus Helgesens gate 50
  • Plah Bar & restaurant Hegdehaugsveien 02
  • Planet Bollywood Ullevålsveien 14
  • Presseklubben Øvre Slottsgate 23
  • Restaurant det Gamle Raadhus Nedre Slottsgate 1
  • Restaurant Le Canard President Harbitz gate 04
  • Restaurant Mehfel Kirkegata 15
  • Restaurant Oriental Arbeidergata 02
  • Restaurant Rehman AS Seilduksgata 15
  • Rorbua Stranden 71
  • Saigon Lille Cafe Møllergata 32E
  • Salsa Restaurant og Tapasbar Huitfeldts gate 25
  • Santinos Restaurant Tordenskiolds gate 8-10
  • Shahin restaurant Hausmanns gate 27
  • Sult Thorvald Meyers gate 26
  • Tay Do Cafe Torggata 16
  • TGI Fridays Aker Brygge Stranden 20
  • Tiffani Behrens gate 02
  • Toro Toro Ruseløkkveien 14
  • Vann og Brød Tøyenbekken 05
  • Vertshuset Oscar Braaten Torshovgata 02
  • Yaya`s Munkedamsveien 53B
  • Yayas Majorstua Industrigata 36
  • Zaika Dronning Mauds gate 1-3
  • Zen Spiseri Vogts gate 31

Og her ligger testen av Sushi Take Away i Aftenposten. De har testet sashimi.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 09:19   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Disse vurderes som mindre tilfredstillende:

  • Agra Tandoori Restaurant Stranden 03
  • Al Amir, Prinsens Vel AS Karl Johans gate 18C
  • Barbera Restaurant Filipstad Brygge 01
  • Barrakitchen Bryggetorget 10
  • Bella Napoli Storgata 26
  • Bellarita Prinsens gate 22
  • Big Horn Steak House Møllergata 10
  • Big Horn Steak House Kirkeveien 64
  • Boletini Holbergs plass 04
  • Bord Brasseri og Bar Stranden 63
  • Brasseri 45 Stortingsgata 20
  • Bølgen & Moi Løvenskiolds gt 26
  • Cafe Cathedral Dronningens gate 27
  • Cafe Celsius Rådhusgata 19
  • Cafe Frølich Henrik Ibsens gate 60A
  • Cafe Salam Habibi Storgata 14
  • Centraal Rostica AS Stortingsgata 10
  • Chens Kinarestaurant Østbanehallen
  • Chinatown restaurant Karl Johans gate 14
  • Chop Sticks Stenersgata 01
  • Clodion Art Cafe Bygdøy Alle 03
  • Colletts Cafe Colletts gate 33
  • Dahli Tandoori Maridalsveien 04
  • Det 11. bud Kirkegata 34
  • Dovrehallen Storgata 22
  • Egon Byporten Jernbanetorget 06
  • Elsker Kristian Augusts gate 09
  • Frogner Kino Lounge Frognerveien 30A
  • Grand Hotel Karl Johans gate 31
  • Gutta Fra Calcutta Waldemar Thranes gate 65
  • Holmenkollen Restaurant Holmenkollveien 119
  • Hotel Carlton Parkveien 78
  • Jacob Aall Brasseri & Bar Bogstadveien 64
  • Japo Sushi Frognerveien 1B
  • Kowloon Øvre Slottsgate 15B
  • Kristiania Bar & Cafe Jernbanetorget 01
  • Mamma Rosa Øvre Slottsgate 12
  • Martha Mettlig Mat Sommerogata 15
  • Matfinken Torshovgata 07
  • McDonalds AS Karl Johan Karl Johans gate 03
  • Medallion Nedre Slottsgate 15
  • Memphis Bar & Restaurant Thorvald Meyers gate 69
  • Mikaku Restaurant Parkveien 78
  • Mirawa Barbeque Øvre Slottsgate 27
  • Mister India Fred Olsens gate 01
  • Mona Lisa Grensen 10
  • Nambo Thai Skovveien 1-3
  • Natrai Restaurant Bygdøy Alle` 08
  • No 15 Skovveien 15
  • Nye Chefs Atrium/Chi restaurant Karl Johans gate 5-7
  • Nye Papa Sigolo Fritjof Nansens plass 05
  • Paris Texas Oslo Rådhusgaata 28
  • Perez AS Ruseløkkveien 59
  • Punjab Tandoori Grønland 24
  • Restaurant Akropolis Torggata 08
  • Restaurant Bagatelle Bygdøy Alle` 03
  • Restaurant Baltazar Dronningens gate 27
  • Rio Pizza Karl Johans gate 23B
  • Riverside Restaurant Markveien 67
  • Sahara Beduin Restaurant Dronningens gate 21
  • Sekana Sushi Prinsens gate 2
  • Steakers Oslo Stortingsgata 20
  • Storgjest AS Grensen 01
  • Sushi Nam Kang Torggata 24
  • Sushi og Life Briskebyveien
  • Taste of China Torggata 18
  • Teatercafeen Stortingsgata 24/26
  • Teaterkjelleren Akersgata 38
  • Terra Bar & Restaurant Stortingsgata 02
  • Tika Tika Team AS Jernbanetorget 06
  • Tiki Lounge Lille Grensen 07
  • Tranen Waldemar Thranes gate 70
  • Wallmans Salonger Mølleparken 06
  • Yarldevy Takeaway & restaurant Motzfeltsgate 07
  • Østens Perle Nygata 03
  • Åpen Bar, Druen AS Stranden 01

