Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Iset! Ang barn og vitaminer

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 16:01   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iset! Ang barn og vitaminer

Får ikke til å sende PM , så jeg får spørre her.

Nå har jeg kjøpte sånne Spektro barnemulti, men de kan ikke tas av barn under tre år. Det er nok fordi de inneholder sorbitol. Er det likevel SÅ farlig? Jeg mener, jeg gir ham jo ikke akkurat cola light heller.

OG: Disse vitaminene og mineralene, sammen men Udos Choice, er det nok liksom? Dama i helsekosten anbefalte fettsyrer fra fisk i tillegg (ikke bare fra linfrø). Men poenget med handlinga mi i dag er jo at jeg skal kutte ut tranen. Og den må jeg jo kutte siden jeg gir Spektro likevel.

Spektro inneholder dessuten bare halvparten av anbefalt dagsdose av d-vit for barn. Er dette nok? Spiser jo makrell og laks innimellom?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 16:11   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iset! Ang barn og vitaminer

Du trenger ikke å kutte ut tran fordi du gir multivitaminer, selv om noen påstår det. Gift-grensen ligger mye høyere enn ADT, jeg syns det er mye overhysteri ute og går her, selv om man selvsagt ikke skal leke med vitamin-doser. Både barn og voksne trenger vitaminer, mineraler OG fettsyrer, så jeg har gitt beggel deler til vesla hele tiden. Så lenge man faktisk følger doseringene så blir man ikke forgiftet.
Det vitamintablettene ikke dekker, gis jo via kostholdet om man er flink på den fronten.

Men kan ikke Spektro barnemulti tas av barn under 3 år? Står det på boksen? For ofte er det slik at barn under 3 år ikke blir anbefalt tabletter/tyggetabletter pga kvelningsfare, men der har vesla vært "flink" hele tiden, så hun fikk disse fra 2 års alder og spiser dem enda. SÅ store mengder sorbitol kan det vel uansett ikke være i det, og det er jo verre ting de kan få i seg enn det.

Udos Choice er knallbra, men jeg mener den ikke er heelt optimal siden fettsyrene fra fisk er veldig viktige. Har du prøvd å gi Arctic Tran? Prisbelønnet omega 3 med naturlig appelsinaroma. Den smaker faktisk ekte appelsin, helt deilig.

Her er en fin artikkel om D-vitamin-doser, forresten:

http://www.matoghelse.no/redsel-for-...950-48598.html

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 16:33   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iset! Ang barn og vitaminer

Tusen takk, Iset!

Jeg gir ham barnemulti med god samvittighet da, tror jeg.

Jeg skal prøve den tranen du nevnte. Har hørt mye positivt om den, men har blitt ganske skeptisk til tran, i grunnen. Kan jeg gi både tran og Udos choice? Det kan ikke bli for mye fettsyrer, vel? Nei?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no