Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Manuell eller automat?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-06, 23:59   #41
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Vi har manuell, men siden vi bare driver med bykjøring, så tenker jeg litt på automat neste gang. Jeg har nesten aldri kjørt automatgir, det er liksom for "gamlinger" eller "de som ikke kan kjøre bil"....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 00:00   #42
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Manuell, men jeg har lyst på automat. Jeg HATER bakkestart, og med automat går jo bilen fremover istedetfor bakover, så da slipper man redselen for å trille ned i fronten på bilen bak om man står i en dyp bakke. :nervøs:

En fin ting jeg hadde glemt inntil jeg fikk Subaru igjen, er hillholder. Bare å trykke inn brems og kløtsj som vanlig når du stopper, holde kløtsjen og langsomt slippe ut bremsepedalen - så er det bare å trø på gassen når du skal videre igjen. Ingen fomling med flere pedaler under samme fot osv.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 12:40   #43
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Automat. Nå kan jeg ikke tenke meg å gå tilbake til manuell.......

  Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 13:02   #44
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Vi har manuell. Hadde en gang en bil med automat. Jeg liker best å kjøre med manuell

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 15:59   #45
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Manuell. Vi hadde automat før. Nå er det mulig at alle biler med automatgir ikke behøver å være like tunge å manøvrere som et middels hangarskip... Det var kjekt da isjasen på venstresida var på sitt verste, det må jeg innrømme. Men jeg savnet å ha klutsjen å bruke til fartsavpasning osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 06:47   #46
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Jeg har ikke lappen enda, men mannen har automat og når jeg snart får lappen kommer vi til å kjøpe bil med automat til meg også. Her er man ikke pålagt å lære å kjøre med manuelt gir, så jeg velger å utsette det til jeg evt. får behov for det hjemme i Norge.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:58   #47
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Jeg kjører automat. Blir like irritert hver gang jeg evnt. må kjøre en bil som ikke er vår og som har manuelt gir. Med bykjøring og køkjøring så er det bare så deilig med automat. Kommer aldri til å kjøpe noe annet selv når vi skal bytte bil igjen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 00:22   #48
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Både og. Mannens bil har manuell gear, min har automat. Liker automatgear best, for da kan jeg drikke kaffe og spise frokost mens jeg står i bilkø.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 00:24   #49
den lille røde høna
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 20
den lille røde høna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Manuell eller automat?

manuell

den lille røde høna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 00:47   #50
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Har automat, masse hestekrefter og cruisekontroll. Kjekke og praktiske ting. Før hadde vi manuell. Er så enkelt og kjøre med automat.

Når jeg nå låner bil med manuell, er jeg som en nybegynner. Kubber og stopper .

Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 21:56   #51
Unagi
Total awareness
 
Unagi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 95
Unagi er litt kul
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Kjører manuell gir. Har aldri kjørt automat og er nok en stund til jeg kommer til å gjøre det. Trives veldig godt med den manuelle jeg.

Unagi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 11:45   #52
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Både og.

I "min" bil har jeg automat og gubben sin manuell.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:03   #53
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Sverget til manuell tidligere. Syntes det var greit å ha noe å gjøre når man stod i kø. I nybilen så var det ikke noe valg, vi måtte ta automat på den modellen vi skulle ha. Nå synes jeg det er helt topp med automat. Det kule på vår bil er at automatspaken står bak rattet slik at plassen der girspaken pleier å være er helt tom. Det gjør at hvis det f.eks regner kan jeg bare gå bak i bilen og ta løs snuppa fra setet før vi går ut. Samme når vi skal inn. Genialt. Håndbrekket er også integrert i innredning slik at det ikke er synlig hvis man ikke vet hvor det er.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:36   #54
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Vi har en bil med automat og en med manuell. Jeg kjører oftest den med automat. Heldigvis.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no