Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-12, 10:34   #1
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Etter å ha sett nyhetene i går kveld ble jeg litt sjokkert over hvordan politi i Aserbadsjan tør å behandle mediefolk fra utlandet. NRK vurderte å trekke Tooji fra finalen som en reaksjon dette. Komikeren Amir Asgharnejad ble hold tilbake fra flyet i en time mens sju-åtte politimenn tok ham med inn på et rom der han måtte strippe til undertøyet fordi de ikke likte komi-innslagene han hadde laget. Først anklaget de ham for å smugle narkotika, deretter kom det fram at de mente han hadde vanæret flagget. De tvang ham deretter til å sparke, stå på og spytte på det persiske flagget mens de filmet.

Når han fikk gå, var det med drapstrusler dersom han snakket om det. "Vi vil følge etter deg til Norge og finne både deg og familien din..."


http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=18159897

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 10:39   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Ja det syns jeg de burde. Egentlig syns jeg alle landene burde trekke deltagerne så vi hadde sluppet mer esc.

  Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 10:40   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Ja.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 10:40   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Ja, det synes jeg faktisk. Jeg synes egentlig at det er et såpass tvilsomt regime i det landet at vi kanskje ikke burde deltatt i utgangspunktet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 10:48   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Jeg syns det er vanskelig å svare kategorisk på.

Jeg syns Norge burde latt være å bli med helt fra starten av, og dermed ikke kommet i en slik situasjon. Når man ikke har gjort det, men faktisk kåret en vinner og sendt ham avgårde, så syns jeg det er mye vanskeligere å plutselig skulle bli prinsippfast i etterkant. Det ville jo vært veldig dårlig gjort overfor Tooji og crewet hans som har investert mye tid og penger i dette. (Man kan selvsagt spekulere i at han hadde vært sikret en bedre karriere om han trakk seg i stedet for å havne på sisteplass, men det kunne man jo ikke vite på det aktuelle tidspunktet).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 10:55   #6
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Jeg er enig med Tallulah. Norge burde ikke deltatt i utgangspunktet.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 10:55   #7
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er vanskelig å svare kategorisk på.

Jeg syns Norge burde latt være å bli med helt fra starten av, og dermed ikke kommet i en slik situasjon. Når man ikke har gjort det, men faktisk kåret en vinner og sendt ham avgårde, så syns jeg det er mye vanskeligere å plutselig skulle bli prinsippfast i etterkant. Det ville jo vært veldig dårlig gjort overfor Tooji og crewet hans som har investert mye tid og penger i dette. (Man kan selvsagt spekulere i at han hadde vært sikret en bedre karriere om han trakk seg i stedet for å havne på sisteplass, men det kunne man jo ikke vite på det aktuelle tidspunktet).


Jeg er todelt selv. På den ene siden har vi det du sier, men på den andre siden ser jeg jo at denne saken allerede har druknet i andre grand prix historier. Hadde Tooji blitt trukket, så hadde saken fått den oppmerksomheten (jeg synes) den burde ha fått.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 10:56   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er vanskelig å svare kategorisk på.

Jeg syns Norge burde latt være å bli med helt fra starten av, og dermed ikke kommet i en slik situasjon. Når man ikke har gjort det, men faktisk kåret en vinner og sendt ham avgårde, så syns jeg det er mye vanskeligere å plutselig skulle bli prinsippfast i etterkant. Det ville jo vært veldig dårlig gjort overfor Tooji og crewet hans som har investert mye tid og penger i dette. (Man kan selvsagt spekulere i at han hadde vært sikret en bedre karriere om han trakk seg i stedet for å havne på sisteplass, men det kunne man jo ikke vite på det aktuelle tidspunktet).

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 10:57   #9
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Ja.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 11:02   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Hadde Tooji blitt trukket, så hadde saken fått den oppmerksomheten (jeg synes) den burde ha fått.

Det er jeg usikker på. Kanskje her i Norge ja (men her har faktisk baksiden av ESC blitt ganske greit dokumentert syns jeg), de andre landene hadde kanskje spandert en notis på det, men ikke noe mer. Når NRK først har bestemt seg for å bli med, så syns jeg ikke de kan skalte og valte med karrieren (og ressursene) til en artist fordi de plutselig følte seg urettferdig behandlet. Det denne journalisten ble utsatt for er jo peanuts i forhold til det opposisjonelle i Aserbajdsjan blir utsatt for daglig. Ergo: De burde tenkt på det før.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 11:07   #11
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Ja, jeg synes det.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 11:21   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Jeg syns også de burde trukket seg fra arrangementet på bakgrunn av landets behandling av egne innbyggere.

Men jeg ble litt nysgjerrig. Tooji har investert penger i dette? Betaler ikke NRK utgiftene hans?

  Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 11:23   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Men jeg ble litt nysgjerrig. Tooji har investert penger i dette? Betaler ikke NRK utgiftene hans?

De betaler han sikkert noe, men det er ikke lukrativt å være up&coming artist, uten fast inntekt. Han har jo også med seg en manager som har investert tid i dette. Tid er ganske mye penger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 11:43   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Jeg er delt. De burde nok ha gjort det, men det ville sat Tooji i en ugrei posisjon.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 12:17   #15
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er delt. De burde nok ha gjort det, men det ville sat Tooji i en ugrei posisjon.

Jeg er vel også der. Men i prinsippet er vel svaret at vi ikke burde ha deltatt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 12:34   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.306
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

De burde aldri vært i Baku. Det er ingen hemmelighet hvordan journalister blir behandlet, så å komme å bli sjokkert er bare dustete.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 12:41   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.770
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Jeg synes ikke Norge burde deltatt i det hele tatt, ei heller andre land med det samme synet på diktatur som vi har. Enig med Maverick.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 12:42   #18
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De burde aldri vært i Baku. Det er ingen hemmelighet hvordan journalister blir behandlet, så å komme å bli sjokkert er bare dustete.

Jepp. Dessuten kunne vi brukt pengene på esc på noe annet gøy. Vi kunne sagt nei allerede da Aserbaku vant. Eller egentlig da de fikk delta.




Dette ser saklig ut? Det skinner ikke gjennom at jeg bare ikke er fan av esc?

  Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 12:46   #19
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Jeg har ikke sett esc på fjørten år. Boooring.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 13:31   #20
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?

Har heller ikke sett, eller fulgt med på noe som har med esc på flere år...

Etter det jeg leser her så burde de ikke deltatt i det hele tatt.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no