Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-12, 13:34   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Jeg er ikke opptatt av ESC jeg heller, men jeg er opptatt av menneskerettigheter. Så når det arrangeres i et land der ytringsfriheten er så godt som ikke-eksisterende, mener jeg at Norge burde tatt standpunkt og ikke sendt noen dit i første omgang.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 13:44   #22
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De burde aldri vært i Baku. Det er ingen hemmelighet hvordan journalister blir behandlet, så å komme å bli sjokkert er bare dustete.

Enig. Det er for sent å bli troverdig sjokkert uten å avsloeres som idiot. Enten eller.

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg er ikke opptatt av ESC jeg heller, men jeg er opptatt av menneskerettigheter. Så når det arrangeres i et land der ytringsfriheten er så godt som ikke-eksisterende, mener jeg at Norge burde tatt standpunkt og ikke sendt noen dit i første omgang.

Enig.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 14:24   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De burde aldri vært i Baku. Det er ingen hemmelighet hvordan journalister blir behandlet, så å komme å bli sjokkert er bare dustete.

Jeg er enig, sjokkert er jeg ikke. Jeg mener også at Norge i utgangspunktet ikke burde deltatt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 14:30   #24
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg er ikke opptatt av ESC jeg heller, men jeg er opptatt av menneskerettigheter. Så når det arrangeres i et land der ytringsfriheten er så godt som ikke-eksisterende, mener jeg at Norge burde tatt standpunkt og ikke sendt noen dit i første omgang.

Veldig enig med ingling. I tillegg mener jeg at NRK burde ha trukket den norske artisten etter episoden i går.

Det som jo er mer interessant enn ESC egentlig, er jo Statoil sin rolle i Aserbadjan.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 15:59   #25
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Jeg synes ikke de trengte å trekke seg på grunn av dårlig behandling av journalister, all den tid norske tollmyndigheter ikke alltid oppfører seg like fint mot utenlandske inviterte til Norge. Så at de blir behandlet som "hvermansen" i tollen kan jo være greit, jeg synes ikke de skal få spesialbehandling, slik at de skal slippe lettere enn andre.
At det ikke burde vært arrangert i landet i det hele tatt, er en helt annen sak.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 16:02   #26
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/08/12/440033.html
http://www.kjendis.no/2011/10/14/kje...sign/18622229/

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 16:10   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

annemede - det er vel kanskje *litt* ulik problemstilling i det du linker til? Den første handler vel om at han har hatt narkotika på seg? Og det andre at han hadde et stort beløp i utenlandsk valuta med? Og de har vel neppe fått dem til å spytte og trampe på sitt eget flagg, eller?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 16:17   #28
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Ut i fra det jeg leser, så kan jeg ikke se at Pete Loherty har innført noe som er ulovlig.
det jeg egentlig leta etter var en afrikansk forsker som kom til Norge for å snakke på en kongress, men som ble stoppa i tollen, uten å ha gjort noe annet enn å være svart i huden.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 16:21   #29
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Ut i fra det jeg leser, så kan jeg ikke se at Pete Loherty har innført noe som er ulovlig.

Nei, han sier jo selv at det var et lovlig stoff de fant, men vi vet jo ikke om det faktisk er det. Han er jo kjent for å ha problemer med narkotika.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 16:59   #30
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

annemede: det er jo ikke fordi han er norsk/utenlandsk han ble stoppet, men fordi han er journalist og kritisk til regimet i landet. Han ble tvunget til å kle av seg, spytte og tråkke på flagget til landet sitt, og de filmet ham med mobiltelefoner og truet ham med å komme til Norge og drepe ham. Jeg er enig i at norske tollere kan være kjipe, men de driver ikke med dødstrusler, og de peker seg ikke ut journalister som er kritiske mot det norske styresettet. Dette var jo en politisk pågripelse, at de beskyldte ham for narkosmugling var jo bare en unnskyldning. Det er forskjell, altså. Uten at det betyr at det er greit å være kjip toller i Norge.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 17:03   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

annemede: det er jo ikke fordi han er norsk/utenlandsk han ble stoppet, men fordi han er journalist og kritisk til regimet i landet. Han ble tvunget til å kle av seg, spytte og tråkke på flagget til landet sitt, og de filmet ham med mobiltelefoner og truet ham med å komme til Norge og drepe ham. Jeg er enig i at norske tollere kan være kjipe, men de driver ikke med dødstrusler, og de peker seg ikke ut journalister som er kritiske mot det norske styresettet. Dette var jo en politisk pågripelse, at de beskyldte ham for narkosmugling var jo bare en unnskyldning. Det er forskjell, altså. Uten at det betyr at det er greit å være kjip toller i Norge.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 18:20   #32
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Jeg er enig med Tallulah. Norge burde ikke deltatt i utgangspunktet.

Blir ikke det litt dobbeltmoral all den tid Norge er sterkt inne mht oljen?

Min mor bodde over fire år i Baku (Jobbet for Statoil), og jwg har vært på besøk der. Det er et rimelig spesielt land, gjennomsyret korrupt. Alle Statoilansatte måtte kjøre rundt med brev fra presidenten(!) i bilen som de kunne vise om de ble stoppet av politiet, for å unngå å bli trakasert av dem. De var "selvstendig næringsdrivende" og delte ut bøter over en lav sko for alt og ingenting. Helst det siste. For eksempel han som ble stoppet på en bomstasjon og tilbudt en drink. Takket nei, fikk tilbudet om og om igjen. "Kom igjen, jeg er politi, da er det greit". Kom seg unna til slutt. 500 meter nede i gata står politiet og tar promilletest. Jadda.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 16:26   #33
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Blir ikke det litt dobbeltmoral all den tid Norge er sterkt inne mht oljen?

Min mor bodde over fire år i Baku (Jobbet for Statoil), og jwg har vært på besøk der. Det er et rimelig spesielt land, gjennomsyret korrupt. Alle Statoilansatte måtte kjøre rundt med brev fra presidenten(!) i bilen som de kunne vise om de ble stoppet av politiet, for å unngå å bli trakasert av dem. De var "selvstendig næringsdrivende" og delte ut bøter over en lav sko for alt og ingenting. Helst det siste. For eksempel han som ble stoppet på en bomstasjon og tilbudt en drink. Takket nei, fikk tilbudet om og om igjen. "Kom igjen, jeg er politi, da er det greit". Kom seg unna til slutt. 500 meter nede i gata står politiet og tar promilletest. Jadda.

Personlig så synes jeg ikke Norge burde ha interesser i land som er så korrupte. Hadde pengene gått til folket hadde det vært greit men her går de vel rett i lommen til presidenten.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 16:57   #34
Gabi
Plutselig tilbake
 
Gabi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
Innlegg: 148
Gabi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Nei. De videoene den reporteren laget var ganske på kanten. Det går an å bruke hodet når en er i et land som Aserbajdsjan.
Men når det er sagt, så mener jeg selvfølgelig ikke at den behandlingen han fikk var ok.


Sist redigert av Gabi : 30-05-12 kl 19:06.
Gabi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no