Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-11, 12:09   #1
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Er litt lei av de jeg har servert i det siste selv om de er meget gode og populære. Men jeg vil ha forandring. Det finnes et utall oppskrifter på pastasalat og kun fantasien setter grenser men jeg rekker ikke lete gjennom og prøve ut før bursdagsselskap i morgen og håper derfor å få noen gode oppskrifter her.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 12:28   #2
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Min favoritt er med tunfisk.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 14:17   #3
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Oppskrift, altså? Jeg bare slenger oppi alt som er godt jeg.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 14:18   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Ovnsstekt kyllingfilét i biter, sprøstekt bacon, grønn lollo, rødløk, paprika, pinjekjerner, fetaost og grønn pesto. Bruker som regel fullkornspenne.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 19-08-11 kl 14:35.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 14:34   #5
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Jeg steker kyllingfilet i de maggie juicy posene, bruker typen provencial.
Så har jeg fullkornspasta vendt i pesto, og lollo, hjerte, ruccola, tomat, rødløk, babymais, paprika, agurk, og krutonger og feta ved siden av til de som ønsker det

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 16:03   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Fullkornspasta, biter av stekt røkt kjøttpølse, rødløk, feta, avokado, pinjekjerner og sukkererter. Nam! Kan også ha oppi litt bacon, hvis man vil!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 17:46   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Jeg steker kyllingfileter og deler i biter, blander i pastasløyfer, cherrytomater, mais og rødløk. Etterpå blander jeg alt i en miks av creme fraiche og mango/karrisaus. Serveres med brød.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 19:06   #8
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifte...met-pastasalat

Tror det var noen her på forumet som anbefalte denne. Har laget den noen ganger - jeg synes den er veldig god.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 23:05   #9
Silje sol
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 292
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Pastaskruer
Kyllingfilet - stekt og krydret med salt&pepper
Cherrytomater
Agurk
Paprika
Fetaost
Pinnjekjerner
Ruccola

Dressing lager du av 3/4 boks rømme og 3 ss grønn pesto som blandes, gjerne 1 fedd hvitløk også, og smak til med salt&pepper.

__________________
Jente 07 & gutt 09.
Du kommer sikkert til å gjøre mye dumt, men gjør det med begeistring!
Silje sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 00:06   #10
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.312
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Her er en lun pastasalat som ble veldig god:

  • Halve tomater strøs med litt salt, pepper og olje, og ovnsbakes i mange timer på lav varme. I dag lot jeg den stå cirka 5 timer på 100 grader
  • Grønne asparges grilles slik at de får fine grillstriper, kuttes i 2-3 og vendes i god olivenolje og salt
  • Pinjekjerner ristes i tørr panne
  • Biter av grov, spicy pølse stekes
  • Kok stor fullkornpasta, f.eks penne, og bland inn revet parmesan, litt god olivenolje, hakket bladpersille og ingrediensene over
  • Pynt med noen ekstra tomater og pinjekjerner på toppen

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 00:25   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Her er en barnevennlig variant:
Pasta
skinke
purre
Grønn eple

"saus" av :
hvitløk
litt limesaft
rømme
litt lettmajones
salt
pepper

Passer godt til grilling eller som tilbehør til stekt kylling f.eks. Eller bare som lunsj med baguetter til. Nammis.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 08:41   #12
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Pastaskruer
hjertesalat
agurk
mango
cherrytomater
spekeskinke
fetaost
ristede pinjekjerner

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 08:49   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Fullkornspasta
Kokt skinke (jeg bruker en boks Picnic kalkunskinke)
Kyllingbryst i biter
Småtomater, søt type
Agurk
Paprika
Mais
Marinert fetaost. Oljen brukes som "saus".

  Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 08:51   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Rørpasta
Ruccola
Hjertesalat eller noe annet
Myk avocado i biter
Pesto litt her og der (røres helst ikke ut)
Gjerne ristede pinjekjerner på toppen

Kan suppleres med stort sett hva om helst.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 22:41   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Ble jo sulten jo av denne tråden..denne også

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 22:45   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Her er en lun pastasalat som ble veldig god:

  • Halve tomater strøs med litt salt, pepper og olje, og ovnsbakes i mange timer på lav varme. I dag lot jeg den stå cirka 5 timer på 100 grader
  • Grønne asparges grilles slik at de får fine grillstriper, kuttes i 2-3 og vendes i god olivenolje og salt
  • Pinjekjerner ristes i tørr panne
  • Biter av grov, spicy pølse stekes
  • Kok stor fullkornpasta, f.eks penne, og bland inn revet parmesan, litt god olivenolje, hakket bladpersille og ingrediensene over
  • Pynt med noen ekstra tomater og pinjekjerner på toppen

Hvilken grov spicy pølse da?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:20   #17
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.836
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Her er en lun pastasalat som ble veldig god:

  • Halve tomater strøs med litt salt, pepper og olje, og ovnsbakes i mange timer på lav varme. I dag lot jeg den stå cirka 5 timer på 100 grader
  • Grønne asparges grilles slik at de får fine grillstriper, kuttes i 2-3 og vendes i god olivenolje og salt
  • Pinjekjerner ristes i tørr panne
  • Biter av grov, spicy pølse stekes
  • Kok stor fullkornpasta, f.eks penne, og bland inn revet parmesan, litt god olivenolje, hakket bladpersille og ingrediensene over
  • Pynt med noen ekstra tomater og pinjekjerner på toppen

Denne så god ut.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:58   #18
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Pasta penne- jeg bruker Mezze Penne Tricoloro som er de pastaene med tre forskjellige farger.
Scampi
Avocado- deles i biter
Sukkererter
Miniasparges
Chili sweet and sour saus
Fersk persille som kuttes

Alt blandes og serveres med en parmesan og hvitløkdressing og nybakt foccacia.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 08:42   #19
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifte...met-pastasalat

Tror det var noen her på forumet som anbefalte denne. Har laget den noen ganger - jeg synes den er veldig god.

Denne lager jeg alltid. Stor suksess alltid.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 10:03   #20
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift på pastasalat

Mmm...deilig Jeg får starte på toppen og lage alle etterhvert. Tusen takk for oppskrifter



Blåklokkes pastasalat (som jeg har servert med stor suksess i over 10 år):

1 stort beger Biola yogurt naturelle
1 beger lettrømme
500 g pasta
1 pk lett stekt omelettbacon (eller strimler)
evt skinke i biter
1/2 rød og 1/2 gul paprika
1 purreløk
1 stangselleri (altså en gren), finhakkes
1 fedd hvitløk

Masse pepper, aromat og evt grillkrydder

Jeg steker først bacon og koker pasta. Deretter blander jeg yogurt, rømme og krydder. Så kutter jeg grønsakene og tar oppi blandingen. Tilsetter deretter bacon/skinke og til slutt den avkjølte pastaen.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no