Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Nostalgitripp fra barndommen

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-15, 00:05   #41
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Barnetimen på radio. Hysj hysj hysj, så stille som mus.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 00:26   #42
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Åå, knirkende is på vanndammer, den hadde jeg glemt!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 02:27   #43
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Smågodt for fem kroner. Nøye utvalgte hvilke biter som skulle i posen.

Rød Date. Beste parfymen i hele verden.

Lukten av svømmehall.

Neglsprett. Jeg tror aldri min er barn har hatt det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 09:34   #44
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Klistremerkebøkene jeg fikk når slektninger kom langveis fra. Med små kvadrat-klistremerker i ulike farger som skulle plasseres etter fargekoder. Jeg elsket dem.

Jah! De hadde jeg glemt! Jeg skulle likt å se igjen de bøkene, minnet er skikkelig fjernt. (Var det hvite firkanter med svarte prikker som anga hvor klistremerkene skulle?)

Jeg husker også godt Derrick på fredagskveldene. Jeg var sikkert alt for liten til å se på, men jeg var familiens attpåklatt, så når hele familien hadde fredagskos med potetgull foran tven så fikk jeg bli med. Og Derrick var superspennende.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 11:13   #45
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jah! De hadde jeg glemt! Jeg skulle likt å se igjen de bøkene, minnet er skikkelig fjernt. (Var det hvite firkanter med svarte prikker som anga hvor klistremerkene skulle?)

Jeg husker også godt Derrick på fredagskveldene. Jeg var sikkert alt for liten til å se på, men jeg var familiens attpåklatt, så når hele familien hadde fredagskos med potetgull foran tven så fikk jeg bli med. Og Derrick var superspennende.

Jeg likte også Derrick. Og nå kom jeg på at han fikk sommerhus like ved oss, så vi hadde prosjekt å stalke han. Vi fant aldri helt ut hvor hytta var da, men fikk sett han en gang på butikken.

Dette var en fin tråd. Det Java og Divine skriver om lyd av sport på tv kjenner jeg meg igjen i. Faren min har alltid sporten på, og det er jo egentlig veldig koselig. Kanskje jeg skal følge med på skijentene i år.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 11:51   #46
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Sadsam-tyggis med klistremerker husker jeg også, men det var mest lillesøster som ville ha. Jeg ville ha Miami-vice-tyggis for der var det kjekke menn på klistremerkene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 14:11   #47
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Gå på skøyer på islagte småvann, Hubba Bubba, farmors fløyelsgrøt, barne-TV, kassettspiller, telefon med dreieskive, halvsju, lørdagsgodt, hjemmelagt pizza på fredagene

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 03:03   #48
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Spikerhull i korken på glassflaska med rødbrus fra Mack
Slåball, dødball, tittern på hjørnet og boksen går med de andre jevnaldrende på feltet.
Avtale hvem som skulle løpe ut i sokkelesten i friminuttet slik at vi fikk plassen under tak for å hoppe strikk.
Se hvem som fikk mest krøll på løvetannstilken.
Lørdager med tippekamp og "pling", avslappet stemning, lørdagsgodt og barne tv.
Floppy disk, de bøyelige altså
Game & Watch Nintendo spillene, Luigi og Mario som laster opp lastebilen

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Klistremerkebøkene jeg fikk når slektninger kom langveis fra. Med små kvadrat-klistremerker i ulike farger som skulle plasseres etter fargekoder. Jeg elsket dem.

Å ja. Der dukka det jaggu opp noen minner jeg hadde glemt. Tror jeg også hadde noe sånt.

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jeg likte også Derrick. Og nå kom jeg på at han fikk sommerhus like ved oss, så vi hadde prosjekt å stalke han. Vi fant aldri helt ut hvor hytta var da, men fikk sett han en gang på butikken.

Nå ble jeg brått nysgjerrig på hvor gitt

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 16:00   #49
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Borrelåsene i kryss? Borrelås EKSISTERTE ikke engang da jeg var barn.

Kopierer denne jeg. :grå:

Jeg kom over en minnebok i en skuff her en dag. Den er ikke en gang min, men du verden som jeg plutselig mimret om rare dikt, glansbilder, tegninger med dårlig tusj, pålimt glitter i hjertemønstre og slikt. Ajajaj og sukk.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 16:20   #50
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Leie movibox og filmer på en lørdag. Fikk sjelden se rene barnefilmer da, det ble gjerne pink panter filmene eller andre humorfilmer foreldrene mine likte.

Og så husker jeg godt den spillemaskinen broren min hadde, med kassetter man måtte spole tilbake når man skulle spille.

Og når nintendo NES kom og vi spilte masse masse super mario og duck hunt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 16:44   #51
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Hver sommer kjørte vil 150 mil fra Nord-Norge til Østlandet for å besøke mormor og morfar, som vi bare så den ene gangen i året. Bilturen tok ofte nærmere tre dager, vi hadde som oftest to overnattinger, særlig da vi barna var helt små. Og da ... følelsen av å komme fram... helt ubeskrivelig. Det jeg husker kanskje best av alt er knaselyden fra singelen under bilhjulene i oppkjørselen til mormor og morfar, i det vi svingte inn foran huset deres. Husker lyden så tydelig som om jeg hørte den nå. Og ikke minst kriblingen i magen som fulgte med. Samme når vi kom til farmor og farfar, som bodde en dags biltur unna dem igjen, på vestlandet.

Husker også smaken av farmor sine nystekte horn med rørte jordbær. I det hele tatt mye knyttet til besteforeldrene mine. Siden vi bare var der en gang i året, men mange år på rad, så det ble så ekstra stort, og minnene ekstra intense. De fleste minnene er knyttet til smak og lukt. Husker akkurat hvordan det luktet inne i huset til farmor og farfar. På badet, på kjøkkenet, og på de ulike rommene. Husker at jeg og storesøster brukte å spille bondesjakk med hvite og svarte steiner på trappa utenfor.

Fra stedet vi bodde fram til jeg fylte 11 husker jeg best biblioteket. Kommunen fikk nytt bibliotek (det gamle var på skolen) da jeg gikk i 2.-eller 3.-klasse. Det var som å komme til himmelen.

Ellers, fra oppveksten min husker jeg best lek mellom fjæresteinene, slåball, kanonball og anti-over (het det det? det spillet der man kaster ball til hverandre over et tak?) med naboungene, og hoppestrikk i skolegården. Bytte klistremerker, viskelær, servietter og glansbilder.

Sånne glansbildebyttegreier (puttebok?) som vi lagde av gamle donaldblad, hvor vi brettet sidene mot hverandre og gjemte ett glansbilde under hver brett. Så skulle man putte et glans et tilfeldig sted i en annen sin puttebok. Var man heldig landet det der to sider var brettet mot hverandre, og da fikk man bytte mot ett av de to som lå under bretten. Var man uheldig landet glansbildet mellom to sider som var brettet fra hverandre, og da fikk man ingenting i retur.

"ta over" hyssing fra fingrene til hverandre, og lage ulike mønstre, som dette:


Trikse med jojo, helst cola eller fanta.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 24-10-15 kl 12:37.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 16:48   #52
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nostalgitripp fra barndommen

Filmer, ja. Vi lånte filmer hos en som hadde hauger av piratkopier. 5 kr filmen og vi fikk ha dem i en uke (tror jeg, mulig lengre). Bud Spencer var familiens favoritt, og Herbie-filmene når vi skulle ha det hysterisk gøy.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no