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 09:19   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan små barn spise sushi?

Og disse var ikke tilfredstillende:

  • Amundsen/Nobile Frognerveien 1A
  • Babettes Gjestehus Frithjiof Nansens plass 02
  • Bambo Stockfleths gate 53
  • Bendze As Darres gate 01
  • Bislett Curry House Hegdehaugsveien 02
  • Cafe Elise Elisenbergveien 22
  • Cafe Isabella Darres gate 01
  • Casa Mia Bjerregaards gate 01
  • Dinysos Taverna Calmeyers gate 11
  • Flat Mat Industrigata 40
  • Fred Restaurant og Cafe Nonnegata 5
  • Gate of India Bogstadveien 66
  • Gio Bar & Restaurant Kingos gate 01
  • Hard Rock Cafe Karl Johans gate 45
  • Harrys Restaurant Karl Johans gate 33
  • Harveys Bar og Restaurant Biskop Gunnerius gate 03
  • Helt Rått Thorvald Meyers gate 59
  • House of Sushi Frognerveien 8-10
  • Indian House Fred Olsens gate 11
  • Jewel of India Oscars gate 81
  • Justisen Møllergata 15
  • Cafe Marienlyst Kirkeveien 104
  • Kitty Sushi Helgesens gate 14
  • Le Rustique Leirfallsgata 06
  • MGB Catering Munkedamsveien 15
  • Mitsu Kafeteria Møllergata 42
  • Mroueh Restaurantdrift Waldemar Thranes gate 10
  • Oslo Spiseforretning Oslo gate 15
  • Papas Pizza Uranienborgveien 12
  • Restauranthuset Lydløst AS Trondheimsveien 05
  • Resthon AS avd The Scotsman Karl Johans gate 17
  • Rust Hegdehaugsveien 22
  • Sagene Bistro/Maliks Dannevigsveien 18
  • Sagene Cafe Arendalsgata 03
  • San Leandro Haakon VII`s gate 10
  • Schrøder restaurant Waldemar Thranes gate 08
  • Seasons/Kako AS Frognerveien 58
  • Selam Klubb Storgata 24
  • Serpico Solligate 2
  • Sofies Mat & Vinhus Sofies gate 15
  • Tandoori Hut Maridalsveien 154
  • The Great India AS Kristian Augusts gate 14
  • Thien Nga Cafe Bernt Ankers gate 6B
  • Venner Restaurant & Pub Smalgangen 31
  • Village Tandoori Bygdøy Allé

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no