Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Kylling naturell - 34 % høne?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 16:54   #21
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har et glass blåbærsyltetøy stående som det står "100% naturlig blåbærsyltetøy" på. Det består altså ikke av 100% blåbær, som man kanskje kunne tro, men av blåbær og sukker. Blåbærsyltetøy, altså - 100%. Ikke noen innblanding av majones eller geitost eller renset parafin eller andre unaturlige ingredienser, liksom, men 100% naturlig syltetøy. Ganske smart funnet på.

Skikkelig bra!

Jeg digger slik merking.... eller egentlig ikke kanskje. Det er akkurat som i USA (og forøvrig snart like ille i Norge), hvor alt snart merkes med 0% fett.... men at det inneholder f.eks. 50% sukker bryr produsenten seg ikke om å nevne.

Min svigermor hevder at en s.k. nederlandsk frokostkake (ontbijtkoek for de som har smakt det) er kjempesunt for barn fordi den inneholder så mye jern, samt at den er helt fettfri!! Oj, så bra liksom.... den inneholder i tillegg 46% sukker, men det hadde hun visst ikke lest. Da jeg foreslo at vi tar makrell i tomat på brødskiven til Amanda slik at hun får i seg jern, så bare rynket hun på nesen.....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 16:59   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg digger slik merking.... eller egentlig ikke kanskje. Det er akkurat som i USA (og forøvrig snart like ille i Norge), hvor alt snart merkes med 0% fett.... men at det inneholder f.eks. 50% sukker bryr produsenten seg ikke om å nevne.

Eller som yoghurten som var merket med "95% fat free!!", noe som jo faktisk betyr at det er 5% fett i den og at den ikke er spesielt mager i det hele tatt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 17:02   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har et glass blåbærsyltetøy stående som det står "100% naturlig blåbærsyltetøy" på. Det består altså ikke av 100% blåbær, som man kanskje kunne tro, men av blåbær og sukker. Blåbærsyltetøy, altså - 100%. Ikke noen innblanding av majones eller geitost eller renset parafin eller andre unaturlige ingredienser, liksom, men 100% naturlig syltetøy. Ganske smart funnet på.

Hva, ikke noe parafin engang?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:57   #24
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dette spørsmålet er faktisk veldig interessant, banana! I f.eks. Nederland og Belgia finnes det egentlig ikke kyllingkjøtt. De venter med å ta livet av den til den er et sted mellom kylling og høne, egentlig mer høne enn kylling derfor er kyllingfiletene der akkurat dobbelt så store som i Norge. Slik er de i ganske mange land, men likelvel kaller de kjøttet for kylling... eller de har et felles ord for kylling og høne. I Nederland heter kylling og høne KIP, dvs. kip er kylling, kip er høne.....

Kylling heter faktisk "kuiken", men da snakker vi om de små gule nøstene. Kip betyr høne såvidt jeg har forstått, og dette førte til en del latter samt rynker på nesa da mannen hadde kjøpt en høne og skulle lage middag. Høne tilberedet som kylling er ikke særlig godt, høne egner seg best når den er kokt lenge og vel. Nå vet han at kylling og høne er like store i Norge - når de er pakket i plast og ligger i kjøttdisken. Det vi kaller høne i Norge heter forresten "soupkip" i Nederland - suppehøne .

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Skikkelig bra!

Jeg digger slik merking.... eller egentlig ikke kanskje. Det er akkurat som i USA (og forøvrig snart like ille i Norge), hvor alt snart merkes med 0% fett.... men at det inneholder f.eks. 50% sukker bryr produsenten seg ikke om å nevne.

Min svigermor hevder at en s.k. nederlandsk frokostkake (ontbijtkoek for de som har smakt det) er kjempesunt for barn fordi den inneholder så mye jern, samt at den er helt fettfri!! Oj, så bra liksom.... den inneholder i tillegg 46% sukker, men det hadde hun visst ikke lest. Da jeg foreslo at vi tar makrell i tomat på brødskiven til Amanda slik at hun får i seg jern, så bare rynket hun på nesen.....

De spiser jo bare sukker og syltetøy på lys kavring (beschuit) til frokost også, intet annet. Jeg blir helt frynsete etter to frokoster der, null næring og masse sukker.

Men dette blir jo egentlig en kulturkræsjtråd *kupper* ... Kanskje bør vi ta den et annet sted.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:59   #25
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Mer om merking: "46% mindre sukker" (et eller annet syltetøy det reklameres for på P4 for tida). Mindre enn hva? Enn før (når da?)? Enn andre syltetøy (hvilket?)? Enn i rent sukker (da blir det 54% sukker igjen)?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:03   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Mer om merking: "46% mindre sukker" (et eller annet syltetøy det reklameres for på P4 for tida). Mindre enn hva? Enn før (når da?)? Enn andre syltetøy (hvilket?)? Enn i rent sukker (da blir det 54% sukker igjen)?

Eller som det står på bokstavkjeksen om dagen "28% mindre sukker*".
*Enn Tom og Jerry-kjeksen!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:03   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har et glass blåbærsyltetøy stående som det står "100% naturlig blåbærsyltetøy" på. Det består altså ikke av 100% blåbær, som man kanskje kunne tro, men av blåbær og sukker. Blåbærsyltetøy, altså - 100%.


Ja, for de sier da vitterlig ikke at det inneholder 100% blåbær, det er bare 100% naturlig!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:04   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Eller som det står på bokstavkjeksen om dagen "28% mindre sukker*".
*Enn Tom og Jerry-kjeksen!

