Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-12, 18:49   #21
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Ja, på VGS kan man ta et valg. På ungdomsskolen får man nedsatt karakter om man ikke dusjer eller løper hjem i storefri. :BTDT:

Og hvorfor er det så viktig at det skal være helt åkkei å dusje sammen med mange andre, egentlig?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 18:57   #22
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Jeg er også overrasket over at det er en big deal å dusje sammen med andre. Jeg kan ikke huske noen som ikke gjorde det da jeg var ung, eh yngre. :knirk: Nå, derimot, er det utrolig mange unge som har komplekser for kroppen sin og derfor ikke kan dusje eller ha gym sammen med andre. Heg kan ikke annet enn å skylde på media. Og selvsagt mange av foreldrene, som uten at de vet det overfører kroppsissues til barna. (Det er vel ikke helt fritt for at jeg kan være i målgruppen selv, men jeg håper ikke det. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:04   #23
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Ja, på VGS kan man ta et valg. På ungdomsskolen får man nedsatt karakter om man ikke dusjer eller løper hjem i storefri. :BTDT:

Og hvorfor er det så viktig at det skal være helt åkkei å dusje sammen med mange andre, egentlig?

Gjer ein det!? Det ville eg ha sett dokumentasjon på - er det eit kompetansemål å dusje på ungdomsskulen?

Eg tenker at det kan vere greit å ta dette med i betrakninga når ein bygg nye garderobar. Altså, at det går an å lage båsar i nye garderobar. Men nå er det jo allereie eit problem at det ikkje er vatn i hundrevis av kommunale svømmehaller og at kommunale breddeidrettsanlegg treng opprustning, det er for få av dei etc. I mine auge handler det om ressursbruk. Viss alle garderobane i landet skal rustast opp til å passe til menneskeretten "å ikkje dusje saman med andre", så vil det gå på bekostning av mykje anna som burde prioriterast høgare, i dei same budsjetta.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:08   #24
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er også overrasket over at det er en big deal å dusje sammen med andre. Jeg kan ikke huske noen som ikke gjorde det da jeg var ung, eh yngre. :knirk: Nå, derimot, er det utrolig mange unge som har komplekser for kroppen sin og derfor ikke kan dusje eller ha gym sammen med andre. Heg kan ikke annet enn å skylde på media. Og selvsagt mange av foreldrene, som uten at de vet det overfører kroppsissues til barna. (Det er vel ikke helt fritt for at jeg kan være i målgruppen selv, men jeg håper ikke det. )

Eg skulka gymmen fordi eg ikkje likte dusjinga på vgs. Det var først då eg fekk varsel om å ikkje få karakter fordi eg ikkje var i gymtimane, og skjønte at kroppsøving er ikkje det enklaste faget å ta som privatist, at eg begynte å møte opp, fram til neste semester og ny fråverstelling blei starta. Så eg skjønner problemet. For meg var det ei barriære å bryte, men eg trur likevel eg hadde godt av "å vere nødt til" å bryte denne barriæra. Og det trur eg folk har i dag også. Det er trist at det er så mange som har så store komplekser for kroppen sin. Men eg trur ein heller bør jobbe med denne problematikken, enn å bruke enorme ressurser på å bygge om garderobar.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:18   #25
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Jeg foreslår å bruke ressurser på å sette fokus på den hysteriske kroppsfikseringen fremfor å bygge om dusjene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:24   #26
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg foreslår å bruke ressurser på å sette fokus på den hysteriske kroppsfikseringen fremfor å bygge om dusjene.

Trur det er mykje riktigare!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:33   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Jeg har dusjet sammen med medelever siden 1. klasse, og likevel synes jeg det var fryktelig ubehagelig gjennom hele skoletiden min. Jeg var lykkelig det året på vgs. jeg hadde gym i siste økt slik at jeg kunne gå hjem for å dusje etterpå. Det er i grunnen først nå, etter at jeg har fått barn og blitt tjuesju år at jeg er komfortabel med å dusje i f.eks. svømmehaller.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:53   #28
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Jeg er fremdeles ikke komfortabel med det, og kan ikke se for meg at jeg noen gang kommer til å bli det.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:16   #29
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Men det er likevel forskjell på å vere ukomfortabel med fellesdusjar og å hevde at det er brot på menneskerettane!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:31   #30
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Jeg tror at når man stadig blir eksponert for "perfekte" kropper, så blir fellesdusjen for å kalibrere sitt eget bilde av hva som egentlig er normalt enda viktigere. Det er lett å tro at alle er som fotomodeller, og bare sammenligne seg selv med dem. Jeg har opplevd litt av det samme i det siste, i forbindelse med graviditet. Forandringene som skjer i kroppen i løpet av en graviditet kan være tøffe selv for en som har et normalt selvbilde, kanskje litt som forandringene som skjer i en kropp i tenårene? Man får også kommentarer fra alle og enhver om at magen er liten eller stor, eller gjerne det ene i et øyeblikk og det andre i det neste. Da er det egentlig veldig godt å komme i fellesdusjen på gravide-treninga og se at man rett og slett er ganske normal, og at gravidemager kommer i alle fasonger og størrelser.

