Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sukkerfondant Grunnkurs

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-11, 12:16   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sukkerfondant Grunnkurs

Eldstebarnet har bursdag i morgen. Jeg mangler bare mat, kaker, gave, kjole og pynt. :svak for stramme tidsfrister:

I tillegg har jeg visst forpliktet meg til å lage sukkerfondantkake for første gang. Kan jeg lage en vanlig sjokoladekake, ha på en eller annen typisk -og mørk- sjokoladekakekrem og så legge på et eller annet glorete sukkerfondantlokk? Eller må lokket legges på en lys bunn for at det ikke skal skinne gjennom?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:46   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfondant Grunnkurs

Hvis du farger fondantlokket, så kan du nok fint ha noe mørkt under vil jeg tro. Helt hvitt lokk vil nok fort kunne bli litt "misfarget" med mørkt underlag. Eller du kan lage sjokoladeglasur med hvit sjokolade!?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:51   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfondant Grunnkurs

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Hvis du farger fondantlokket, så kan du nok fint ha noe mørkt under vil jeg tro. Helt hvitt lokk vil nok fort kunne bli litt "misfarget" med mørkt underlag. Eller du kan lage sjokoladeglasur med hvit sjokolade!?

Sjokoladeglasur med hvit sjokolade kunne jo være noe. Eller skal jeg lage gulrotkake med ostekrem under? Liker unger flest gulrotkake? (Mine er ikke så glade i kaker, så de funker dårlig som referansepunkt.)

Jeg er bare litt skeptisk til om ungene kommer til å spise den glorete fondantkaka? Og at det kanskje er litt mer sannsynlig at de spiser den og liker den om det er sjokoladekake under? Jeg lager uansett en saftig langpannesjokoladekake med masse non-stop på, for erfaringsmessig er det helst sånne helt enkle kaker som har blitt spist hos oss.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no