Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-12, 09:59   #41
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Enig, Lykken! Generelt synes jeg folk er litt for hårsåre i forhold til egen kropp og overvurderer hvor mye andre gidder å bruke tid på å se på fremmede kropper også. For at jeg ikke skulle klarer å trekke til meg blikket i en fellesdusj (for det er jo det man gjør, man glor ikke på de andre nakne menneskene der inne, hvis man er over 8...) måtte det være noe så abnormt- tre pupper, grantre på nesa-rompe som sagga i gulvet-at jeg aldri før hadde sett maken. Hengemager, ribbein, hengepupper og strekkmerker-sett det før. De fleste på min alder har noe av det. Ikke spes. interessant.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 10:04   #42
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Jeg er ikke så glad for å dusje felles. Dermed dusjer jeg som regel hjemme og ikke på treningssenteret. Også om jeg skal innom butikken på vei hjem.

Men skal jeg videre så dusjer jeg jo altså. Menneskerett eller ikke menneskerett. :raus:

  Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 10:05   #43
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Problemet er ikke fellesdusjer, problemet er holdningene blant elevene. Det får vi i hvert fall ikke bukt med ved å bruke milliarder på å bygge om alle skolene og svømmehallene her til lands.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 11:22   #44
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Jeg må innrømme at jeg har lite problemer med å dusje i en felles dusj.
Å se på andre sine kropper er lite spennende, og om noen vil se på min så er det bare å se. Den er ikke mye å skryte av altså.

Jeg synes det er dumt at de ikke har dusjing etter gym allerede i 1. klasse, her vi bor starter de ikke med det før i slutten av 4 klasse. Og det er da allerede et problem at noen ikke vil ta av boxer/truse før de går i dusjen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 11:27   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Problemet er ikke fellesdusjer, problemet er holdningene blant elevene. Det får vi i hvert fall ikke bukt med ved å bruke milliarder på å bygge om alle skolene og svømmehallene her til lands.

Nemlig. Symptombehandling.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 11:39   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Problemet er ikke fellesdusjer, problemet er holdningene blant elevene. Det får vi i hvert fall ikke bukt med ved å bruke milliarder på å bygge om alle skolene og svømmehallene her til lands.

Kunne ikke vært mer enig.

Jeg blir oppriktig trist når jeg på mitt lokale treningssenter ser tenåringsjenter som skifter bh under genseren. Det ser skrekkelig upraktisk ut og de hadde gjort det på under halve tida hvis de bare hadde tatt av seg genseren. Det er flotte jenter også, som ikke har noen som helst grunn til å skjule kroppen sin. Jeg håper inderlig at jeg klarer å oppdra min egen datter til å ikke være så redd for å vise frem kroppen sin, men innser at min holdning til det hele sannsynligvis har skremmende lite å si.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 17:41   #47
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Nå argumenterer halvparten her med at "det er jo ingen som driver og ser på de andre, man har nok med seg selv," og den andre halvparten med at "fellesdusjing er sunt fordi man får se at det finnes mange uliker kropper."

Det henger jo ikke på greip.

Jeg er forøvrig helt enig i at det per i dag er en "skill" man bør ha å fikse fellesdusjer. Men det er jo fordi standarden i Norge per i dag er fellesdusjer. Slutter man med det, vil det ikke være en nødvendig skill lenger. Catch-22.

Sommarland i Bø har forresten de perfekte garderobene. En bråte små båser med dusj bak en halvvegg, benk på den andre siden av halvveggen. Du skifter og dusjer helt for deg selv bak en låst dør, så tusler du til skapene utenfor og lar tøyet ligge der mens du bader. Jeg tror de oppnår at folk faktisk vasker seg før de bader, i stedet for å strene gjennom dusjen med badedrakten på som vel er rimelig utbredt i svømmehaller med stirre på hverandre-dusjer.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 17:57   #48
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Menneskerett og menneskerett. Vi hadde en mannlig lærer som låste seg inn i dusjen for å "sjekke om jentene dusjet". Samtidig var det ekle kommentarer, klemming osv. Klager til rektor osv ble ikke godt mottatt. Dusjing var dobbelt ekkelt og å slippe det burde være en menneskerett.

I England brukte jeg et treningstudio der det var avlukker i dusjen. Med halve dører. Det var genialt og aldri har jeg vært i en mer sosial garderobe.

Det var mange som kviet seg for dusjen også før mobiltelefonens tid. Jeg mener jo at man ikke kan tvinges til å dusje, og man dør ikke av å vente noen timer, men man kan jo lukte litt da.

Om hovedproblemet er faren for filming, bør vel det viktigste være STRENGE konsekvenser for all mobilbruk i garderober.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no