Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-12, 07:50   #41
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Moren min ble i sin tid innkalt til rektors kontor der hun ble bedt om å revurdere sin klesstil. Hennes tettsittende cardigan-sett (høyhalset sådan) og kroppsnære strekkbukse var nemlig så distraherende på mannlige lærere at de hadde problemer med å undervise. Ordet "usømmelig" ble visstnok også nevnt.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 08:18   #42
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Se hvordan verden har blitt. Skolen reagerer på sexkjøp på skolen, også blir foreldre fornærmet over at de blir bedt om å ta en samtale om det med ungene sine.

http://www.dagbladet.no/2012/05/10/n...salg/21536661/

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 08:27   #43
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Moren min ble i sin tid innkalt til rektors kontor der hun ble bedt om å revurdere sin klesstil. Hennes tettsittende cardigan-sett (høyhalset sådan) og kroppsnære strekkbukse var nemlig så distraherende på mannlige lærere at de hadde problemer med å undervise. Ordet "usømmelig" ble visstnok også nevnt.

aiai! Dette har virkelig vært et tema til diskusjon i mange år, men jeg kan vel være enig i at et og annet har skjedd på klesfronten de siste årene. Vinklingen for å ta opp dette ble bare ekkelt feil fra denne skolen sin side. Jeg blir fristet til å tenke at de voksne der har litt grisete tankegang. Men jeg skal ikke si det, nei det blir for drøyt.

Når det er sagt så gruer jeg meg til å få tenåringer. Rett og slett fordi det jeg blir fortalt av venninner med tenåringsbarn skremmer vannet av meg. Jeg håper og tror ikke alle har det slik, men det snakkes om problemer med seksuelle tjenester i bytte mot annet og det som verre er. Koselige temaer på foreldremøter. Er det tilfellet at slikt skjer? At det skjer i omfang, og ikke en episode på en skole lizzm?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 08:42   #44
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Det var faktisk en liten gjeng som drev å solgte sex til andre elever i storefri da jeg gikk på ungdomsskolen også. For ikke å snakke historien min mann forteller, om trafikken til en enslig mann i nabolaget der jentene kunne levere tjenester og få penger, godteri og Levisbukser tilbake. Dette visste "alle". Forskjellen var vel mer at den gangen ble slike ting tiet ihjel og ikke tatt opp - nå blir det førstesidestoff i tabloidene. Ikke at det er greit, men det er ikke nytt og det er ikke internettet sin skyld.

Jeg syns Drømmedamas innlegg om sin "usømmelige" mor sier det meste i grunnen. Når vi bikker en viss alder oppleves ungdommen som verre enn før og vi frykter for fremtiden. Rar mekanisme det der. Jeg velger nå å tro at allting ikke var så mye bedre under krigen og fokuserer på å gi mine barn de verktøyene de trenger for å ta vare på seg selv.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 08:51   #45
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det var faktisk en liten gjeng som drev å solgte sex til andre elever i storefri da jeg gikk på ungdomsskolen også. For ikke å snakke historien min mann forteller, om trafikken til en enslig mann i nabolaget der jentene kunne levere tjenester og få penger, godteri og Levisbukser tilbake. Dette visste "alle". Forskjellen var vel mer at den gangen ble slike ting tiet ihjel og ikke tatt opp - nå blir det førstesidestoff i tabloidene. Ikke at det er greit, men det er ikke nytt og det er ikke internettet sin skyld.

Når du sier det, så var det selvsagt slike greier når jeg vokste opp også. Men det var jo ikke meg, og det dreide seg alltid om helt andre. Men vi hørte og visste jo om som du nevner.

Jeg får bare håpe jeg ikke er mor til en av dem som faktisk kaster seg ut i slikt. Jeg er ikke redd fordi det er nytt, jeg er redd fordi jeg nå har noe å være redd for. Og fordi presse, snakk og annet får det til å høres ut som et kjempeproblem, der alle blir rammet. Egentlig ble jeg lettet av innlegget ditt Kasia, for jeg vil jo tro vi her hjemme til en viss grad klarer å gi barna våre den ballasten de trenger. Til en viss grad ja.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 08:57   #46
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Tar meg en pause fra arbeidslivet for å si: -nekeforeldre de luxe-
Joda, rektor burde tenkt seg om en gang eller tre før han satte i gang "prosjektet" sitt, selv om jeg godt kan skjønne tankene som ligger bak, men hva pokker er det med foreldre som iler til rektors kontor (og media?!) med en gang noen fra skolen drister seg til å si noe om ungenes klesvalg/nettvaner eller hva_har_du?
"Hva, vil rektor forby tolvåringene å gå med hot-pants og henge på Facebook?! :speed dial til VG:
"Hm, sier du at jeg bør bruke mer tid på å lese for ungen min, det har jeg faktisk ikke tid til. :blar i Se og Hør:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 08:58   #47
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Se hvordan verden har blitt. Skolen reagerer på sexkjøp på skolen, også blir foreldre fornærmet over at de blir bedt om å ta en samtale om det med ungene sine.