Kanskje er det både ukomfortabelt og vanskelig for tenåringer med fellesdusj, men jeg tror like vel det er bra for de aller fleste, og i alle fall mye bedre enn ikke få denne realitetsorienteringen.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:45   #31
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Men hva er det som er så ukomfortabelt med å dusje med andre? Jeg for min del synes fellesdusjer er såpass ubehagelige (fotsopp og mulig urin ) at jeg har mer enn nok med å få vasket meg selv og komme meg ut i en fart. Det er jo ikke sånn at jeg står og betrakter omgivelsene rundt meg mens jeg nyyyter den varme dusjen, og jeg tviler på at så mange andre gjør det heller.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:01   #32
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Jeg hadde aldri latt det eventuelle ubehaget over å vise meg naken bli større enn ubehaget over å gå uten å dusje etter gymtimen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:03   #33
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men hva er det som er så ukomfortabelt med å dusje med andre?

For min del handler det bare om at der er intimsonen min. Akkurat hvor den går handler sikkert om en bråte sammensatte faktorer; forholdet til egen kropp, tabuer og åpenhet om ulike ting i familien og kulturen man vokser opp i osv.

Det blir litt som å spørre hva som egentlig gjør at du (antagelig) ville være ukomfortabel med å ta gynekologundersøkelse i felleslokale f.eks. Tenk så sunt det ville være i forhold til å se at folk er forskjellige, liksom...

Hvorfor er det forresten en selvfølge at det skal være greit å dusje med folk av samme kjønn, men ugreit å dusje med folk av motsatt kjønn? Det er sikkert flere unger der ute som aldri har sett en naken mann og kunne finne det nyttig, enn som aldri har sett moren sin på badet.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:27   #34
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Det blir litt som å spørre hva som egentlig gjør at du (antagelig) ville være ukomfortabel med å ta gynekologundersøkelse i felleslokale f.eks. Tenk så sunt det ville være i forhold til å se at folk er forskjellige, liksom...

Jeg tipper at om samtlige tilstedeværende var opptatt med GU, så hadde de vært såpass innadvendte at det ikke fikk med seg noe særlig av hva de andre drev med på sin kant. Omtrent sånn som i fellesdusjen altså.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 23:25   #35
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Jeg syns i grunnen godt de kan bygge skillevegger og båser til dusjing.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 23:35   #36
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Argumentasjonen om renhold og økonomi faller forsåvidt litt på egen urimelighet også, all den tid jeg aldri har hørt om skoler som ikke tar seg råd til båser på do. Det er ingen prinsipiell forskjell mellom å tisse i fellesskap og vaske tissen i fellesskap, bare en vane-/kutymemessig.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 23:35   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Jeg syns at i vår kultur så er det å kunne dusje med andre, være komfortabel med det, en viktig, eh, hva heter det, "skill", noe man virkelig trenger å kunne.

Og jeg tror fellesdusjen er en kjempeviktig arena nettopp for å se et bredest mulig utvalg av kropper, for å vise at ukebladversjonen faktisk ikke er det normale.


Eksponeringsterapi.

(med tilstrekkelig voksenovervåkning og tiltak som mobilfjerning, selvsagt)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 23:55   #38
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Argumentasjonen om renhold og økonomi faller forsåvidt litt på egen urimelighet også, all den tid jeg aldri har hørt om skoler som ikke tar seg råd til båser på do. Det er ingen prinsipiell forskjell mellom å tisse i fellesskap og vaske tissen i fellesskap, bare en vane-/kutymemessig.

Argumentasjonen om økonomi faller på si eiga urimelegheit, med tanke på nybygg, ja. Men det er eit over middels rimeleg argument, med tanke på at kravet her er å oppgradere brukbare garderobar for at folk skal sleppe å dusje saman.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 00:29   #39
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

På barneskolen hadde vi faktisk båser når jeg tenker meg om. Det var en tynn skillevegg på ben mellom hver dusj der. Ikke noe forheng foran da.
Dog var vårt største problem siste året der at vår mannlige gymlærer stod og så på oss gjennom vinduet i sin garderobe...
På ungdomsskolen var der felles dusj.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 09:54   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Fellesdusjar er brot på menneskerettane"

Men hva hjelper det med skillevegger? Folk vil jo se deg på vei ut og inn uansett og du må jo nødvendigvis la håndkleet falle når du skal inn i dusjen og etterpå når du skal kle på deg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no