Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Podcasttipstråd

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-17, 00:05   #41
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Podcasttipstråd

2 Dope Queens, Invisibilia og Never Before

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 15:59   #42
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast tips tråd

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg synes "rekommandert" kan være interessant

Er i gang med rekommandert nå - kan alt om bananer! Morsomt - det eneste er at de er lange, så lyttingen må nok planlegges litt

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 15:56   #43
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Må inn her og anbefale "No such thing as a fish", med researcherne til QI. De har ett fun-fact hver de har oppdaget i løpet av uken, og masse "ekstrafacts" rundt samme tema. Gøyere enn det høres ut når jeg forklarer det. Og Britisk, da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 16:10   #44
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Har hørt kontordama på jobb sitter med en RBK-podkast når hun jobber. Ikke noe for meg.

Det ryktes at parkeringsplassen vår på jobb skal bort, så da blir det nok podkast eller lydbok på bussen. mens man lager middag var også en god idé.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 16:18   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Kan anbefale The Amelia Project! Delvis norsk podcast-drama, med små, snåle historier. Ikke for lange.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 18:45   #46
Majka
Kometkamerat
 
Majka sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 180
Majka er litt kulMajka er litt kul
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Har funnet en podcast fra BBC World Service som ser veldig lovende ut. Handler om drapet på Benazir Bhutto og kalles The Assassination. Kommentarene på podcastappen min er veldig positive, så gleder meg til å ta fatt på denne.

Majka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 09:47   #47
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Hører på sprekpodden (samarbeid mellom flere store avishus). Morsomt! Tenker tilbake på den tiden da jeg trodde at trening bare var å reise meg opp fra sofaen! Så mye gøy jeg har lært siden

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 09:56   #48
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Eg høyrer berre på det morsomme, Harm og Hegseth, Synnøve og Vanessa og Lørdagsrådet.

Sånn berre for å dra ned kvaliteten i tråden litt

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 10:28   #49
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg har begynt å høre på Crimetown. Lovende så langt. True crime om crazy-banananas mafia og korrupsjon i providence.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 10:44   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har begynt å høre på Crimetown. Lovende så langt. True crime om crazy-banananas mafia og korrupsjon i providence.

Ja, det er ganske vilt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 23:23   #51
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg elsket Hos Peder! For en nydelig podcast! Peder Kjøs laget podcast fra terapitimer, og fulgte fire klienter i 12 uker. Virkelig verdt å høre på.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-18, 22:20   #52
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg elsket Hos Peder! For en nydelig podcast! Peder Kjøs laget podcast fra terapitimer, og fulgte fire klienter i 12 uker. Virkelig verdt å høre på.

Enig. Den er så fin!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-18, 10:31   #53
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hører på sprekpodden (samarbeid mellom flere store avishus). Morsomt! Tenker tilbake på den tiden da jeg trodde at trening bare var å reise meg opp fra sofaen! Så mye gøy jeg har lært siden

Det gjør jeg også, om enn ikke alle episodene. Mye å lære, og inspirerende.

Jeg vil også anbefale NRKs To hvite menn som tar for seg historien om Moland og French i Kongo, med French sin vinkling også.

NRKs Hele historien er bra.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-18, 13:49   #54
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Hele familien (12, 16 og 40-50 år) hørte på The habitat på Europaferien. Interessant for folk som er interessert i verdensrommet og reiser til Mars. Amerikansk tale.

Sitat:

On a remote mountain in Hawaii, there's a fake planet Mars. Six volunteers are secluded in an imitation Mars habitat where they will work as imitation astronauts for one very real year. The goal: to help NASA understand what life might be like on the red planet—and plan for the day when the dress rehearsals are over, and we blast off for real. Host Lynn Levy has been chronicling this experiment from the moment the crew set foot in their habitat, communicating with them through audio diaries that detail their discoveries, their frustrations, and their evolving and devolving relationships with each other. From those diaries, Gimlet Media has crafted an addictive serialized documentary: the true story of a fake planet.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 22:55   #55
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg har intens-bingelyttet på de så langt tre sesongene av The Magnus Archives i oktober, og er nå i ferd med å høre gjennom alt på nytt, med bedre hodetelefoner, mens jeg venter på sesong fire.

Det er en slags horror-antologi med en rammehistorie om et britisk institutt som forsker på paranormale hendelser, og jeg er superfrelst på både produksjonen og historien, særlig «metaplottet» som knytter sammen de enkeltstående episodene med de ansatte på instituttet.

Jeg snakker om serien til alle jeg kjenner, men har bare fått to til å høre på det enda. (Poden hører tålmodig på det når jeg forteller ham morsomheter fra serien, og så har han begynt å høre på gaming-podcasten Rusty Quill Gaming, som samme selskap står bak. Den er visst også bra - jeg har bare hørt den første episoden selv, men det var underholdende.)

Sitat:

“Make your statement, face your fear.”

The Magnus Archives is a weekly horror fiction anthology podcast examining what lurks in the archives of the Magnus Institute, an organisation dedicated to researching the esoteric and the weird. Join new head archivist Jonathan Sims as he attempts to bring a seemingly neglected collection of supernatural statements up to date, converting them to audio and supplementing them with follow-up work from his small but dedicated team.

Individually, they are unsettling. Together they begin to form a picture that is truly horrifying because as they look into the depths of the archives, something starts to look back…

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 10:42   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

En anbefaling til Tallulah spesielt, men folk generelt: 99% invisible!

Den handler om byutvikling, design, arkitektur og alle ting som omgir oss. Nylig hadde de en spesialserie om klær og motehistorie og tok for seg temaer som hvorfor dameklær ikke har lommer, og om skotskruter og deres utbredelse.

Siste episode var om dinosaurtegning, noe som medførte en veldig interessant middagssamtale her hjemme. For tenk når man begynner å tegne dinosaurene slik de kunne ha sett ut, gitt at det er så mye man ikke kan se fra fossiler. Ikke utvekster, fettansamlinger, kupler, snabler, hudfolder...., tenk hvilke muligheter som åpner seg! Og tenk om man fant et elefantfossil eller et kamelfossil, hvordan man hadde tegnet det og hva man ville gått glipp av!

Anbefales varmt!


For de som liker å følge med på amerikansk politikk så anbefaler jeg Stay Tuned with Preet. Han har alltid veldig gode gjester som han har veldig interessante samtaler med!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 20:33   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Den er kjempegod!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 21:07   #58
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg likte også Hos Peder og så synes jeg Elefanten har flere gode episoder. Av dem med jevnt tilsig av nye episoder liker og følger jeg:
- Aftenpodden
- Foreldrerådet Mye bra og jeg liker at Thea Klingenberg er så uhøytidelig, byer på seg selv og henter inn gode fagfolk som også kan formidle. Men jeg hopper glatt over alt som har med graviditet, babyer og fødsel - er lizm ferdig med det
- Lindmo og co Flirer godt av denne. Ser sjelden på TV-programmene, men podcasten elsker jeg.
- Du verden
- AT Parenting Survival Podcast (veldig bra for for foreldre med barn med angst og OCD)
- TILT Parenting: Raising Differently Wired Kids

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 21:36   #59
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Podcasttipstråd

The Guilty Feminist har jeg sansen for! Også har jeg startet på siste sesong av serial.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 21:54   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Kan jo ta den her også: Forklart fra Aftenposten - 15 min hver dag med litt mer dybde, men på kun dagsaktuelt stoff.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no