http://www.dagbladet.no/2012/05/10/n...salg/21536661/

Skremmende!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 08:59   #48
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Og fordi presse, snakk og annet får det til å høres ut som et kjempeproblem, der alle blir rammet.

Det er jo akkurat sånn det er. Vi har en jobb å gjøre i forhold til den hårfine balansen mellom å få ungene til å passe på seg selv og samtidig ikke hindre den utviklingen som er naturlig for tenåringer. Holdningskampanje mot klining i storefri kommer ikke til å bli blant mine kampsaker.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 09:27   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Se hvordan verden har blitt. Skolen reagerer på sexkjøp på skolen, også blir foreldre fornærmet over at de blir bedt om å ta en samtale om det med ungene sine.

http://www.dagbladet.no/2012/05/10/n...salg/21536661/

Det var vel ikke akkurat det de reagerte på.

Jeg hadde også reagert på et slikt brev. Det hadde satt i gang enorme mengder sladder både blant voksne og barn, og jeg vil tro at de som evt. driver med dette kanskje ikke trenger enda mer uthenging.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 09:38   #50
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Se hvordan verden har blitt. Skolen reagerer på sexkjøp på skolen, også blir foreldre fornærmet over at de blir bedt om å ta en samtale om det med ungene sine.

http://www.dagbladet.no/2012/05/10/n...salg/21536661/

Jeg tenker litt som Tallulah. Og dessuten reagerer jeg kraftig på vinklingen av problemstillingen: hvorfor står det ikke noe om at "gutter kjøper sex"? Teknisk sett så er det jo det som er forbudt.

(Nei, jeg mener selvsagt ikke at det er uproblematisk at jenter selger sex, men jeg mener virkelig at det ikke er greit at alt ansvaret, igjen, legges på jentene. Det er jo opplagt at dette er et problem som angår begge kjønnene.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 09:39   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Jepp, Teo. Det er et veldig godt poeng.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 09:41   #52
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Et sånt brev må jo virke nærmest som en reklameplakat for folk man slett ikke vil ha i skolegården. Jeg hadde blitt sint som forelder. Å ta dette på foreldremøte der man kan bruke ord og snakke sammen - kjempefint. Å sende ut et sånt brev skaper mye spekulasjoner og gjør vel mer skade enn nytte.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 09:48   #53
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Et poeng til Teo!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 11:12   #54
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Vinklingen for å ta opp dette ble bare ekkelt feil fra denne skolen sin side. Jeg blir fristet til å tenke at de voksne der har litt grisete tankegang. Men jeg skal ikke si det, nei det blir for drøyt.

Det står jo også i artikkelen i HI at dette var feil: eit internt arbeidsnotat for lærarar, blei sendt ut til elevar og foreldre. Det er mykje som blir sagt på bakrommet mellom lærarar, som ikkje er meint for foreldre og media.

Å svare med at det er dei voksne som har grisete tankegang, provoserer meg! Viss du følgjer med på "Si:d!"i Aftenposten (leserbrev frå ungdommar mellom 13-18 år), vil du sjå at dette med klespress, kroppsfokusering og haldningar til sex er noko ungdommar er svært opptekne av. Sex og nakenheit er i høgste grad til stades i aviser, vekeblad, tv-seriar, musikkvideoar og på nett. Og tenåringer er i ein sårbar fase, i forhald til eigen identitet og eigen kropp. Eg trur dei treng voksenpersonar som seier at dei kan prate om tankar og kjensler rundt dette. Og eg trur det er riktig at voksenpersonar som omgås ungdommar til dagleg ikkje signaliserer ei køyr-på-alt-er-greit-haldning. For det er mange tenåringar som ikkje opplever alt som greit.