Ja, Tom og Jerry-kjeksen er målestokk for de fleste kjekstyper, ser det ut til..
Det burde da vi som forbrukere vite.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:07   #29
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Eller som det står på bokstavkjeksen om dagen "28% mindre sukker*".
*Enn Tom og Jerry-kjeksen!

Det er i det minste konkret, da . Men den eneste måten det påvirker meg som forbruker er jo at jeg bestemmer meg for ALDRI å kjøpe T&J-kjeks.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:10   #30
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har et glass blåbærsyltetøy stående som det står "100% naturlig blåbærsyltetøy" på. Det består altså ikke av 100% blåbær, som man kanskje kunne tro, men av blåbær og sukker. Blåbærsyltetøy, altså - 100%. Ikke noen innblanding av majones eller geitost eller renset parafin eller andre unaturlige ingredienser, liksom, men 100% naturlig syltetøy. Ganske smart funnet på.

Hvis det er Nora sitt syltetøy du mener, "100% frisk og fruktig", så er det vel ikke sukker i det. Bringebærsyltetøyet vi har i hus inneholder 50% bringebær og er søtet med eplekonsentrat, en slags konsentrert eplejuice, antar jeg. Synes ikke det er så veldig villedende egentlig.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:11   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det er i det minste konkret, da . Men den eneste måten det påvirker meg som forbruker er jo at jeg bestemmer meg for ALDRI å kjøpe T&J-kjeks.

Jeg trodde egentlig ikke det var lov å skrive sånt, jeg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:12   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det er i det minste konkret, da . Men den eneste måten det påvirker meg som forbruker er jo at jeg bestemmer meg for ALDRI å kjøpe T&J-kjeks.

Veldig konkret, bare at det at de ikke mener 28 % mindre sukker enn før, slik man lett kan tro, men 28% mindre sukker enn en helt annen kjeks står ikke akkurat rett under, men med bitteliten skrift på siden. Godt gjemt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:16   #33
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg trodde egentlig ikke det var lov å skrive sånt, jeg.

Det er sikkert greitt hvis de sammenligner med sin egen vare, altså hvis det er samme produsent som har begge typene kjeks. Vil jeg tro.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:17   #34
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Veldig konkret, bare at det at de ikke mener 28 % mindre sukker enn før, slik man lett kan tro, men 28% mindre sukker enn en helt annen kjeks står ikke akkurat rett under, men med bitteliten skrift på siden. Godt gjemt.

Sant nok. Da kjøper jeg ingen av dem . Men det gjorde jeg ikke før heller.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:20   #35
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Kylling heter faktisk "kuiken", men da snakker vi om de små gule nøstene. Kip betyr høne såvidt jeg har forstått, og dette førte til en del latter samt rynker på nesa da mannen hadde kjøpt en høne og skulle lage middag. Høne tilberedet som kylling er ikke særlig godt, høne egner seg best når den er kokt lenge og vel. Nå vet han at kylling og høne er like store i Norge - når de er pakket i plast og ligger i kjøttdisken. Det vi kaller høne i Norge heter forresten "soupkip" i Nederland - suppehøne .

Kuikens spiser de ikke! Den er jo nærmest fredet i Nederland. De spiser høne,og det er det jeg ville frem til at i Norge spiser vi faktisk kyllingen (kuiken) men i utlandet får man som oftest servert høne da man bestiller det man tror er kylling (for de oversetter høne til kylling, f.eks. kip=chicken=kylling selv om det da altså er høne man får servert.).

Opprinnelig lagt inn av banana

De spiser jo bare sukker og syltetøy på lys kavring (beschuit) til frokost også, intet annet. Jeg blir helt frynsete etter to frokoster der, null næring og masse sukker.

Det har jeg aldri opplevd å få servert til frokost der, men jeg tviler ikke på at enkelte spiser det til frokost. De spiser jo ontbijtkoek, som de tror er sååå sunt! (krydderkake med masse sukker). Det er nok kulturforskjeller innad i Nederland også. Derimot spiser min svigerfamilie så og si bare søtt pålegg ja (syltetøy, hageslag, vruchtenhagel, choco-vlokken m.m). De har blitt bedre etter at jeg kom inn i familien, og krevde å få ost og kjøttpålegg til frokost. Det verste med kostholdet der synes imidlertid jeg er all snoepingen de holder på med i mellom måltidene. Fysj og æsj som de småspiser dritt hele dagen!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:21   #36
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kylling naturell - 34 % høne?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Hvis det er Nora sitt syltetøy du mener, "100% frisk og fruktig", så er det vel ikke sukker i det. Bringebærsyltetøyet vi har i hus inneholder 50% bringebær og er søtet med eplekonsentrat, en slags konsentrert eplejuice, antar jeg. Synes ikke det er så veldig villedende egentlig.

Det bringebærsyltetøyet har vi også, og jeg er enig med deg der. Men blåbærsyltetøyet jeg nevnte er fra Hervik, og der står det "100% naturlig blåbærsyltetøy", og et annet sted på etiketten står det "28% mindre sukker". (Nederst står det "Uten konserveringsmidler", som antagelig er argumentet for betegnelsen.) Innholdsfortegnelsen sier at syltetøyet inneholder blåbær, sukker, vann, fruktpektin og naturlig melkesyre, som alt sammen formodentlig er naturlig nok til at syltetøyet som helhet kan sies å være "100% naturlig".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no