Når det er sagt, må eg bare gjenta at eg trur ikkje forbod er vegen å gå!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 11:41   #55
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Er ikke uenig i det du sier Bai, tvert om! Men jeg synes parallellene som ble trukket, internt notat eller ei, ble drøye i skrivet. Derav kommentaren.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 12:28   #56
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Er ikke uenig i det du sier Bai, tvert om! Men jeg synes parallellene som ble trukket, internt notat eller ei, ble drøye i skrivet. Derav kommentaren.

Eg skjønner akkurat det.

Eg, som jobber med ungdommar, synest det er veldig viktig at dette blir tatt tak i. Også synest eg det er synd at det kjem ut i media på denne måten, når det heilt åpenbart er misforståinger som ligg til grunn.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 12:55   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg går på lærerskolen, og også 24-årige gutter synes at det er mange ungdomsskolejenter som går "ubehagelig lettkledd", og jeg tenker at ett sted bør det gå en grense, siden elevene obviously ikke eier den grensen selv lenger.

Hvor naken er det greit å være når man er på skolen? Undertøy? Klær som er akkurat like store som undertøy som ikke er undertøy likevel? Jeg mener at både pupper, rompe og mage/rygg bør være tildekket når man sitter på skolen.

Jeg er helt enig med deg i alt dette. Jeg tror ikke jeg er spesielt snerpete når jeg mener at man godt kan ha mer på overkroppen enn en bikinitopp når man er jente. En singlet/t-skjorte bør man kunne ha på (og det gjelder gutta også).

Men å gå fra å mene til dette til å argumentere med voldtekter og pornografi er jo et stykke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 13:14   #58
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis man ser bort fra vinklingen i avisen. Er det for strengt for ungdommer å måtte forholde seg til at klining, tafsing og de største utringningene og "halve boxer ut"-saggebuksene ikke ønskes på skolen?
Er det å snakke om kleskode på skolen for strengt?

Mange (også her inne) har snakket om hvilket inntrykk man gjør på jobbintervjuer, om leger som ikke bør gå i shorts på jobb og om at drakt egner seg bedre enn utringet minikjole på kontor. Skolen er en arena som på mange måter kan sammenlignes med arbeidslivet. Det er ikke stranda, party, hjemme-alene fest eller fritidsaktivitet. Er det for mye å forvente at også ungdommer kan kle seg litt etter kontekst?

Som eg skulle sagt det sjølv!

I mine auge er det forøvrig ingen skilnad mellom måten eg slår ned på klining eller mobilbruk, facebook, spising eller andre ting som ikkje høyrer heime i undervisninga. Elevane skal jobbe i timane, dei skal ikkje drive med andre ting, anten det er vennskapeleg tafsing eller bestilling av russeutstyr.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 14:12   #59
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"

Ifølgje skrivet frå rektor var personalet einig om at skulen ikkje ønskjer elevar i «usømelege klede» i skuletida. «Små toppar, bikinioverdel eller bar overkropp er ikkje ok», heller ikkje høghæla sko, minishorts og nettingstrømpebukser.
Personalet ved Tysnes skule vil vidare ikkje godta at elevar utfører «seksuelt fokuserte rørsler mot kvarandre, tilsette eller i andre samanhengar (f.eks. samleie- eller onanirørsler). Me godtek heller ikkje at elevar tek på kvarandre sine intime område. Me ønskjer heller ikkje at elevar ligg oppå kvarandre eller tett saman. Intense og lange kyss høyrer heller ikkje heime i skuletida».


Synes dette høres helt ok ut, ganske selvsagt, og at det er behov for å sette en grense, betyr vel at det allerede har gått for langt. At jenter mer og mer skal kle seg opp som fristerinner og spille på dette for å 'være noe', er ikke en utvikling jeg synes er positiv. Men så klart vil måten man tilnærmer seg dette på kunne variere, og dermed utfallet. Men greit nok: "kle deg sånn høveli ordentlig i det offentlige rom, og ikke beføl kompisen din i skrittet mens andre ser på", er jo noe noen bør si. De skal jo inn i den voksnes verden, og når grensene for det private og det offentlige ikke henger på greip, så trengs det en diskusjon rundt dette. En oppklaring og noen forventninger. Ikke bare en regel, men en diskusjon rundt dette. At det er et fritt land et.c. holder liksom ikke. Om du går med rumpeballen hengende ute, så signaliserer du noe til andre, samme hvor 'uskyldig' du tror du er.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no